KOLUMNA: Potez vrijedan (gubitka) naslova
Da, kao što i očekujete po naslovu, govorit ću o sudaru na startu VN Singapura. Međutim, ne ću se baviti utvrđivanjem tko je više ili manje kriv za ovaj trkaći incident. Naime u prvom zavoju smo svjedočili međusobnom sudaru Sebastiana Vettela i Kimija Raikkonena nakon čega su oba Ferrarija, po prvi put u povijesti bili prisiljeni odustati u prvome krugu neke utrke. U samom sudaru još je sudjelovao Max Verstappen, a kolateralna žrtva bio je Fernando Alonso.
Svi znamo da je u Singapuru pozicija na stazi apsolutno sve i da se utrka većinom dobiva u prvom zavoju. To je navelo Vettela da krene potpuno zatvoriti Maxa kako bi zadržao svoju poziciju, ali nije računao da će Kimi imati vrhunski start s 4. pozicije i odjednom su se 3 bolida našla na istom mjestu. A kako znamo da zakoni fizike sprečavaju da više od jedne stvari nalazi na istome mjestu u istome trenutku, sudar je bio neizbježan.
Nemojmo se zavaravati da je ovdje netko posebno kriv već prihvatimo činjenicu da je riječ o trkaćem incidentu.
Sam potez Vettela dosta je kritiziran i prozivan kao uzrok sudara. Osim kod navijača Ferrarija (i zaposlenika momčadi) koji su se bavili apsolutnim krivljenjem mladog Maxa. Tako je ipak lakše – svalimo krivnju na najmlađeg, koji je k tome još uvijek i teenager. Međutim, što je to toliko krivo u Vettelovom zatvaranju Verstappena? Ništa. Nije on ni prvi ni posljednji vozač koji je napravio takav potez na startu utrke. Npr. Fernando Alonso je identičnim potezom na startu, baš u Singapuru 2010., osigurao svoju pobjedu upravo ispred Vettela.
Dakle, Sebastian je krenuo agresivno i branio svoju poziciju. Upravo to je i trebao napraviti ako želi osvojiti naslov. Razlika između prvoplasiranog i drugog na kraju utrke iznosi 7 bodova. To je jako puno imajući na umu da se naslove jako često osvajalo za manje od 3 boda razlike. Međutim, ovaj put taj potez je završio potpunom katastrofom za Ferrari i nanio velik udarac na Vettelove ambicije u borbi za naslov svjetskog prvaka. Dogodila se najgora moguća situacija, Hamilton je došao do pobjede na stazi koja im najmanje leži u cijelom kalendaru, a Ferrari je ostao bez ijednog jedinog boda.
Problem u cijeloj priči je ispao Kimi Raikkonen. Odličnim startom i poravnanjem s Verstappenom uzeo je manevarski prostor Verstappenu i on više nije imao kamo pobjeći od Sebastiana. Iako je pokušao usporiti već je bilo prekasno, sudario se s Kimijem koji se odbio u Vettela – kraj priče za svu trojcu.
Želio bi naglasiti da ni Kimi nije napravio apsolutno ništa pogrešno, ali budući da je to već treći sudar Ferrarijevog dvojca na startu u zadnjih godinu i pol, može se doći do zaključka da oni međusobno uopće ne raspravljaju što će i kako napraviti kad utrka krene. Svaka momčad, posebno oni koji se bore za naslove, treba imati barem osnovni plan i komunikaciju što i kako napraviti do prvog zavoja. Jeste li vidjeli ijednu drugu vrhunsku momčad da je imala toliko međusobnih sudara svojih vozača u prvom krugu utrke osim Ferrarija?
Komentar Kimija preko team radija odmah nakon sudara daje možda najbolji opis situacije: „What the f**k did they do? It’s just ridiculous.“ Da mu je Sebastian rekao što planira ili bi mogao napraviti na startu utrke, sasvim sigurno Kimi ne bi krenuo Maxu s lijeve strane, već bi tražio druge puteve prema prvom zavoju.