Aktualno Featured hrđa korozija Tehnika Vijesti Zanimljivosti zračna hrđa

Što je zračna hrđa i kako je pravilno ukloniti?


Svi smo čuli za običnu hrđu koja se vrlo rado skuplja na vozilima, no što kada vam kažemo kako postoji i takozvana zračna hrđa?

Tako je, postoji zračna hrđa, a iako je ovo pojam s kojim se ne susrećemo baš previše često kada slušamo o popravcima automobila, zapravo se radi o deformaciji na limu koja je vrlo česta, a nerijetko se dogodi da je vozači nisu ni svjesni jer misle kako se radi samo o naslagama kukaca ili blata. Ipak, problem je mnogo dublji i teži od toga.

Za razliku od obične smeđe ili crvene hrđe koja se javlja na blatobranima, podovima i sličnim mjestima na vozilu te se iz jedne točke vrlo brzo stvori sve veća točka pa i rupa, zračna hrđa obično zahvaća veću površinu vozila, a karakterizira je to da nalikuje na male, sitne ‘prištiće’ po limu. Zapravo na prvi pogled će vas lako zavarati te možete pomisliti da se radi samo o blatu koje vam je pošpricalo dio automobila ili nakupinama mrtvih kukaca. Međutim, kada vozilo operete i to još učinite pod snažnim pritiskom vode, iznenadit ćete se kako ova prljavština nije otpala. A i kako bi kada se radi o hrđi?

Zračna hrđa su zapravo čestice metala koji počinje izbijati na površinu, ispod boje vozila. Kada bolje promotrite svaku tu točkicu, podsjetit će vas na hrđu, a ako ih dodirnete, također će vas po svojoj hrapavosti podsjetiti na hrđu. Kada pada kiša, točkice puštaju crvenkastu tekućinu. Do pojave zračne hrđe dolazi ako je automobil io parkiran blizu mjesta na kojem se radilo aparatom za varenje ili brusilicom za željezo. Također, ako se željezo rasulo po cesti i potom nije dobro očišćeno, ili ako se prevozilo prljavo staro željezo bez da je prekriveno, kasnije, za vrijeme kišnih dana, vrlo lako prskanjem dospije na vozilo. Zračna hrđa može nastati i zbog sitnih čestica metala koje nastaju prilikom kočenja, kako se troše kočioni diskovi i pločice.

Danas na tržištu postoje različita sredstva namijenjena isključivo za uklanjanje zračne hrđe. Najbolje je kupiti jedno takvo te ga nanijeti po uputama proizvođača. Takva se sredstva obično nazivaju odstranjivačima metalnih kontaminacija te rade na tom principu da skupljaju i neutraliziraju metalne čestice zbog čega se te čestice raspadaju te pucaju njihove veze s površinom pa se na taj način ispiru s cijele tretirane površine. Nakon što ste metalni dio automobila zahvaćen zračnom hrđom tretirali nekim ovakvim sredstvom, dobro ga je prijeći i glinom. Naime, glina je odlično sredstvo za uklanjanje kontaminata s površine automobila, ali treba koristiti finiju glinu, odnosno koja ima finiju abrazivnost, kako ne bi ostao trag na laku (posebice ako je lak mekaniji). Prednost gline je i što se može koristiti gotovo pa na svim površinama, ali, treba još jednom naglasiti, potrebno je paziti da se ne uzme glina velike abrazivnosti.

Dakle, zračna hrđa je dosta čest problem, ali obično prođe dosta vremena dok vlasnik vozila shvati o čemu se radi. Također, teže se primjećuje na automobilima tamnije boje, dok je najbrže primijete oni koji imaju bijelo vozilo. Kako bilo, lijek za ovo stanje postoji i što ga prije primijenite, to će se problem lakše i brže sanirati.

Izvor: Silux.hr



Source link

Related Posts