Saab 900 turbo: zanimljivosti koje bi trebali znati
Nakon relijaških uspjeha 60-ih i 70-ih (dvotaktni trocilindraš iz DKWa, i Fordov četverotaktni V4), Saab platformu iz 50-ih mijenja, ali i na novim modelima počinje koristiti zanimljiva tehnička rješenja.
Tako je prva generacija modela 900, koju ovdje predstavljamo (kabriolet iz 1993. trenutno na prodaju), koristila i turbo redni četverocilindarski motor. Klasični Saabov dizajn koristi uzdužno smješteni i ukošeni motor (s izlazom radilice prema naprijed i s getribom ispod motora u dijeljenom kućištu, no s odvojenim sustavima podmazivanja), prednji pogon, prednja dvostruka poprečna ramena te stražnju krutu osovinu s dodatnim sponama i stabilizatorima.
Kabina je također stilski prepoznatljiva, od velikog vjetrobrana, ergonomski promišljenog smještaja instrumenata i lampica do vrata koja se uklapaju u prag automobila. Jači paketi opreme zvali su se Aero, a ni kabriolete nije zaobišao i ducktail spojler.
Saab 900 turbomotor koristi elektroničko ubrizgavanje i automatsku kontrolu tlaka turbo sustava (Automatic Performance Control; piezoelektrični senzor sluša događaju li se krivovremene detonacije u cilindru, a koristi i tlačni senzor za praćenje tlaka u usisnoj grani).
Svakako se vozi bez problema i danas, a ABS, centralno zaključavanje i druga oprema za sigurnost i udobnost čine 900 turbo zanimljivim automobilom za svakodnevnu vožnju.