TEST: Citroën C4 Shine PureTech 130
Već na prvom upoznavanju u travnju ove godine uvjerio nas je da nudi najviše stila i originalnosti od svih konkurenata u klasi.
Uostalom, još od 2004. godine kad je na tržište stigao prvi C4 upravo su mu to bili glavni aduti. Neki to nazivaju avangardom, mi ćemo to nazvati hrabrošću da se odlučno kreiraju novi trendovi. Nebrojeno je primjera u povijesti automobilske industrije u kojima je proizvođač iz Francuske razmišljao izvan svih okvira i budućnost pretvarao u sadašnjost.
Za razliku od prvog modela, druga generacija iz 2010. godine donijela ne ponešto smireniji dizajn, ali i golemi iskorak u kvaliteti. Njime je C4 uspješno postao mainstream pa su ga počeli kupovati i ponešto konzervativniji kupci. Stručnjaci u Citroënu zato nisu imali nimalo lagan zadatak. Očekivanja su bila velika i od kupaca željnih avangarde i od kupaca naviknutih na kvalitetu. Ali ispunili su sve i to sa velikim stilom. Točnije spojili su toliko različitih stilova u jedan automobil da to zaslužuje sve pohvale. Novi Citroën C4 tako sprijeda djeluje kao SUV, bočno kao hatchback, straga kao coupe. Dakle, riječ je o Hi-Tech crossoveru u punom smislu te riječi. Ako niste naviknuti na znatiželjne poglede prolaznika to je detalj koji bi vas mogao iznenaditi, ali činjenica jest da se, pogotovo uz bogat paket opreme Shine, ističe i među znatno skupljim automobilima.
Atraktivan crossover bez obzira na coupeovsku liniju krova u unutrašnjosti nudi veliku dozu prostranosti. Bez obzira na činjenicu da je međuosovinskim razmakom od 267 centimetara u prosjeku klase, francuski inženjeri uspjeli su pametnom i domišljatom konstrukcijom i organizacijom prostora izvući maksimum iz zadanih gabarita. Sprijeda mjesta u izobilju ima i za dvometraše, a straga se stječe dojam vožnje u barem pola klase većem automobilu. Putnicima ne manjka prostora za glavu, bez obzira na padajuću liniju krova, a mjesta za koljena ima na razini većine modela D-segmenta. Oni koji će pomisliti da se takva prostranost izvukla nauštrb prtljažnika, prevarit će se, jer C4 uz sve navedeno nudi još i vrlo solidnih 380 litara obujma. Unutrašnjost je spoj minimalizma, visoke tehnologije i šik dizajna. Već se na prvi pogled vidi osjetan napredak u kvaliteti materijala i završne obrade, a ljubitelji hi-tech gadgeta bit će oduševljeni virtualnim kokpitom, 10-inčnim ekranom infotainment sustava i head-up displejom. Nosač za tablet smješten ispred suvozača dodatak je koji ga ističe u odnosu na konkurente.
Premda u gornjem pasusu hvalospjevi sjedaju na račun prostranosti, dobro je znati kako se ispod lima novi Citroën C4 zapravo bazira na naprednoj modularnoj platformi PSA EMP1, kakvu koriste Peugeot 2008 i DS3 Crossback. Slavna udobnost po kojoj su Francuzi nadaleko poznati ovdje je dodatno naglašena. No, za razliku od brojnih prethodnika koji su znali zbog udobnosti žrtvovati stabilnost, a donekle i užitak za volanom, kod ovog modela to nije slučaj. Rijetko koji francuski automobil nudi precizniji volan, a miks stabilnosti i udobnosti izveden je na lukav način. Ovjes podešen tvrđe od očekivanja anulirao je pretjerano naginjanje u zavojima, a mesnate gume dimenzije 195/60 na 18-colnim naplacima doprinose ugodnom gutanju svih neravnina na cesti. Čak ni kratke poprečne, koje su inače najveći izazov, ne narušavaju udobnost. Vuk sit, ovce na broju – reklo bi se u narodu.
Na testu smo imali izvrsno pogođenu kombinaciju motora i mjenjača. Višestruko nagrađivani 3-cilindraš obujma 1,2 litre stigao nam je u najsnažnijoj izvedbi sa 130 KS i 230 Nm. Tko god bi sjeo za volan, osim možda po zvuku, ali i to je prilično dobro prigušeno, teško da bi pogodio da se ispod haube nalazi motor sa samo tri cilindra. Podaci iz brošure o ubrzanju za 10,2 sekunde i najvećoj brzini od 210 km/h već jasno daju do znanja da je riječ o modelu spremnom za ozbiljne domete. No, u praksi je dojam još bolji. Zahvaljujući najvećem okretnom momentu dostupnom već pri 1750/min nema nikakvih problema s elastičnošću, dok najveću snagu razvija pri 5500/min, ali ne posustaje ni na više od 6000/min. Izvrstan dojam u uistinu velikom stilu naglašava automatski 8-stupanjski mjenjač, koji svojom intuicijom i vremenom reakcije te izmjene stupnja prijenosa nimalo ne zaostaje za onima iz njemačkih premium modela. Jedna od vrlina mu je i razumna potrošnja goriva pa ga je moguće lijepo voziti s prosjekom manjim od 7 litara. Posebnu pažnju zasigurno će privući i potpuno električna izvedba s elektromotorom snage 100 kW (136 KS) i baterijskim paketom kapaciteta 50 kWh, koji jamči autonomiju od 350 kilometara.
Početna benzinska izvedba starta s cijenom od 134.900 kuna, dizelska izvedba starta s cijenom od 150.500 kuna, a električna je dostupna od 279.900 kuna. I na kraju, ono što svakako valja istaknuti… Novi Citroën C4 u ponudi je na hrvatskom tržištu s četiri razine opremljenosti (Live, Feel, Feel Pack i Shine), tri benzinska motora (PureTech 100 S&S BVM6, 130 S&S BVM6 i EAT8 te 155 S&S EAT8) te 2 dizelska motora (BlueHDi 110 BVM6 i BlueHDi 130 EAT8). Novi ë-C4, 100 % električni u ponudi je s tri razine oprljenosti (Feel, Feel Pack i Shine) sa 100 % električnim motorom. U ponudi je s 5 godina jamstva, a posebna ponuda prilikom lansiranja je 5 godina servisiranja i besplatna registracija. Prilikom kupnje uz Citroën Financiranje, novi Citroën C4 & ë-C4 u ponudi su s 0 % kamata uz financijski leasing, te s 3 % fiksne kamate uz kredit.
TEHNIČKI PODACI – Citroën C4 Shine PureTech 130
Motor: benzinski, 3 cilindra, ugrađen sprijeda poprečno
Obujam: 1199 ccm
Provrt i hod: 75 x 90,5 mm
Snaga: 96 kW/130 KS pri 5500/min
Moment: 230 Nm pri 7750/min
Mjenjač: 8-stupanjski automatski
Pogon: na prednje kotače
Dimenzije: 4355 x 1800 x 1520 mm
Međuosovinski razmak: 2670 mm
Masa: 1282 kg
Prtljažnik: 380 l
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga diskovi
Gume: 195/60 R18
Ubrzanje: 10,2 s
Najveća brzina: 210 km/h
Potrošnja: 5,6/4,4/4,8 l
Potrošnja na testu: 6,9
Cijena testiranog modela: 208.182 kn (27.757 eura)