Rabljeni Mercedes-Benz E-klase oduvijek je bio vruća roba na našem tržištu, ali i u zemljama u okruženju, pa su dobro očuvani primjerci na cijeni.

Takav nam je stigao u ruke. Tijekom testiranja često smo se opet iznova uvjerili kako zub vremena podnosi na impresivan način. Tome najviše treba zahvaliti na činjenici da je riječ o iznimno očuvanom automobilu. Da je u dobrim rukama dokazuje kompletna servisna evidencija iz ovlaštenog servisa, a u prilog izvrsnoj kondiciji ide i činjenica da je u šest godina prošao svega 86.000 kilometara. Dakle, premda je u prometu punih šest godina, ovaj automobil se tek dobro razradio.

Dojam o vožnji nije različit od onog u novom automobilu. Svi elementi djeluju vrlo očuvano, nigdje nema trakova trošenja, da u papirima ne piše da je proizveden 2014. godine lako bi bilo zaključiti da su mu tek dvije. Svaku neravninu upija suvereno, osim tradicionalne prostranosti pohvalu moramo uputiti i na račun odlične zvučne izolacije, ergonomije, izbora materijala, ali i završne obrade po kojoj je Mercedes-Benz nadaleko poznat.

Bazni dizelaš oznake 200 CDI zapravo je 2.2-litreni 4-cilindraš. U osnovnoj izvedbi razvija okruglo 100 kW (136 KS) što na papiru ne djeluje temperamentno, ali je i više nego dovoljno za ugodno, komfornu i štedljivu vožnju. S druge strane, upravo je to ključ dugovječnosti. Nije znatno mehanički i toplinski opterećen pa se tako pogonjen Mercedes-Benz E-klase pretvara u pravog gutača kilometara. Najbolji dokaz tome su taksisti, koji su uglavnom i birali izvedbu 200 CDI, a sa svojim su automobilima nerijetko prelazili i više od 600.000 kilometara, bez većih problema s motorom. Naravno, za takvo što je nužno redovito održavanje te dobra briga vlasnika.

E-klasa W212 na tržište je stigla u ožujku 2009. godine, a uz zatezanje bora 2013. u prodaji se zadržala sve do 2016. godine. Na tržištu razmjerno slabije kupovne moći poput našeg konkretna linija proživljava drugu mladost, kroz ponudu rabljenih vozila. No, niti danas nije riječ o jeftinom automobilu, jer za automobil u dobroj kondiciji treba izdvojiti od 15.000 do 20.000 eura, a u slučaju modela s prijeđenih manje od 100.000 kilometara i osjetno više, kao i u slučaju testiranog primjerka.

Obzirom na činjenicu da brojne tehnička rješenja koja je uveo W212 koristi i aktualni model, jasno je kako će i dobar rabljeni Mercedes-Benz E-klase nadživjeti pojedina nova vozila. Prelazak s dizelskog motora OM646 na OM651 poklopio se s predstavljanjem modela W212. Početne poteškoće s brizgaljkama riješene su 2012. godine kad je uvedena izvedba brizgaljki s odvodom za višak goriva. Sporadični su i problemi s nosačem filtra goriva, vodenom pumpom, nosačima motora i senzorom DPF filtra.

Obzirom na vrlo kvalitetnu izradu i dugotrajnu mehaniku, odnos vlasnika prema automobilu najbolje se može vidjeti prema stanju unutrašnjosti, dok kondicija kugli i zglobova otkriva česte gradske relacije. U slučaju pregleda automobila koji je većinu vijeka proveo na autocesti tijekom teste vožnje u unutrašnjost bi morala dopirati buka kotrljanja guma. Što se tiče kožnih sjedala, ona su znatno otpornija na trošenje od onih u seriji W211.

U svakom pogledu radi se o automobilu koji i prema najnovijim standardima donosi pregršt suvremenih sustava važnih za sigurnost i komfor. Kvalitetom jamči dugovječnost pa ćemo seriju W212 na prometnicama gledati još najmanje dva desetljeća. Što se tiče kupnje rabljenog važno je obratiti pažnju na opće stanje automobila, te na podrijetlo, jer postoji povećan rizik od krađe. Ako je sve i više nego OK, kao i u slučaju primjerka koji nam je stigao na testiranje, nikakvih problema neće biti još čitav niz godina.



Source link

Related Posts