Renault je predstavio Scenic Vision
Svojim ciljevima, strategijom održivosti i predstavljanjem strateškog plana Renaulution, Renault Grupa i njezine marke pokrenule su golemu transformaciju te utrku za što većim količinama zamijenile ciljem stvaranja gospodarske, ekološke i društvene vrijednosti kako bi postigle ugljičnu neutralnost u Europi do 2040. i globalno do 2050.
Ulogu u postizanju tih ciljeva imat će i konceptno vozilo Scénic Vision koje je Renault svijetu predstavio 19. svibnja 2022. na konferenciji ChangeNOW u Parizu. Vozilo utjelovljuje Renaultovu predanost održivom razvoju i odražava plan marke da dekarbonizira cijeli njegov životni vijek.
Jedinstveno, neponovljivo i svestrano: konceptno vozilo koje postavlja nova pravila
Renault ispisuje novo poglavlje u svojoj priči inovativnim konceptnim vozilom koje postavlja nova pravila i oživljava njegovu viziju. Vanjski dio najava je posve električnog obiteljskog vozila koje će se priključiti Renaultovoj ponudi. Iznutra, i kad je riječ o tehnološkim aspektima, poziva vas da otputujete u novu eru, u budućnost u kojoj će tehnološka i inovativna rješenja služiti održivijem svijetu koji brine o okolišu.
„Sve naše korporativne obveze nisu dovoljne ako ih ne primjenjujemo i na vozilima. Zato sam Renaultove timove zamolio da osmisle prvo konceptno vozilo koje u potpunosti utjelovljuje našu novu strategiju za zaštitu okoliša, društvenu odgovornost i upravljanje te njezina tri stupa: okoliš, sigurnost i uključivost. Nazvali smo ga Scénic Vision. Scénic, po našem kultnom „automobilu za život”, i Vision jer ispunjava nova očekivanja,” izjavio je Luca de Meo, direktor Renault Grupe i marke Renault.
Scénic Vision otvara novi put prema održivijoj, sigurnijoj i uključivijoj mobilnosti. Riječ je o vozilu koje ostvaruje svoju viziju i istražuje nove vidike te predstavlja oličenje najnaprednijih tehnoloških zamisli za dekarbonizaciju i tri stupa strategije Renault Grupe za održivi razvoj: brige za okoliš, sigurnosti i uključivosti.
• Ekološki dizajn i inovacije kružnog gospodarstva, uključujući više od 70 % recikliranih materijala, nekoliko zatvorenih petlji i 95 % materijala koji se mogu reciklirati, izravno pridonose očuvanju resursa.
• Svrha njegova hibridnog električnog pogona i pogona na vodik jest skratiti vrijeme punjenja i smanjiti ugljični otisak, uključujući onaj baterije. Renault Scénic Vision ima nultu stopu emisija pri proizvodnji i uporabi, a ugljični otisak 75 % je manji od otiska električnog vozila s konvencionalnom baterijom.
• Tehnologije u vozilu omogućuju još bolju razinu sigurnosti za vozača i putnike jer smanjuju učestalost nezgoda za do 70 %. U dizajnu ovog konceptnog vozila odražava se i želja timova da stvore jedinstveni automobil koji je pristupačan za sve i odgovara svima.
„Konceptno vozilo Scénic Vision oličenje je transformacije Renaulta u zelenije društvo usmjereno na tehnologiju, u skladu s planom Renaulution. S lakoćom se nosi s izazovima povezanima s klimom, očuvanjem resursa, sigurnošću i zdravljem korisnika te pristupačnošću. Otvara novo poglavlje u razvoju naših vozila kako bismo im, od dizajna do postupanja na kraju životnog ciklusa pristupali na ekosustavan način. Vozilo nije samo predmet dizajna, već predstavlja niz ciljeva koje si je Grupa zacrtala i koje će postupno uvoditi u nadolazeće generacije vozila,” izjavljuje Cléa Martinet, potpredsjednica Odjela za održivost Grupe.
Dizajn koji otvara put novim perspektivama
Konceptno vozilo Scénic Vision istinski je predstavnik Renaultove strategije „Nouvelle Vague” i rezultat pomnog dizajniranja i hrabrih odluka u području estetike. Njegov dizajn nagovještaj je različitih vremenskih okvira Renaultove ponude vozila. Vanjska silueta odraz je oblika i stila novog obiteljskog modela koji stiže na tržište 2024. Dizajn unutrašnjosti studija je budućeg izgleda unutrašnjosti nadolazećih Renaultovih vozila.
Njegov hibridni električni pogon i pogon na vodik odraz je Renaultove želje da pronađe rješenja za svaki način uporabe i dio dugoročne vizije, koja uključuje i razdoblje nakon 2030. Dizajn otvara put novim perspektivama, svijetu u kojem automobili i ljude dijele iste vrijednosti.
„Scénic Vision predstavlja novo poglavlje u povijesti Renault Grupe i marke. Riječ je o konceptnom vozilu čiji vanjski dizajn nagovještava dizajn novog posve električnog modela Scénic koji dolazi 2024. i novi smjer dizajna Renaulta. Dizajn unutrašnjosti studija je budućeg izgleda unutrašnjosti nadolazećih Renaultovih vozila. Scénic Vision prepun je tehnoloških i inovativnih rješenja u službi održivije mobilnosti,” izjavio je Gilles Vidal, potpredsjednik Renaultova Odjela za dizajn.
Skrb o resursima – Ekološki dizajn i kratke reciklažne petlje
• 70 % materijala upotrijebljenih u vozilu reciklirano je, a gotovo se 95 % vozila može dalje reciklirati, uključujući bateriju.
• Podnica vozila izrađena je od aglomeriranih ostataka plastike iz različitih izvora (boce mlijeka, plastične cijevi itd.). 30 % plastike u vozilu dolazi iz bioloških izvora. Oprema vozila izrađena je od recikliranog ugljika iz zrakoplovne industrije.
• Za materijale od strateške važnosti, kao što su platina, bakar, aluminij i čelik te minerali u baterijama, primjenjuju se kratke reciklažne petlje.
• Gume se dobavljaju od proizvođača koji je član GNSPR-a, što znači da odgovorno postupa prema okolišu i poštuje ljudska prava.
• Ne upotrebljava se koža, već 100 % reciklirani niskougljični poliester.
• Spremnik gorivne ćelije izrađen je od ugljičnih vlakana iz recikliranog papirnog otpada.
Kvalitetniji zrak
• U unutrašnjosti: na vozačevim vratima smješten je filtar za pročišćavanje vanjskog zraka, što poboljšava kvalitetu zraka u unutrašnjosti vozila.
• Izvana: crni pigmenti u boji dobivaju se iz prerade čestica prikupljenih iz atmosfere – boja bez sintetičkog pigmenta, što unaprjeđuje kvalitetu zraka.
Skrb o klimi – Najbolje što pružaju električna energija i vodik
• Tehnologija H2-Tech: hibridno vozilo, na električni pogon i pogon na vodik, opremljeno gorivnom ćelijom od 16 kW. Tehnologija H2-Tech temelji se na tehnologiji za povećanje dosega (Range Extender) koja omogućuje upotrebu dvostruko lakše baterije za isti doseg, čime se pridonosi dekarbonizaciji izvan same elektrifikacije vozila. Iako se to rješenje osmišljava za osobne automobile, Renault Grupa u okviru projekta Hyvia (zajednički pothvat s društvom Plug Power) već nudi H2 rješenja za laka gospodarska vozila.
• Zahvaljujući već sklopljenim partnerstvima, ugljični otisak vozila 75 % je manji od otiska električnog vozila kao što je Megane E-TECH Electric. Njegova baterija proizvodi do 60 % manje emisija ugljika od konvencionalne baterije zahvaljujući primjeni kratkih petlji i niskougljičnih izvora minerala te upotrebi niskougljične energije za konstrukciju i proizvodnju baterije.
Skrb o ljudima – Sigurnost
Potpuna transparentnost i vidljivost
• Sustav kamera ugrađen na prednju stranu vozila povećava vidno polje vozača za 24 % jer projicira neposredno okruženje vozila na zaslon smješten na armaturnoj ploči. Zahvaljujući tome, kut vjetrobrana povećan je na 180 ° te pruža potpunu i pouzdanu vidljivost, a poklopac motora čini se prozirnim.
Nova generacija sigurnosti i zdravlja: Safety Coach
• Sučelje za procjenu rizika pomaže prepoznati iznenadne stresne situacije. Nadoknađuje mogući nedostatak pozornosti vozača i pruža personalizirane savjete kako bi mu pomogao da konstantno poboljšava svoje navike u vožnji. Osim toga, sučelje vozaču pruža i personalizirane zdravstvene savjete analizirajući podatke koje prikupljaju kamere i senzori unutar kabine (stopa otkucaja srca, umor itd.).
Vozilo koje se prilagođava korisniku
• Sustav za prepoznavanje lica omogućuje otvaranje vrata i prilagodbu postavki u skladu s profilom vozača. Sustav nudi i mogućnost prilagodbe uvjeta vožnje mogućem invaliditetu.
Maksimalno personaliziran i uključiv zvučni prostor
• Svako sjedalo opremljeno je mikrofonima i zvučnicima za vlastito zvučno okruženje (radio, visoka kvaliteta reprodukcije zvuka, vožnja uz glasovnog pomoćnika) uz održavanje optimalne komunikacije u vozilu. Retransmisija glasa putnika i vozača, a po potrebi i njihovo pojačavanje, olakšat će komunikaciju među putnicima u vozilu, posebno ako je među njima osoba slabijeg sluha.
Povećana pristupačnost
• Budući da između vrata nema stupa, a podnica je ravna, olakšan je pristup za osobe smanjene pokretljivosti.
TEHNIČKE SPECIFIKACIJE
Duljina: 4490 mm
Širina: 1900 mm
Visina: 1590 mm
Međuosovinski razmak: 2835 mm
Naplatci: 21 inča
Gume: 235/45 R21
Masa: 1700 kg
Pogon: hibridni pogon na struju i vodik
Motor: električno pobuđen sinkroni motor od 160 kW
Gorivna ćelija: 16 kW
Kapacitet baterije: 40 kWh