Prije samo 3 godine novi auto se dao kupiti i za 10.000 eura, sad vam treba 15.000 eura!
Tko “šljivi sirotinju”! SLIJEDI NAS UŽASNO SKUPA EUROPA! Tvorničari su shvatili: proizveli su i isporučili manje auta, ali zato što su podigli cijene i ukinuli popuste ostvarili su čak i veću zaradu!
Obični ljudi sve će teže do novih auta, no zato oni bogati voze sve avangardnije i skuplje modele!
Matjaž Korošak pita se je li ugrožena mobilnost za sve? Ne izgleda dobro, veli i teško da će se naći netko pametan kao nekad davno kad je Buba motorizirala Nijemce, Fiat 500 Talijane, Urugvajce, Španjolce, Ford Escort Engleze, Fićo Jugoviće…
Mnogi potencijalni kupci koji su jednako zainteresirani za automobile i taman kad polako shvate da je vrijeme za novi automobil – ili im je tako savjetovao serviser – suoče se s novom stvarnošću. Prilično okrutno.
Mi koji pratimo razvoj tržišta automobila već neko vrijeme znamo i najavljujemo da su automobili u posljednje dvije-tri godine strahovito poskupili. Pa to je sve, reći ćete. Dobro, kod automobila je to još izraženije. Naravno, nešto od toga je bilo i za očekivati – “gašenje” zbog Covid-19, prekinuti lanci opskrbe, nedostatak komponenti (za što su velikim dijelom krivi i sami proizvođači automobila), inflatorna kretanja itd.
Ukratko, prilično nepovoljni uvjeti. Ali proizvođači automobila shvatili su nešto drugo: proizveli su i isporučili manje automobila, ali zato što su podigli cijene i ukinuli popuste, svi su ostvarili (uglavnom) jednaku ili čak veću zaradu!
Tako da sada više nitko ne pokušava raditi previše, prebrzo, čak ni napraviti pristupačne modele iz donje cjenovne ljestvice… Zašto samo kad ima dovoljno ljudi u redu koji će platiti više da ne čekaju više mjeseci. Ako smo prije par godina mogli naći auto za cca 10.000 eura , ovo je sada nemoguća misija. Sada ponuda uglavnom kreće od 15-ak tisuća kuna, i to samo ako ste skromni i nezahtjevni, ali gore tek dolazi. I dok Europska unija reklamira elektrifikaciju vozila kao jedino rješenje za naš planet te agresivno i restriktivno provodi svoje birokratske ideje za koje je uvjerena da će motore s unutarnjim izgaranjem potjerati s prometnica i baciti ih na smetlište povijesti, vozači su (tiho) ) objašnjavajući to malo drugačije.To znači da će mobilnost – kako se sada čini – moći priuštiti samo imućniji slojevi. Na nešto više od 30.000 kreću ponude – i to uz već odbijenu državnu subvenciju. Koji bi uskoro mogao nestati. I onda? Gdje su svi uzvišeni slogani i obećanja o mobilnosti za sve? Ne, nema ni jeftinijih automobila, a kamoli jeftinih. Pristupačan i udoban javni prijevoz putnika šepa, a ionako nije ni dostupan svima, jasno je da se proizvođačima s modelima koji bi cijenu mogli spustiti barem ispod 20.000 eura posebno ne žuri, iako svi obećavaju da će biti u nekoliko godina to postigao. Ili ne. Do tada će opet inflacija i troškovi… A prosječan kupac bit će osuđen na rabljene modele, a dokle god to traje, naravno, na one s termomotorima. Da, ovo je očito bliska budućnost takozvane čiste i elektrificirane – iako užasno skupe – Europe.
Tekst: Matjaž Korošak
Izvor: Startnews.hr