Test: Peugeot 3008 Hybrid4 GT
Možda i nije najbolji, ali je sasvim sigurno najmoćniji i daleko najljepši. Poseban je, sjajne unutrašnjosti, uvjerljiv, upravljiv, udoban, troši poput dizelaša, a ubrzava kao sportiva…
Da, 3008 ima i pogon na četiri kotača – samo u jednoj verziji i to onoj plug-in hibrid! S baterijom od 13,2 kWh i vrlo ograničenom električnom autonomijom od 40 km uz lagani pritisak na “gas”! Ovo je ujedno i najsnažnija verzija (300 KS) ovog ljepuškastog kompaktnog SUV-a.
Sjajna je to “naprava” s najvećom brzinom od 240 km/h, a tek međuubrzanje? Još fascinantnije, od 80 do 120 km/h treba mu samo četiri sekunde.
Kad je 3008 ponovno rođen kao potpuni SUV, Peugeot je učinio sve kako bi njegov monovolumen postao jedan od najboljih automobila u vrlo konkurentnoj klasi. Njegov dizajn, kvaliteta izrade i praktičan interijer poboljšani su u svakom pogledu. Izgled, a i moć najveći su mu aduti. Sve to ima i nudi plug in izvedenica.
Bez poticaja od 40.000 kuna testirana GT izvedba stoji 407.900,00 kuna!
Novi izgled prednjeg dijela automobila samo je jedan od ključnih elemenata koji su mu pribavili epitet “mistera”. Osim brojnih noviteta u unutrašnjosti, ovaj plug in hibrid je dobio i bateriju veće moći. Raspolaže s onom od 13,2 kilovat sata, ili tri više od prethodnika. Uz benzinski agregat od 200 konja tu su i dva e-motora od dva elektromotora od po 110 KS. Sveukupna sistemska snaga iznosi fascinantnih 300 konja, uz fenomenalni okretni moment (520 Nm na 3000/min), što ga čini ubojitijim i od najučinkovitijih dizelaša. Znanih po elastičnosti, ubrzanjima, ekonomičnosti i krajnjim brzinama. Zbog nešto kapacitetnije baterije veći je i domet ove verzije 3008, a i vožnja u hibridnom modu je efikasnija.
300 ‘konja’, pogon na sva četiri kotača (jasno, sa samostalnom i električno pokretanom stražnjom osovinom) i zavodljivih 5,9 sekundi ubrzanja do stotke čine ga iznimno moćnim. Jedino e-range nije toliko fascinantan. Naime, ovaj plug in hibrid na najbolji mogući način pokazuje koliko je koegzistencija oba pogona učinkovita za zabavu, za osjećaj sportskog duha i ekološku upristojenost. S istim pogonskim sklopom raspolaže i Opel Grandland, bratski model iz korporacije Stellantis.
U redu, priznajem – i praktičan je, barem dok vam je pri ruci kućna električna utičnica ili kućni punjač. Obećanih 59 kilometara autonomije isključivo na struju gotovo je nemoguće postići. Tako što vrijedi samo na papiru, ali u istom dahu moram otvoreno dodati da sam bez većih problema u gradu i okolici odradio 45 km. I za tako što je valjalo biti oprezan na “gasu”.
Iako je bilo za očekivati kako će se pri odabiru sportskog stila vožnje i nakon nekoliko ozbiljnih ubrzanja domet bitno smanjiti to se nije dogodilo. Na nekim drugim sličnim plug in automobilima, poput Mitsubishi Outlanderu PHEV, visoke brzine rapidnije “jedu” električnu energiju. Autocesta? Da, na struju ide i do 135 kilometara na sat, ali pri umjerenih 125 domet bi ipak trebao biti veći od 30 kilometara. Sve dok ima dovoljno energije u bateriji, e-drive ima apsolutnu prednost, čak i u hibridnom načinu vožnje (uglavnom je dovoljan samo stražnji e-motor). Ubrzanja su fascinantna. Kreće u hipu i uz značajno ubrzanje i to isključivo uz rad e-motora, a povremeno pali i benzinski četverocilindraš (147 kilovata / 200 ‘konja’). U gradu je to u redu, ali u korist manje ukupne potrošnje na dužim relacijama. Bilo bi dobro kad bi se oba pogonska sustava češće nadopunjavala.
Samo pritiskom na Sport program dostupna je zajednička snaga benzinskog i elektro motora. Četverocilindraš je dovoljno energičan. Prenosi snagu na prednji par putem učinkovitog automatskog mjenjača s osam stupnjeva prijenosa, a sve dok sam ubrzavao i punio sustav odlučno, suživot triju “motora” bio je prilično impresivan. Prvo što vam uvijek padne na pamet je zapanjujući e-okretni moment koji 1,6-litreni četverocilindraš postupno preuzima i omogućava zavidne brzine.
Četverocilindraš ubrzava sjano, no automatika ne dozvoljava baš ono što bi vi možda željeli. Reagira baš onako kako ona nalaže. Okretni moment e-pogona… Dobro, koliko sam ja shvatio, to još uvijek nije auto za ljubitelje dinamične vožnje i sportskih senzacija (pa, to je izazov za SUV vozilo), jer za tako nešto bismo se morali petljati po šasija malo.
Ipak, znatno je rasniji SUV od sve svoje braće, jer vozač s pogonom na četiri kotača konačno može iskoristiti onih (skoro) 22 inča od tla i sve ostale atribute off-road vožnje. Naravno, uz razumljivu rezervu, koju predstavlja koncept i opskrba energijom za pogon stražnjeg para kotača.
Ugodan je i nadasve bezbrižan, bez stresa se vozi i ekonomično. Kad nisam bio blizu stanice za punjenje, samo sam vozio s ICE motorom i e-motorima (naravno, može raditi kao serijski ili paralelni hibrid u nekim načinima vožnje, jer struja može pokretati kotače, a motor puni baterija) – i tada potrošnja ne premašuje sedam litara. Budući da nisam među vlasnicima kućnih konektora, punio sam bateriju na javnim punionicama. E-reach smanjuje prosječnu potrošnju. 43 litre spremnika za benzin i nije puno, no ako pravilno koristite hibridni mod i ne smeta previše…
Uz sav taj raspoloživi intenzitet snage i energije, morao sam biti na oprezu i ne tretirati ga kao sportaša. Iako on to može, no tada kažnjava bitno višom potrošnjom, nerijetko i iznad 10 litara na stotinu prevaljenih kilometara. Težina od gotovo dvije tone osjeća se na prednjoj osovini, čak i naginjanjem karoserije. Inače stvarno čvrst ovjes gubi borbu sa svom tom težinom kad se pretjera. Posebice ako je auto opterećen s četrili ili pet putnika, prtljagom… Ne govori to ništa spektakularno i ne brinite. Rijetke su prigode kad je potreba za korištenjem maksimalne snaga. Ipak SUV-ovi, a posebice oni plug-in nisu namijenjeni za jurnjavu, već prije svega za ugodu. U velikoj većini slučajeva nećete ni doći do ove točke, ali ako to učinite, automobil će vam “sugerirati” dovoljno jasno i promišljeno da sve ima svoje granice. Spustite se u takvim slučajevima jednu stepenicu niže i svijet će sigurno biti ljepši!
Ovo je iznimno udoban, vozan, komforan, lijep plug in. Možda ipak previsoke cijene, ali uz subvenciju od 40.000 kuna možda i uhvatljiv svima onima koji se još uvijek ne žele odreći benzina, a pri tome ipak vole sloviti kao oni koji vode brigu o okolišu. Plug in izvedbe upravo su to, svojevrsni kompromis i svojevrsna prelazna stepenica prema automobilima koje će pokretati isključivo energija iz obnoljivih izvora. OK, za zamjeriti je i na malom prtljažniku od 395 litara. Originalna konvencionalna izvedba ima bitno veći prtljažnik od 520 litara. Danak je to smještaju baterija koje ga smanjuju. Nitko tako nije savršen, pa ni ovaj sjajan plug in.
PLUS
izgled, moć, zapanjujući e-okretni moment , snaga, unutrašnjost, kvaliteta izrade, posebnost, ekstravagancija, ekonomičnost uz “opreznu” vožnju
MINUS
nešto tvrđa sjedala, sitne komande, skuplja dodatna oprema, ograničena električna autonomija, cijena, težina od dvije tone, benzinski spremnik, volumen prtljažnika
TEHNIČKI PODACI
Motor 1598 ccm, turbobenzinski 200 KS i dva elektromotora po 110 KS
Cilindri/ventili 4/16
Obujam 1598 ccm
Sistemska snaga 221 kw ili 300 KS pri 6000/min
Sistemski moment 520 Nm na 3000/min
Baterija 13,2 kWh
Pogon 4×4
Mjenjač automatski 8 brzina
Dimenzije 445 x 184 x 162 cm
Osovinski razmak 268 cm
Gume 205/55 R 19, Michelin Primacy
Masa 1915 kg
Jamstvo 5 godina/100.000 km
MJERENJA
Brzina 234 km/h
0-100 km/h 6,1 sekunde
Potrošnja 5,9 l/100 km
Autonomija na struju 40 km
Slike: Uroš Modic