Svjetska premijera prvog Mercedes-AMG hibridnog modela
Prvi Mercedes-AMG hibridni model visokih performansi ulazi u serijsku proizvodnju, a baziran je na tehnologijama iz Formule 1. Ovaj koncept uključuje prepoznatljivi raspored pogona s električnim motorom i baterijom na stražnjoj osovini kao i vlastitim snagama razvijenu bateriju visokih performansi. Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE (normirano, kombinirana potrošnja goriva: 8,6 l/100 km; normirano, kombinirane CO2 emisije: 196 g/km; normirana potrošnja energije: 10,3 kWh/100 km) objedinjuje superiorne performanse i impresivnu dinamiku vožnje s maksimalnom učinkovitosti zahvaljujući specijalnom pogonskom sklopu.
Mogli bismo reći da E PERFORMANCE model prenosi DNK AMG Driving Performance filozofije u elektrificiranu budućnost. Kombinacija 4,0-litrenog V8 biturbo i električnog motora generira snagu sustava od 620 kW (843 KS) i maksimalni okretni moment sustava od preko 1.400 Nm. Trenutni odziv električnog pogona na stražnjoj osovini, brzi rast okretnog momenta i poboljšana raspodjela mase, omogućuju novo i izuzetno dinamično iskustvo vožnje. Kao u Formuli 1, baterija je specifično projektirana za brzu isporuku i povlačenje snage. Električni domet od 12 kilometara omogućuje praktični domet, primjerice u gradu ili u stambenim četvrtima. Mercedes-AMG postavlja nove granice u komunikaciji o elektrifikaciji u suradnji s ambasadorom ove marke, pjevačem will.i.am. Ovaj svjetski poznati glazbenik i višestruki dobitnik nagrade Grammy protagonist je marketinške kampanje „Sve, ali tiho“ (”Everything but quiet”). Ne samo da je doprinio ovom konceptu, već je i napisao ekskluzivnu pjesmu za reklamni video.
„S novim modelom Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE transportiramo DNK naše marke u elektrificiranu budućnost. Na taj način slijedimo vlastiti tehnički put, što je ono što je uvijek činili marku AMG tako posebnom i poželjnom. U potpunosti razvijen u Affalterbachu, ovaj hibrid visokih performansi nudi fascinantnu razinu dinamike vožnje i s pravom nosi našu novu tehnološku naljepnicu E PERFORMANCE. S ovim novim konceptom, istovremeno se i otvaramo novim ciljanim skupinama koje će iskusiti Mercedes-AMG kao luksuznu marku visokih performansi za 21. stoljeće. Naš odlazak u AMG-tipičnu elektrifikaciju podržan je kampanjom na širokoj skali. Oduševljen sam što smo uspjeli ostvariti suradnju s posebnim partnerom, glazbenom superzvijezdom will.i.am, kojeg smo uspjeli nadahnuti našom tehnologijom”, objašnjava Philipp Schiemer, predsjednik Upravnog odbora tvrtke Mercedes-AMG GmbH.
„Marka Mercedes-AMG uvijek je predstavljala vrhunske performanse i maksimalnu dinamiku vožnje. Prilikom razvoja naše E PERFORMANCE hibridne strategije, od samog početka je bilo jasno da ćemo pratiti samostalni koncept za AMG koji kombinira ključne vrijednosti naše marke s visokom učinkovitosti. Sada krećemo u serijsku proizvodnju s novim modelom Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE. Izvedba s prednjim motorom s unutarnjim izgaranjem i električnom pogonskom jedinicom na stražnjoj osovini nudi razne prednosti. Optimizirana raspodjela mase, najbolje moguće iskorištenje okretnog momenta i jako brza isporuka snage obećavaju dinamiku vožnje na najvišoj razini. Tome je pridodana baterija visokih performansi razvijena unutar kuće, koja ima dvostruko veću gustoću snage u odnosu na konvencionalne pogonske baterije te je, kao i mnoge druge komponente, inspirirana tehnologijom iz Formule 1”, kaže Jochen Hermann, glavni tehnički direktor tvrtke Mercedes-AMG GmbH.
Izražajni dizajn s privlačnim prednjim donjim spojlerom
Izražajni dizajn s niskim prednjim dijelom, mišićavim tijelom, niskim krovom i dinamičnim stražnjim krajem, ističe sportske gene ovog coupea sa četiri vrata. Druga privlačna značajka je karakteristični prednji donji spojler, koji je baziran na dizajnu modela AMG GT s dvoja vrata. Čini se kao da je dobiven iz jednog kalupa te se homogeno stapa s dinamičnim dizajnom ukupnog vozila. Vanjski usisnici zraka su širi i više usmjereno prema sredini automobila, a protok zraka je usmjeren prema hladnjacima u lukovima kotača koristeći tri okomita krilca.
Ekskluzivne identifikacijske značajke straga su stražnji donji spojler s integriranom plug-in zaklopkom za punjenje i oznaka modela u crvenoj boji. S ovim hibridom, AMG također predstavlja vanjske užlijebljene trapezoidne dvostruke ispušne cijevi. “E PERFORMANCE” oznaka na blatobranima ukazuje na hibridni pogon. Kao i u cijeloj seriji modela, za ovu hibridnu verziju dostupne su razne boje karoserije i značajke opreme. Primjerice, moguće je birati između četiri mat laka, pet metalnih lakova i dva nemetalna laka karoserije. Uz to, tu je sedam novih izvedbi laka iz proširene ponude. Vanjski dizajn moguće je dodatno naglasiti s novim AMG Night paketom II ili kombinacijom Night i Carbon paketa. Uz to, tu su novi 20 i 21 inčni aluminijski kotači, svaki u dvije izvedbe boja. Za ovaj hibrid visokih performansi dostupna je ekskluzivna Edition izvedba.
Kao novi predvodnik ove serije modela AMG GT 63 S E PERFORMANCE je posebno bogato opremljen. Primio je sve nadogradnje najnovijeg facelifta modela, kao što su AMG RIDE CONTROL+ ovjes s novim sustavom prigušenja. Također, dio serijske opreme su AMG keramički sustav kočenja visokih performansi i MBUX multimedijski sustav sa specijalnim hibridnim prikazima.
MBUX multimedijski sustav sa za hibrid specifičnim prikazima
Serijski Widescreen kokpit uključuje MBUX multimedijski sustav s AMG hibridnim specifičnim prikazima i funkcijama. Na ploči s instrumentima vozač može pročitati električni domet, potrošnju energije, snagu i moment električnog motora te temperature baterije i električnog motora. Visokokvalitetna grafika na multimedijskom zaslonu vizualizira protok snage cijelog pogonskog sustava, broj okretaja, snagu, moment i temperaturu električnog motora kao i temperaturu baterije. Putnici na stražnjim sjedalima dobivaju informacije o protoku energije kao i snazi i okretnom momentu električnog motora na svom opcijskom multimedijskom zaslonu.
AMG Performance upravljač s dvostrukim prečkama
Serijski AMG Performance upravljač s prepoznatljivim dizajnom s dvostrukim prečkama i savršeno integriranom kontrolnim tipkama također nudi opipljivu i vidljivu dodatnu vrijednost. Tri okrugle dvostruke prečke kombiniraju snagu s lakoćom. Okrugle AMG kontrolne tipke impresioniraju s briljantnim prikazima i svojom savršenom okreni-i-pritisni operativnom logikom. To omogućuje da se važne funkcije vožnje i svi režimi vožnje kontroliraju bez potrebe skidanja ruku s upravljača. Nova značajka je mogućnost odabira razine regeneracije energije hibridnog pogona preko tipki na upravljaču.
U unutrašnjosti postoje razni individualni odabiri. Ekskluzivne boje ističu bilo sportsku ili luksuznu stranu ovog novog top modela – primjerice kombinaciju Exclusive nappa kože u titan sivoj bisernoj / crnoj boji s kontrastnim žutim gornjim šavovima ili fine Exclusive nappa kože u tartuf smeđoj / crnoj boji u STYLE izvedbi (šavovi u obliku dijamanta). Uz to, tu je ponuda pet dodatnih boja Exclusive nappa STYLE kože: sienna smeđa, classic crvena, yacht plava, deep bijela i neva siva. Prednja i stražnja sjedala su kompletno u jednom tonu odabrane boje unutrašnjosti, kao i nasloni za ruke u vratima, kožni obrubi podnih prostirki i kolo upravljača.
Detalji AMG-specifičnog Performance hibridnog pogona:
*prednji motor s unutarnjim izgaranjem, stražnji električni motor
U modelu AMG GT 63 S E PERFORMANCE, 4,0-litreni V8 biturbo motor se kombinira sa stalno pobuđivanim sinkronim električnim motorom, baterijom visokih performansi koja je razvijena u Affalterbachu i potpuno promjenjivim AMG Performance 4MATIC+ pogonom na sve kotače. Kombinacija ovog 4,0-litrenog V8 biturbo motora i električnog motora generira snagu sustava od 620 kW (843 KS) i maksimalni okretni moment sustava od preko 1.400 Nm. Vozne performanse ovog do sada najsnažnijeg serijski proizvedenog vozila iz Affalterbacha su odgovarajuće impresivne: ubrzanje iz mirovanja do 100 km/h traje samo 2,9 sekundi, a brzina od 200 km/h se može dostići za manje od deset sekundi. Ubrzanje završava na 316 km/h.
Električni motor snage 150 kW (204 KS) ugrađen je u stražnju osovinu, gdje je integriran s električki aktiviranim dvostupanjskim mjenjačem i elektronski kontroliranim stražnjim diferencijalom ograničenog proklizavanja u jednoj kompaktnoj jedinici električnog pogona (EDU). Stručnjaci nazivaju ovaj raspored P3 hibrid. Lagana baterija visokih performansi također je ugrađena iznad stražnje osovine. Ovaj kompaktni dizajn ima razne prednosti:
• Električni motor direktno djeluje na stražnju osovinu i time može direktnije pretvoriti svoju snagu u pogonsku silu – za dodatni poticaj kod kretanja, ubrzavanja ili pretjecanja.
• Snaga električnog motora se sama po sebi može primijeniti s maksimalnim okretnim momentom, što omogućuje posebno agilno kretanje.
• Uz to, vozač može odmah iskusiti uočljivo povećanje performansi zahvaljujući integriranom, elektronski kontroliranom stražnjem diferencijalu s ograničenim proklizavanjem: ovaj hibridni model je još agilniji prilikom ubrzavanja na izlasku iz zavoja te pruža više prianjanja i time veću sigurnost vožnje.
• Kako se poveća proklizavanje na stražnjoj osovini, pogonska snaga električnog motora se prenosi i na prednje kotače kako bi se osiguralo bolje držanje podloge. To omogućuje mehanička veza potpuno promjenjivog pogona na sve kotače koji koristi kardansko vratilo i pogonske osovine prednjih kotača.
• Pozicioniranje stražnje osovine smanjuje masu te poboljšava raspodjelu opterećenja osovina u vozilu i time formira bazu za uvjerljivo upravljanje.
• Ovaj AMG koncept nudi jako visoku učinkovitost regeneracije energije, jer sustav dozvoljava samo minimalne mehaničke i hidrauličke gubitke motora i mjenjača.
• Automatizirani dvostupanjski mjenjač na stražnjoj osovini, sa svojim specijalno kalibriranim prijenosnim odnosom, osigurava raspon od visokog momenta za agilno startanje do sigurne kontinuirane snage pri visokim brzinama. Električni aktivator uključuje drugi stupanj pri oko 140 km/h, što odgovara maksimalnom broju okretaja električnog motora od 13.500 o/min.
• Uz povećanje performansi zbog dodatnog električnog motora, razvojni tim je paralelno uspio poboljšati učinkovitost cijelog vozila te postići niže emisije i nižu potrošnju.
Inspirirana Formulom 1, razvijena u Affalterbachu: AMG baterija visokih performansi
Prilikom definirana strategije elektrifikacije, od početka je bilo jasno da će sve bitne komponente biti razvijene u Affalterbachu. U srcu toga je AMG baterija visokih performansi (HPB). Razvoj ove litij-ionske baterije je inspiriran tehnologijama koje su se već dokazale u najtežim uvjetima u Mercedes-AMG Petronas F1 timu Formule 1 na hibridnim trkaćim automobilima. Tijekom razvoja, postojala je razmjena stručnog znanja između radionice za pogonske sklopove visokih performansi Formule 1 u Brixworthu i Mercedes-AMG tima u Affalterbachu. Ova AMG baterija visokih performansi kombinira veliku snagu koja se može često pozvati u nizu s niskom masom kako bi se povećale ukupne performanse vozila. Tome su pridodani brzo povlačenje energije i visoka gustoća snage. To na primjer znači da tijekom brze vožnje po brdskim cestama, vozač može tijekom uspona odmah pozvati puni potencijal snage, dok je tijekom silaska regeneracija snažna.
70 kW kontinuirane snage i 150 kW vršne snage
Ova baterija visokih performansi u modelu AMG GT 63 S E PERFORMANCE ima kapacitet od 6,1 kWh, 70 kW kontinuirane snage i na deset sekundi može generirati vršnu snagu od 150 kW. Niska masa od samo 89 kilograma omogućuje vrlo visoku gustoću snage od 1,7 kW/kg. Za usporedbu: konvencionalne baterije bez direktnog hlađenja ćelija postižu oko polovice ove brojke. Punjenje se provodi preko 3,7 kW ugrađenog AC punjača, na punionici, wallbox sustavu ili kućnoj utičnici. Baterija je projektirana za brzu isporuku i povlačenje snage, a ne za najveći mogući doseg. Ipak, električni domet od 12 kilometara omogućuje praktičan operativni radijus, primjerice za tihu vožnju bez emisija iz stambene četvrti do izlaska iz grada ili do autoceste.
Inovacijski pomak: direktno hlađenje ćelija baterije
Osnova za visoke performanse AMG 400-voltne baterije je inovativno direktno hlađenje: po prvi put, tehnološki napredno rashladno sredstvo koje se bazira na električki ne vodljivoj tekućini, teče oko svih 560 ćelija i pojedinačno ih hladi. Za optimalnu isporuku snage svaka baterija treba definiranu temperaturu. Ako baterija postane prehladna ili pretopla, uočljivo gubi snagu ili se treba regulirati kako bi se izbjegla oštećenja ako toplina postane pretjerana. Dakle, ujednačena temperatura baterije ima odlučujući utjecaj na njegove performanse, radni vijek i sigurnost. Konvencionalni sustavi hlađenja, koji samo hlade sa zrakom ili cijeli paket baterija indirektno s vodom, brzo dolaze do svojih granica – pogotovo ako se zahtjevi nastavljaju povećavati zbog ćelija sa stalnim rastom gustoće energije. Ne ispunjava li upravljanje toplinom optimalno svoju funkciju, postoji rizik od ranog starenja baterije.
Za direktno hlađenje, AMG-ovi stručnjaci morali su razviti nove module hlađenja koji su samo milimetar tanki. Oko 14 litara rashladne tekućine cirkulira od vrha do dna kroz cijelu bateriju pored svake ćelije pomoću posebno razvijene električne pumpe visokih performansi te teče kroz izmjenjivač topline ulja/vode koji je direktno učvršćen na bateriju. To vodi toplinu u jedan od dva niskotemperaturna (LT) kruga, te iz njega u LT hladnjak u prednjem dijelu automobila gdje se ispušta u okolni zrak. Sustav je projektiran kako bi se osigurala jednolika raspodjela topline u bateriji.
Rezultat toga je da je baterija uvijek unutar prozora konzistentne, optimalne temperature s prosječnih 45 stupnjeva Celzijevih, bez obzira koliko često se puni ili prazni. Međutim, može se dogoditi da se prosječna temperatura prijeđe tijekom vožnje velikim brzinama. Stoga, zaštitni mehanizmi su tako konfigurirani tako da se dobiju maksimalne performanse iz baterije, s time da direktno hlađenje naknadno spusti razinu temperature. Konvencionalni sustav hlađenja ne može to svladati i baterija više ne može do kraja iskoristiti svoj potencijal. To nije slučaj s ovom AMG baterijom visokih performansi: čak i tijekom brzih krugova u hibridnom režimu na trkaćoj stazi, gdje su ubrzavanja (pražnjenje baterije) i usporavanja (punjenje baterije) česta, sustav spremanja energije zadržava svoj kapacitet performansi.
Samo učinkovito direktno hlađenje omogućuje uporabu ćelija s vrlo visokom gustoćom snage. Zahvaljujući ovom individualnom rješenju, sustav baterije je posebno lagan i kompaktan. Zahvaljujući ovom individualnom rješenju, sustav baterije je posebno lagan i kompaktan. Niska masa je također posljedica uporabe koncepta sabirnice s uštedom materijala, te lagane ali snažne strukture aluminijskog kućišta. To osigurava najvišu razinu sigurnosti.
Operativna strategija: električna snaga je uvijek dostupna
Osnovna operativna strategija je izvedena iz hibridnog pogonskog sklopa Mercedes-AMG Petronas Formula 1 trkaćeg automobila. Kao i u moto sportu top klase, maksimalni pogon je uvijek dostupan kada ga vozač treba – primjerice za snažno ubrzavanje na izlasku iz zavoja ili prilikom pretjecanja. Uvijek je moguće pozvati električnu snagu te je često koristiti uz visoke performanse regeneracije i punjenja na zahtjev. Neovisni koncept baterije omogućuje optimalni kompromis između maksimalne dinamike vožnje i moderne učinkovitosti. Sve komponente su savršeno koordinirane i povećanje performansi se može direktno iskusiti.
Sedam AMG DYNAMIC SELECT režima vožnje Electric, Comfort, Sport, Sport+, RACE”, Slippery i Individual su precizno konfigurirani za novu pogonsku tehnologiju i time pružaju široko iskustvo vožnje – od jako učinkovite do jako dinamične vožnje. Ovi režimi vožnje podešavaju važne parametre kao što su odziv pogonskog sustava i mjenjača, karakteristike upravljanja, tvrdoće ovjesa ili zvuk. Režimi se mogu odabrati koristeći prekidač na središnjoj konzoli ili AMG tipke na upravljaču.
Obično ovaj Performance hibrid krene nečujno („Silent Mode“) u Comfort režimu vožnje kada je uključen električni motor. Na ploči s instrumentima, ikona „Ready“ signalizira da je vozilo spremno za vožnju. Dodatno, snažan, rezonirajući zvuk kretanja, tipičan za AMG, emitira se u unutrašnjosti preko zvučnika vozila kao akustička povratna informacija koja pokazuje spremnost za kretanje. Lagani pritisak papučice gasa je sve što je potrebno za stavljanje ovog AMG Performance hibrida u pokret.
Tijekom vožnje samo na električni pogon, zakonom propisani sustav akustičkog upozorenja upozorava okolinu da se ovaj Performanse hibrid približava. Posebno složen, niskofrekventni i o brzini ovisan AMG zvuk se emitira u okolinu preko zvučnika u prednjem i stražnjem dijelu vozila. Ovaj zvuk se također može prigušeno ćuti u unutrašnjosti, kao akustička povratna informacija za putnike. U Europskoj uniji ovaj sustav je aktivan do brzine od 20 km/h, a u SAD-u do približno 30 km/h, ali u miljama na sat. Nakon toga, signal vožnje se harmonično utiša do približno 50 km/h.
Pri višim brzinama klijent može odabrati zvučno iskustvo između „balansirano“ i „snažno“ koristeći tipke zvuka u središnjoj konzoli ili na upravljaču (prepoznatljivo po simbolu frekvencijskog vala). Tijekom vožnje samo na električni pogon, generira se diskretno ili snažno zvučno iskustvo. Kada se motor s unutarnjim izgaranjem pokrene, odabrana postavka utječe na zvuk ispušnog sustava. U svakoj situaciji jedna stvar ostaje jednaka: u svim uvjetima, ovaj Performance hibrid se odmah po zvuku prepoznaje kao AMG vozilo.
• Electric režim vožnje: fokus je na iskustvo električne vožnje. Vožnja samo na električni pogon je moguća od mirovanja do brzine od 130 km/h, s time da je motor s unutarnjim izgaranjem uvijek isključen. Mehanička veza na AMG Performance 4MATIC+ komponente znači da je pogon na sve kotače uvijek dostupan: ukoliko stražnji kotači naglo prokližu, snaga električnog motora se prenosi na prednje kotače preko kardanskog vratila i pogonskih osovina. Kada se baterija isprazni ili vozač zatraži više snage, inteligentna radna kontrola automatski aktivira Comfort režim vožnje i motor s unutarnjim izgaranjem se pokrene kako bi osigurao pogonsku silu.
• Comfort režim vožnje: pokretanje je uglavnom na električni pogon. Motor s unutarnjim izgaranjem i električni motor se aktiviraju ovisno o situaciji – uz električni pogon pri malim brzinama, primjerice u stambenim četvrtima ili u gradskim središtima, dok se hibridni način rada s konvencionalnim motorom i električnim motorom koristi na otvorenom i na autocesti. Ukupno gledajući, rezultat je ujednačen dojam vožnje uz optimiziranu potrošnju, djelomično zahvaljujući ranim prebacivanjima u više stupnjeve AMG SPEEDSHIFT MCT-9G mjenjača. Ovjes i upravljanje su postavljeni uz naglasak na udobnost. Fokus upravljanja je na energetsku učinkovitost, tako da se smanje potrošnja goriva i emisije. Poznata AMG sportska nota i agilnost su zadržani.
• Sport režim vožnje: pokretanje s konvencionalnim motorom i električnim motorom i interakcija dva pogona ovisno o situaciji. Tijekom ovog režima osigurava se veći poticaj od električnog motora. Sportski osjećaj vožnje osiguran je agilnijim odzivom na gas, kraćim vremenima prebacivanja stupnjeva i ranijim prebacivanjima u niže stupnjeve. Koristi se više dinamična postava ovjesa i sustava upravljanja.
• Sport+ režim vožnje: pokretanje s konvencionalnim motorom i električnim motorom i interakcija dva pogona ovisno o situaciji. Još veće povećanje performansi. Ekstremno sportske karakteristike zahvaljujući još agilnijem odzivu na gas i ciljanim intervencijama u okretni moment tijekom prebacivanja u više stupnjeve uz deaktiviranje cilindra za optimalna vremena prebacivanja u više stupnjeve prijenosa. Veći broj okretaja motora u praznom hodu radi bržeg startanja. Još dinamičnija postava ovjesa, upravljača i pogona.
• RACE režim vožnje: za jako dinamične vožnje na zatvorenim trkaćim stazama. U ovom režimu svi parametri su podešeni za maksimalne performanse. Pokretanje s konvencionalnim motorom i električnim motorom i interakcija dva pogona ovisno o situaciji. Potpuna podrška električnog motora konvencionalnom motoru tijekom snažnih ubrzavanja. Snažno punjenje baterije pri niskoj snazi za postizanje maksimalne dostupnosti električnog pogona.
• Slippery režim vožnje: optimizirane postavke za skliske uvjete vožnje uz smanjenu snagu i ravnu krivulju okretnog momenta. Potpuno električna vožnja i podešavanje regeneracije su deaktivirani.
• Individual režim vožnje: individualno prilagođavanje postavki pogona, mjenjača, AMG DYNAMICS postavki, šasije, upravljanja i ispušnog sustava.
Kontrola dinamike vozila također se može provesti hibridnim pogonom. Umjesto intervencija u sustav kočenja od strane ESP® sustava, električni motor može kontrolirati prianjanje čim se detektira pretjerano proklizavanje kotača. Kako bi to učinio, sustav inteligentne kontrole smanjuje okretni moment električnog motora koji se prenosi na kotač preko stražnjeg diferencijala ograničenog proklizavanja. Rezultat je taj da ESP® ne mora uopće intervenirati ili se može aktivirati kasnije. Prednost: konvencionalni motor time može raditi s višim okretnim momentom, što naknadno poboljšava agilnost i povećava učinkovitost. Uz to, snaga koja se inače „izgubi“ tijekom kočenja može se koristiti za punjenje baterije.
Regeneracija se može podesiti u četiri stupnja
Zbog toga što je baterija visokih performansi uvijek u optimalnom temperaturnom rasponu od oko 45 stupnjeva zahvaljujući direktnom hlađenju, regeneracija se također može optimizirati – normalno je da se baterija snažno zagrije pri višim snagama regeneracije, stoga je potrebno ograničiti obnavljanje energije.
Regeneracija započne kada vozač makne nogu s papučice gasa, odnosno u režimu krstarenja bez pritiskanja papučice kočnice. To puni bateriju i kreira snažan moment kočenja – kočnice kotača podložne su manjem trošenju ili, ovisno o razini regeneracije i prometnoj situaciji, ne moraju se uopće aktivirati. Vozač može odabrati četiri različite razine regeneracije koristeći desnu AMG tipku na upravljaču. To se aktivira u svim režimima vožnje uz izuzetak režima Slippery i obnavljanje energije je različito konfigurirano ovisno o režimu vožnje.
• Razina 0: Vozilo se ponaša slično kao konvencionalni motor s ručnim mjenjačem, kada se deaktivira spojka i kreće se uz najmanji otpor kada se pusti papučica gasa. Razina regeneracije je vrlo niska i služi samo za održavanje izvora napajanja u vozilu. S isključenim konvencionalnim motorom gubici zbog trenja u pogonskom sklopu su smanjeni na minimum.
• Razina 1: Ovo je standardna postavka pri kojoj je regeneracija već uočljiva za vozača i približno odgovara usporavanju konvencionalnog motora čija spojka je aktivirana.
• Razina 2: Snažna regeneracija, papučicu kočnice je jedva potrebno pritiskati tijekom kretanja u prometu.
• Razina 3: Maksimalno obnavljanje energije, što omogućuje takozvanu vožnju s „jednom papučicom” kada se koristi potpuno električni pogon. Ovisno o statusu vožnje, moguće je u bateriju vratiti električnu energiju snage preko 100 kW.
• Specijalna značajka RACE režima vožnje: na trkaćoj stazi, vozač želi maksimalno skratiti vrijeme kočenja. U RACE režimu vožnje, regeneracija je automatski postavljena na razinu 1 kako bi se moglo osigurati najreproduktivnije moguće ponašanje vozila na granici stabilnosti.
Druga prednost regeneracije je da vozilo ne mora ubrzavati tijekom vožnje niz strme padine. Dakle, sustav radi kao motorna kočnica, ali napaja bateriju električnom energijom.
AMG 4.0-litreni V8 biturbo motor s turbo punjačima s dvostrukim vijkom
Kao top model u seriji, model AMG GT 63 S E PERFORMANCE koristi performanse AMG 4.0-litrenog V8 biturbo motora sa snagom od 470 kW (639 KS) i maksimalnim momentom od 900 Nm, koji je dostupan u širokom rasponu okretaja od 2500 do 4500 o/min. To se savršeno stapa s električnim motorom, koji od samog početka isporučuje maksimalnih 320 Nm okretnog momenta.
Dva turbo punjača s dvostrukim vijkom su djelomično odgovorna za visoku snagu, kombiniranjem optimalnog odziva pri niskim okretajima motora s visokim povećanjem snage pri višim okretajima. Uz to, kućište turbine je podijeljeno u dva protočna elementa koji su paralelni. U kombinaciji s dva odvojena kanala u ispušnoj grani, to omogućuje individualnu kontrolu momenta ispušnih plinova koji djeluju na vijak turbine. Jedan kanal se napaja ispušnim plinovima prvog i drugog cilindra grupe cilindara, a drugi ispušnim plinovima iz trećeg i četvrtog cilindra. Cilj je spriječiti da pojedinačni cilindri imaju zajednički negativni efekt na ciklus plinova. To smanjuje povratni pritisak ispušnih plinova i poboljšava razmjenu plinova.
Remenom pokretani starter-generator napaja pomoćne jedinice
Remenom pokretani starter-generator (RSG) kombinira alternator i starter u jednu komponentu i ima snagu od 10 kW (14 KS). On pokreće konvencionalni motor i osigurava osnovno napajanje pomoćnih jedinica, kao što su klima uređaj ili prednja svjetla kada je vozilo na semaforu i razina napunjenosti visokonaponske baterije više nije dovoljna za napajanje niskonaponskog električnog sustava vozila. RSG ima posebno brzi odziv jer je integriran u 400-voltni visokonaponski električni sustav.
Serijski AMG RIDE CONTROL+ ovjes sa širokim rasponom između dinamičnosti i udobnosti
AMG RIDE CONTROL+ ovjes se bazira na zračnom ovjesu s više komora s automatskom kontrolom visine u kombinaciji s prilagodljivim, električki kontroliranom i podesivom tvrdoćom. Ovaj sustav kontrole tvrdoće je potpuno nov u modelima AMG GT Coupé sa 4 vrata: po prvi put se koriste dva takozvana tlačna otpusna ventila. Ovi kontinuirano promjenjivi kontrolni ventili koji su ugrađeni izvan amortizera, omogućuju još preciznije podešavanje sile prigušenja prema različitim uvjetima vožnje i režimima vožnje: jedan ventil kontrolira povratno prigušenje, odnosno silu koja se pojavljuje kada kotač odskoči, a drugi kontrolira kompresijsko prigušenje kada se kotač pritisne. Faze odskoka i kompresije se kontroliraju neovisno jedna od druge.
AMG-ovi razvojni inženjeri su uspjeli značajno povećati raspon između sportskih značajki i udobnosti, između ostalog proširenjem razmaka između minimalne i maksimalne karakteristike sile prigušenja i pružanjem još veće fleksibilnosti karakteristike rada sustava. Zbog specijalne izvedbe ventila, amortizer reagira brzo i osjetljivo na promjenjivu površinu ceste i uvjete vožnje.
Vozač može unaprijed odabrati osnovnu postavku preko AMG DYNAMIC SELECT režima vožnje: pritiskom na tipku mijenjaju se karakteristike upravljanja, na primjer, od potpuno dinamične u Sport+ režimu do uglađenog krstarenja kod Comfort postavke. Uz to, postava se može podešavati u tri stupnja neovisno o režimima vožnje koristeći odgovarajuću tipku.
AMG Performance hibridi također imaju integriran AMG DYNAMICS sustav kontrole dinamike vozila. On utječe na kontrolne strategije ESP® sustava (elektronski program stabilnosti), pogona na sva četiri kotača i elektronski kontroliran i stražnji diferencijal ograničenog proklizavanja. To povećava agilnost bez negativnog utjecaja na stabilnost vozila.
Posebno vrijedno napomene: AMG DYNAMICS određuje kako bi vozilo trebalo reagirati. Između ostaloga sustav koristi dostupne senzore za detekciju brzine, poprečnog ubrzanja, kuta upravljanja i razinu vrludanja. Zahvaljujući principu inteligentne pilot kontrole, moguće je procijeniti kako vozač želi da se vozilo ponaša, na osnovi akcija vozača i s podataka iz senzora. Regulacija je skrojena prema sposobnostima vozača za dinamičku vožnju – bez ikakvih uočljivih ili ometajućih intervencija od strane sustava. Vozač dobije jako autentičan osjećaj vožnje uz visoku dinamičnost u zavojima i optimalno držanje podloge, kao i visoku stabilnost i predvidljivo upravljanje. Čak i iskusni vozači dobivaju optimalnu pomoć bez osjećaja nametanja od strane sustava.
• AMG DYNAMICS Basic program dodijeljen je Comfort i Electric režimima vožnje. Ova postava rezultira u vrlo stabilnoj vožnji uz visoko prigušenje vrludanja.
• Advanced program se aktivira u Sport režimu. Vozilo ostaje neutralno uravnoteženo. Smanjeno prigušenje vrludanja i povećana agilnost podržava dinamične manevre kao što je vožnja po zavojitim seoskim cestama.
• Pro (skraćenica za Professional) dio je Sport+ režima. U Pro programu vozač prima još više pomoći za dinamične manevre vožnje dok su agilnost i odziv sa ceste u zavojima dodatno unaprijeđeni.
• Master program je povezan s RACE režimom vožnje. Master program je namijenjen vozačima koji žele iskusiti dinamičnost i užitak u vožnji na zatvorenim krugovima. Master program nudi blago nadupravljanje vozila, više direktno upravljanje i agilnije ponašanje u zavojima. Na ovaj način, Master osigurava maksimalnu agilnost i optimalno iskorištava dinamični potencijal „S” inačice. Za aktiviranje Master režima, vozač mora koristiti odvojenu tipku na središnjoj konzoli za prebacivanje ESP® sustava u ESP® SPORT režim ili ESP® OFF.
Dobra kontrola i otpornost na slabljenje: AMG keramički kompozitni sustav kočenja visokih performansi
Nema nikakvih kompromisa niti što se tiče kočnica: kako bi bio u skladu s ekstremnom snagom i odgovarajućim performansama, AMG keramički kompozitni sustav kočenja visokih performansi s brončano obojanim fiksnim čeljustima sa 6 klipova sprijeda i plutajućim čeljustima s 1 klipom straga, dio je serijske opreme. Prilagođen je višoj dinamici vožnje i veći je nego u modelima sa samo konvencionalnim motorom: karbonski-keramički diskovi kočnica imaju dimenzije 420 x 40 milimetara na prednjoj osovini i 380 x 32 milimetara na stražnjoj osovini. Ovaj sustav kočenja impresionira s vrlo kratkim zaustavnim putovima kao i maksimalnom stabilnosti i otpornosti na slabljenje u slučaju teže uporabe. Uz to, može se pohvaliti dugim radnim vijekom i posebno brzim odzivom. Nadalje, lagani materijali dodatno štede težinu i smanjuju neovješene mase. Značajke udobnosti uključuju pomoć na kretanju na uzbrdici i pripremu/sušenje u mokrim uvjetima. S isključenim paljenjem i dok vozilo miruje, mjenjač automatski odabire parkirni položaj „P”. S druge strane, električna parkirna kočnica automatski se deaktivira prilikom kretanja.
Novi ambasador marke, glazbenik will.i.am i marketinška kampanja: „Sve, ali tiho”
Mercedes-AMG također radi nove korake u komunikaciji ovog novog hibridnog modela. Američka globalna zvijezda i poduzetnik will.i.am djelovat će kao dugoročni partner i ambasador marke za „Future of Driving Performance“ vozila s elektrificiranim pogonom. Osnivač i glavni pjevač grupe The Black Eyed Peas, glazbenik, producent i tehnološki poduzetnik dobitnik je sedam Grammy nagrada, Emmy nagrade, CLIO nagrade i ima počasno članstvo u Institutu inženjerstva i tehnologije (IET).
To nije sve: will.i.am je pravi zaljubljenik u automobile koji iscrpno modificira svoja privatna vozila uz visoku razinu tehničkog i estetskog razumijevanja. Ima dobro oko za inovacije koje premošćuju razmak između kulture i tehnologije. Teži poboljšati stvari do zadnjeg detalja, proširiti granice i propitkivati prihvaćeno dok se ne pronađe optimalno rješenje – kao i Mercedes-AMG tim prilikom razvoja sportskih automobila visokih performansi. Ovo dugoročno partnerstvo između glazbenika will.i.am i marke Mercedes-AMG fokusira se na projekte koji se odnose na elektrificiranu budućnost kompanije i glazbene teme.
Novi AMG GT 63 S E PERFORMANCE prenosi DNK AMG Driving Performance filozofije u elektrificiranu budućnost. Prema tome, „Sve, ali tiho” je najvažnija tema i izjava reklamnog filma za prezentaciju ovog novog modela. Središnji dio je 60-sekundni film, koji je osmislio i režirao britanski fotograf zvijezda i režiser Rankin, kao sofisticiranu međusobnu igru karakteristika koje dijele revolucionarna osoba will.i.am i revolucionarno vozilo AMG GT 63 S E PERFORMANCE.
Kratki pregled tehničkih podataka:
Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE | |
Snaga sustava | 620 kW (843 KS) |
Okretni moment sustava1 | 1.010 – 1.470 Nm |
Motor s unutarnjim izgaranjem | 4.0-litreni V8 s direktnim ubrizgavanjem i dvostrukim turbo punjačima |
Zapremina | 3.982 cm3 |
Maks. snaga, motor s unutarnjim izgaranjem | 470 kW (639 KS) pri 5.500 – 6.500 o/min |
Maks. okretni moment, motor s unutarnjim izgaranjem | 900 Nm pri 2.500 – 4.500 o/min |
Maks. snaga, električni motor | 150 kW (204 KS) |
Maks. okretni moment, električni motor | 320 Nm |
Raspored pogonskog sustava | AMG Performance 4MATIC+ pogon na sve kotače s potpuno promjenjivom raspodjelom okretnog momenta i Drift režimom |
Mjenjač | AMG SPEEDSHIFT MCT 9G |
Normiran potrošnja goriva, kombinirano | 8,6 l/100 km* |
Normirane CO2 emisije | 196 g/km* |
Normirana potrošnja energije | 10.3 kWh/100 km |
Klasa učinkovitosti | B |
Kapacitet baterije | 6,1 kWh |
Domet na električni pogon | 12 km |
Ubrzanje 0-100 km/h | 2,9 s |
Maksimalna brzina | 316 km/h |