Što kad curi ulje ispod mjenjača?
Crne mrlje koje se presijavaju svakodnevan su prizor na mnogim parkiralištima i u garažama. Mogli bismo reći da automobil na neki način počne označavati teritorij kad mu počne curiti ulje ispod mjenjača. No, humor na stranu, ovo može biti sasvim bezazlen problem, ali i problem koji može donijeti mnogo kvarova, čak i kvar na motoru.
Ulje se u vozilo dolijeva za niz funkcija, uglavnom je to kako se određeni dijelovi ne bi previše trljali jedan od drugi bez ikakvog maziva, što bi dakako, donijelo ogromnu štetu, ali i kako bi se hladio određeni sustav, kako bi se spriječila buka ili korozija.
Ako su se masni tragovi odjednom pojavili ispod vašeg vozila, odnosno ispod njegovog prednjeg dijela, vrijeme je da čim prije odvezete svoj automobil automehaničaru. Iako je problem ponekad bezazlen, u većini slučajeva potrebna je određena intervencija. Možete pričekati nekoliko dana kako biste utvrdili je li količina ulja kojeg vaš limeni ljubimac ispušta stalna ili se povećava ili smanjuje. Ako se povećava, svakako ga trebate odvesti majstoru kako bi pregledao i vidio o čemu se radi. Ako se ulje pojavilo jednokratno i od tada više ne ili se količina smanjuje, razlozi mogu biti sljedeći:
Neopreznost prilikom dolijevanja ulja – ako ste to radili sami ili su vam to radili u radionici u kojoj nemaju najbolje uvjete, može se dogoditi da kod dolijevanja ulje jednostavno ne uđe tamo gdje bi trebalo već dio ode pokraj otvora.
Stari poklopac ulja – ako je dotrajao, star i popucao poklopac, može propuštati ulje, posebice kada se automobil dosta ljulja, što je zapravo stalno. Osim poklopca koji propušta, u veoma lošem stanju mogu biti i gumice oko poklopca koje će također ispuštati ulje.
Neispravna šipka za mjerenje ulja – šipka za mjerenje ulja mora dobro sjesti u posudu, ali ponekad dio ispod čepa ne ‘dihta’ dobro jer je istrošen pa iz tog razloga može doći do kapanja ulja.
Nedovoljno pritegnut filter ulja – prilikom zamjene ulja mora se promijeniti i sam filter, a do njega uglavnom mogu doći samo mehaničari. Ako mehaničar nije posao odradio kako treba, kroz nedovoljno pritegnuti filter ulja može doći do kapanja.
Ako ste utvrdili da je problem kapanja ulja ispod automobila stalno prisutan i čak se pojačava, što prije svoje vozilo odvezite kod automehaničara. Neki od problema koji se mogu na ovakav način detektirati su:
Oštećeno korito motora – ovo je najistureniji dio na motoru pa je kao takvo moguće da napukne, primjerice prilikom nailaska na kakvu izbočinu na cesti. Ovisno o vrsti napuknuća istjecanje ulja može biti obilno ili na sitno.
Semering koji se mora promijeniti – radi se o vrlo jeftinom dijelu, ali promjena svih ili nekog od semeringa košta veoma mnogo (ruke su skupe). Semering služi kako bi na mjestu držao pokretne dijelove motora i ima ih nekoliko u svakom motoru.
Turbopunjač – danas turbopunjači postaju sve manji, a od njih se očekuje sve više. Oni se podmazuju iz istog izvora ulja kao i ostatak motora i na sebi imaju dovodnu i odvodnu cijev ulja koje mogu popustiti zbog iznimno velike sile i tlaka koji se ondje stvaraju.
Ovo su dakle samo najčešći problemi s kapanjem i curenjem ulja. Ne treba odmah paničariti, ali ako vam automobil pušta konstantno, svakako ga čim prije odvedite automehaničaru.
Izvor: Silux.hr