Rabljeni: Hyundai Santa Fe (2007.)
Uljni filtar, nećete vjerovati, najviše utječe na dugovječnost i uspješno savladavanje brojnih kilometara, a Hyundai Santa Fe kojeg smo testirali za rubriku Rabljeni prevalio je čak 550.000 kilometara po Hrvatskoj i svojevrsni je rekorder.
Premda je Hyundai Santa Fe druge generacije osjetno bolji nakon redizajna 2010. godine od kad su bregaste osovine na dizelašu pokretane lancem umjesto zupčastim remenom, da ne treba unaprijed prekrižiti niti primjerke iz prve serije dokazuje primjerak koji smo imali na testu. Dobri poznavatelji prilika na tržištu rabljenih SUV-ova dobro znaju da je korejski predstavnik pouzdan i izdržljiv suputnik, a istodobno nudi osjetno bolju prostranost i komfor od Toyote RAV4 i Volkswagen Tiguana. Primjerice, obujam prtljažnika iznosi impresivnih 770 litara.
Prve serije imale su i problema sa zamašnjakom podijeljene mase, jer su unutar zamašnjaka pucale opruge, ali sve je riješeno tvorničkim opozivom. Vlasnicima je problem riješen besplatno u ovlaštenim servisima reprogramiranjem softvera koji regulira količinu ubrizganog goriva tijekom kočenja motorom.
Zanimljivo, prvi Santa Fe zapravo je nastao na ojačanoj platformi limuzine Sonata, a druga generacija, kakvu smo isprobali, na našem (ali i brojnim tržištima EU) prodavao se pod imenom ix55. Najveći udio rabljenih primjeraka pod haubom krije dizelaša 2.2 CRDi. Mnogi pogrešno misle kako je riječ o motoru Mercedes-Benza, ali nije. Za prvu generaciju dizelaša je razvio talijanski VM Motori, a već u drugoj proizvod je 100 % korejski.
Snagom od 150 KS i najvećim okretnim momentom od 335 Nm nudi solidne performanse pa do stotke ubrzava za 11,6 sekundi te postiže najveću brzinu od 179 km/h. Prosječna potrošnja po papirima iznosi 7,3 litre, ali u realnim uvjetima razumnom vožnjom može se proći s oko devet litara, što je i dalje prilično dobar rezultat za SUV prosječne aerodinamike i mase dvije tone.
Uz povišeno podvozje (204 mm) silasci s asfalta nisu nikakav problem. U biti i lakši terenski zadaci okružje su u kojem se Hyundai Santa Fe snalazi bolje od većine suvremenih crossoverskih šminkera, dok u cestovnim uvjetima neovisan ovjes s Multi-Linkom straga nudi suverenu stabilnost. Borg-Warner pogon na sve kotače izvedbama 4WD omogućava prebacivanje do polovice snage na stražnje kotače, u slučaju da prednji izgube prianjanje.
Po pitanju održavanja iznimno je važno koristiti originalan filtar ulja, jer zamjenski ne pašu u kučište pa se time osjetno smanjuje filtracija. Kad se pravilno održava Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi bez izvanrednih ulaganja može prevaliti i 700.000 kilometara, što dokazuju primjerci po njemačkim oglasnicima rabljenih, ali i konkretan automobil koji smo isprobali, a prevalio je čak 550.000 kilometara. Uglavnom, za oko 8000 eura teško je dobiti pouzdaniji, prostraniji, ali i bogatije opremljen SUV.