Quad: spoj krosera i traktora
Kao i brojne druge auto-moto priče, i ova počinje u 19. Stoljeću. Royal Enfield je još 1890-ih prodavao motocikl na četiri kotača. Od broja kotača dolazi i naziv quad, makar su do kasnih 1980-ih bili prodavani i trokotači; nazivali su se ATC (All Terrain Cycle), a proizvodnja je stala kod većine ili svih proizvođača radi inherentne nestabilnosti (jedan prednji i dva stražnja kotača).
Terenske gume prilagođene za zahtjevne terene i vožnju na niskom tlaku kako bi se prilagodile kamenju ili rasporedile težinu vozila po snijegu, blatu ili pijesku, uključivi 4×4 pogon, terenski ovjes, težina manja od traktora, a zapremina motora i snaga ista ili viša nego kod krosera nude mogućnost offroad vožnje koju su korisnici prepoznali, te omogućuju i utilitarističko i rekreativno korištenje vozila.
Još jedan naziv za quad motocikl je ATV (All-terrain vehicle, vozilo za sve terene), a postoje i razne specijalizirane verzije poput amfibijskih ili modela sa sicevima ili kabinama poput automobilskih, koji se zovu UTV (Utility Terrain Vehicle). U svakom slučaju, ATV su konstruirani prema određenim pravilnicima, a u Hrvatskoj ih je moguće registrirati za cestovnu uporabu.
Same osnove vožnje relativno su jednostavne; gas se daje pokretanjem polugice palcem umjesto zakretanjem ručice, prijenos je automatski (CVT prijenos, kao u skuterima), kočnice se koriste kao na biciklu, naginje se kao na motociklu, često se stoji kako bi se olakšalo proklizavanje stražnjih kotača i pomoglo skretanju, i treba paziti na prevrtanje.
Prodajni salon i servis 4FS u Zaboku nudi razne ATV modele (Stels, TGB, Linhai). Ovisno o modelu, ti quadovi imaju uključiv pogon na sve kotače, brzu i sporu brzinu (i rikverc brzinu), prednji šper diferencijal, servo volana i variomatski prijenos s mogućnošću kočenja motorom (korisno na nizbrdicama). Informacije i iskustva drugih vozača možete pronaći i u Facebook grupi Linhai vozači Hrvatska.