Ovo su najneobičnije trke automobila na svijetu
Trke automobila se organizuju maltene od kad su automobili počeli da se proizvode, ali većina tih prvih trka je bila organizirana u svrhu provjere izdržljivosti ili pouzdanosti, a kasnije su već postale dobar način da proizvođači demonstriraju sposobnosti svojih mašina, ali neretko se dešava da se neke od ovih trka završe nesrećama, pa je otkup havarisanih automobila unosan posao kad je riječ o trkama.
Pošto danas postoji bezbroj trka automobila, mi smo riješili da vam izlistamo one najneobičnije i najznačajnije.
1. Reli oko svijeta za 80 dana
Reli oko svijeta za 80 dana je bio najduži reli organiziran ikada, u pogledu trajanja, i također se može reći da je riječ o još jednoj trci izdržljivosti. Ovaj reli je organiziran u 2000. godini, i bio je prvi ovog tipa na svijetu. Događaj je obuhvatio kraće prekide i polaske iz Londona do Istanbula, i iz Londona do Pekinga. Automobili su podignuti samo na mjestima gdje nije bilo puteva: od Pekinga do Aljaske, i od Nju Jorka do Marakeša.
Iako se održala samo jednom, ova trka zaslužuje počasno mesto na ovoj listi budući da i dalje drži svjetski rekord i po broju dana koliko je trajala, pošto je bilo potrebno 3 mjeseca da se kompletira, i po dužini trke, odnosno 29 000 km.
2. Safari reli
Ova trka je zanimljiva po tome što se održala u Keniji, i također spada u trke izdržljivosti. Održavala se u periodu od 1973. do 2002., kada je izbačena sa zvaničnog spiska Međunarodne automobilske federacije, a do tad je spadala među najduže trke. Prvi put je organizirana 1953. godine, kao deo proslave krunisanja Kraljice Elizabete II.
Ova trka je bila najpoznatija po tome što je imala najduže rute gdje se vozilo u punom ubrzanju, a ono zbog čega se ubraja u trke izdržljivosti su jako visoke temperature, velika vlažnost i velika nadmorska visina. Pored toga, postojala je realna opasnost da vozači budu pojedeni od strane lavova ako se usude da izađu iz auta.
3. Le Manš- Trka izdržljivosti
Le Manš je najstarija trka sportskih automobila kada je riječ o trkama izdržljivosti. Ova trka se održava godišnje od 1923. u blizini grada Le Manš u Francuskoj. Smatra se jednom od najprestižnijih trka na svijetu, pa se zbog toga čak i naziva i Grand Prijem u izdržljivosti i efikasnosti.
Trka se održava u junu, što često uzrokuje jako vrele uvjete po vozače, naročito u zatvorenim vozilima s lošom ventilacijom, a kiša rijetko kad padne prilikom održavanje ove trke. Organizira se od strane Automobile Club de l’Ouest, i održava se na Circuit de la Sarthe, koji se sastoji od kombinacije nekoliko zatvorenih javnih cesti i trkačkih cesti.
Trkački timovi moraju da pokažu sposobnost izbalansirane vožnje pri velikim brzinama tokom 24h, bez mehaničkog kvara. Od 60 automobila koji su se kvalifikovali za ovogodišnju trku, 41 auto je izdržao cijelu trku.
4. Dakar reli
Dakar reli je čuvena trka koja se održava svakog decembra od 1979. godine, a njena osnovna karakteristika je što njen veći deo vodi van cesti kroz Saharu. Ovo je trka koja se prvenstveno organzirane za profesionalne vozače, međutim otvorena je i za amatere. Ovaj reli je u početku vožen od Pariza do Dakara, s trajektnim prijevozom organiziranim preko Sredozemnog mora, ali to je kasnije moralo da se promjeni, usled političkih utjecaja.
Iako naziv trke sugerira da je u pitanju reli, nije riječ o reliju kakvi se danas organiziraju, ali jeste zadržala taj naziv jer su je u početku vozili reli vozači. Za razliku od običnog relija na kojima se za trku koriste izmijenjeni automobili, na Dakaru se koriste posebno konstruirana vozila za off road vožnju. Na ovo je pre svega utjecao sam Dakar, budući da veći deo trke vodi upravo kroz Saharu, odnosno po dinama, blatu, kamenju i retkom travi, bez ikakve naznake puta, zbog čega vozila moraju da budu posebno izdržljiva.
Presudnu ulogu u ovoj trci imaju suvozači, odnosno navigatori, jer je njihova dužnost da prate mapu i da traže najbolju i najbržu rutu, što ne važi za motocikliste koji moraju sami da se snalaze. Na Dakaru postoje i dnevne etape čije se dužine kreću od nekoliko kilometara do nekoliko stotina kilometara.
5. Gumbal 3000
Gumball 3000 je godišnja britanska trka poznatih koja se održava na javnim cestama, zbog čega je sigurnost u prometu dodatno poboljšana. Osnovana je 1999. godine od strane Maximilion-a Cooper-a, s idejom da kombinuje automobile, muziku, modu i zabavu. Događaj je dobio ime po filmu iz 1976. godine The Gumball Rally.
U početku je ova trka bila fokusirana na automobile i kulturu koja ih okružuje, ali sada je fokus na veoma skupoj zabavi na kotačima. Ova trka je često kritizirana od strane javnosti budući da se često dešavaju ekscesi ili nesreće, zbog nesavjesnosti i bahatosti samih vozača.
Neke od ovih trka se održavaju i danas, a neke više ne, ali u svakom slučaju se može reći da su postavile standard za današnje trke izdržljivosti koje istovremeno proslavljaju izdržljivost i mašina i ljudi koji njima upravljaju.