Preko 1000 km sa samo jednim punjenjem i to sve s baterijom od samo 100 kWh! Prvi “električar” koji je srušio magičnu granicu
Viva Las Vegas! U gradu kocke Mercedes je trebao predstaviti revolucionarni prototip Vision EQXX koji ruši barijere i koji će imati veći domet od čuvene Opel Insignije 2.0 CDi koja je mogla u jednom cugu iz Mainza do Zagreba. 100 km prevaljuje s manje od 10 kWh. Za usporedbu: Tesla Model S u prosjeku troši 18,6 kWh na 100 km. Rekordno postignuće moguće je i zahvaljujući brojnim tehnološkim inovacijama koje nadilaze samo optimizaciju pogonskog sklopa i baterije.
Danas električni automobili mogu prijeći u najboljem slučaju oko 600 kilometara. Brzina punjenja je kod onih s velikom autonomijom iznimno važna U Mercedesu su, međutim, očito sada napravili veliki iskorak. predstavili su prototip automobila koji bi s jednim punjenjem trebao moći prijeći čak i više od 1000 kilometara.
Novina, koja je još uvijek koncept, zove se Vision EQXX, no radi se o aerodinamično dizajniranoj limuzini, koja bi javnosti trebala biti predstavljena na nadolazećem sajmu CES u Las Vegasu, no Mercedes je upravo otkazao zbog nove verzije. Covida, Omnikrona.
Sve je usmjereno na autonomiju
Čini se da se s novim konceptom Mercedes pridružio glavama inženjera i optimizirao gotovo sve moguće – počevši od aerodinamike. Koeficijent otpora zraka je samo 0,17, što je rekordno niska vrijednost na koju ne utječu ni aktivni amortizeri koji osiguravaju optimalnu temperaturu pogona i akumulatora. Na račun rashladne ploče na šasiji vozila, njegov je domet povećan za 19 kilometara.
Dodatnih 25 km dometa dodaju ‘ultratanki’ solarni paneli na krovu vozila. One se sastoje od 117 ćelija i dizajnirane su na Fraunhofer institutu za solarne sustave, najvećoj instituciji te vrste u Europi.
Zadaća spomenutih panela je pomoći u napajanju pomoćnih sustava u vozilu, tako da glavni akumulator ili njegova energija ostane rezervirana za pogon.
Baterija je najrevolucionarniji element vozila. Kapacitet mu je oko 100 kilovat sati, dok je set 50 posto manji i 30 posto lakši od EQS modela.
Mercedes je postigao takav napredak povećanjem udjela silicija u ćelijama i redizajniranjem baterijskog paketa, dopuštajući mu da primi više baterijskih ćelija pri istom volumenu.
100 kilometara prevaljuje s manje od 10 kilovata električne energije. Za usporedbu: Tesla Model S, s kojim bi EQXX trebao biti usporediv, u prosjeku troši 18,6 kilovat sati električne energije na 100 kilometara.
Inače, domet spomenutog EQS-a, prema tvorničkim podacima, iznosi 770 kilometara.
Istodobno, pridošlica donosi ekološki prihvatljiva rješenja ne samo u području pogona, već i u kabini. Potonji karakterizira jednodijelni zaslon, koji kombinira funkcije infotainment sustava i instrument ploče – EQXX nije zamišljen kao autonomni automobil – koji povezuje dva A-stupa. Kako bi smanjili potrošnju energije, inženjeri su ugradili zvučnike u jastuke i tako skratili put kojim zvuk putuje do korisnika i tako smanjili potrebu za ‘guranjem’ pojačala zvuka. Zvučnici su spojeni na subwoofere u sjedalima, a svi zajedno služe i kao glasovna upozorenja sigurnosnih sustava.
Mercedes će početi testirati koncept u roku od šest mjeseci, no ne očekuje se da će krenuti u serijsku proizvodnju. Koristit će se za testiranje novih komponenti koje bi mogle doći u serijsku proizvodnju u sljedeće dvije ili tri godine. Hoće li te komponente uključivati revolucionarni baterijski paket, Daimlerov menadžer razvoja Markus Schaefer ne otkriva, niti otkriva kada bi serijska verzija Vision EQXX mogla biti spremna za ulazak na tržište, budući da još uvijek trebaju razmotriti potrebe tržišta i interes kupaca nakon takvog vozila.