TEST: Citroën C3 SHINE PureTech 110
I ne čudi što ovaj supermini stoji tako dobro na automobilističkoj burzi, ponajprije zbog atraktivnosti, posebnosti i fer cijene…
Nakon četiri godine C3 je prošao blagi redizajn. Nisu ga pretjerano “dorađivali”. Samo maska i farovi doživjeli su intenzivnije korekcije, no zato su mogućnosti individualizacije, posebice u unutrašnjosti, neograničene.C3 je solidan izbor za kupce koji žele mali “otkačeni” auto po fer cijeni, a za razmisliti je i o njegovoj crossover izvedenici C3 Aircross. Kako god, testirani model CITROËN C3 SHINE PureTech 110 S&S BVM6, raspolaže s uvjerljivih 110 konja, a ovako bogato opremljen svakako se nameće kao izbor koji nudi pregršt za relativno malo novaca. Citroen je u C3 pokušao utjeloviti jednu od svojih temeljnih vrijednosti marke: udobnost. Nema on skupo podešavanje ovjesa – dapače, naći ćete tu puno istih mehaničkih mehanizama koji su bili u osnovi posljednjeg C3, ali i nadalje u skladu sa “”chevron” tradicijom solidno apsorbira udarce.
Ako tražite super mini koji daje prednost udobnosti i učinkovitosti, onda je Citroen C3 taj. Nedavno je osvježen i dobio je posve novi prednji izgled, kako bi se bolje uklopio uz najnovije Citroenove modele, a i dalje je riječ o zanimljivom modelu kojeg krasi i fer cijena, pa je riječ o jako dobrom omjeru uloženo/dobiveno. Prednjim krajem sad dominira maska te uvjerljiva LED svjetla. Po sredinu tu su “Airbumpovi”, poznati još s Cactusa. Novi su i naplatci od lake legure, a boje karoserije izazivaju pozor. C3 je moguće personalizirati izvana, ali još više iznutra. Tu se ističu brojni detalji, od rukohvata pa sve do sjedala i protkanih armatura.Treća generacija C3 stigla je 2016. Nakon osvježenja 2020., C3 sad izgleda još oštrije, agresivnije, atraktivnije i moćnije. Natječe se u jednom od najkonkurentnijih područja, na onome supermini. Ravno na Ford Fiestu, Opel Corsu, Peugeot 208 , Hyundai i20, Volkswagen Polo…
Nije sladak kao Fiesta, ni profinjen kao Peugeot 208, a ni mehanički precizan kao Polo, no posve je svoj. Pršti atraktivnošću, trocilindarski 110 KS snažan motor se izdvaja. Pridodani, 6. stupanj prijenosa učinio ga je bržim, potentnijim, moćnijim elastičnijim te i za desetak posto štedljivijim. Bogat paket opreme Shine čini ga ne samo respektabilnim, već i iznimno konkurentnim.Citroen je treću generaciju modela C3 predstavio još u ljeto 2016. godine i od tada sasvim solidno se odupire izazovima. Stoga i ne čudi što je i najnoviji “facelifting” podređen rečenom. Sasvim sigurno da Citroen C3 ima podosta atributa s kojima se može upustiti u nadmetanje s konkurentima. Hyundai i20 i Kia Rio malo su konfekcijskog štiha, Škoda Fabia i SEAT Ibiza su konzervativni, Polo dosadnjikav… Renault Clio je solidno se drži, Peugeot 208 iznimno je atraktivan, Mazda 2 “bezgrešna”, no jedinstveni stil C3 nudi nešto izrazito drukčije. Stoga i ne čudi što tako dobro kotira na burzi.
PSA motori i mehanika
Osovljen je na znanu PSA platformu Mk2, koju ova kompanija koristi i kod Peugeota 208, a i kod Opel Corse odnedavno. Pruža udobnu vožnju, a motor i mjenjač su kod C3 možda i najbolji elementi. Odišu potentnošću, efikasnošću, moći i što je jednako važno, ekonomičnošću.PSA 1.2 PureTech trocilindrični motor stiže sa 83, ali i 110 KS. Ovaj potonji je za pohvaliti, slabijem se da naći puno više mana. Svi C3 su s pogonom na prednje kotače i standardno dolaze s mjenjačem s pet ili šest stupnjeva prijenosa. Ova zadnja opcija puno je zahvalnija. Stupanj više itekako puno znači. Testni primjerak od 110 KS pri 5500 okretaja i nudi 205 Nm okretnog momenta, dostupnog već pri 1750 okretaja. Reagira trenutačno a snaga ne samo da mu je dostatna za gradsku i međugradsku vožnju, već i za onu po autocestama. Sasvim se solidno vozi i do brzina 150 km/h, idealno i za autoceste.
Multimedija je ista
Znana je to “boljka” PSA automobila. Sitne komande znaju nervati i ponekad je teško pogoditi i točno prebrati tipke na zaslonu. Većina funkcija je na touch screenu pa morate skretati pogled s ceste kako biste upravljali njima. Sigurno je spretnije i sigurnije rješenje kotačić kojim se upravlja infotainmentom, no to je jedna sasvim druga priča. Novi Citroën C3 olakšava svakodnevicu. Pretinci su osmišljeni tako da budu što funkcionalniji i da ne narušavaju unutarnji sklad. Novi C3 nudi odlično osmišljen središnji pretinac, koji maksimalno oslobađa prostor u prednjem dijelu vozila, ali i veliki pretinac za rukavice (6,25 l). Naposljetku, nema kompromisa ni u pogledu obujma prtljažnika jer C3 ima velik obujam prtljažnika od 300 l.Citroen C3 Shine Puretech 110 S&S BVM6 kakav smo testirali košta 139.128 kuna. U cijenu je uključena neizmjerno bogata oprema. Tako i crvena krovna naljepnica, dodatno zatamnjena stražnja stakla, 16-colni Hellix aluminijski naplatci s gumama 205/55 R16, bijeli color paket i sekvencionalni podizači stakala sprijeda i straga, kao i nova perla troslojna Elixir crvena boja.
TEHNIČKI PODACI: CITROËN C3 SHINE PureTech 110 S&S BVM6
Motor: benzinski, 3 cilindra
Obujam: 1199 ccm
Snaga: 81kW/110 KS na 5000/min
Moment: 205 Nm na 1750/min
Mjenjač: 6-stupanjski ručni
Pogon: na prednje kotače
Dimenzije (d/š/v): 3996 x 1829 x 1474 mm
Međuosovinski razmak: 2540 mm
Masa: 1165 kg
Prtljažnik: 300/922 l
Spremnik: 45 l
Kočnice: sprijeda samoventilirani diskovi, straga bubanj
Gume: 205/55 R16
Euro NCAP: 5
Cijena: 139.128 kn
Ubrzanje: 9,5 s
Najveća brzina: 198 km/h