Nova generacija zimskih guma: Continental WinterContact TS 870 i TS 870 P
Iako se vidljivo poboljšanje performansi premium guma iz vrha ponude može činiti jedva mogućim, Continentalovi inženjeri još su jedanput nadmašili sami sebe. Na tržištu će se ove zimske sezone pojaviti dva nova uzbudljiva proizvoda: nasljednici serijskih pobjednika i najpreporučivanijih proizvoda na nezavisnim testovima guma: WinterContact TS 870 i WinterContact TS 870 P.
WinterContact TS 870: savršen izbor za srednje velika vozila
Nasljednica nagrađivane gume WinterContact TS 860, za koju mediji koji prate zbivanja iz struke imaju samo riječi hvale, spaja vrhunske zimske vozne osobine s izvrsnim svojstvima u mokrim vremenskim uvjetima. WinterContact TS 870 potpuno je nov proizvod, razvijen iz temelja kad je riječ o strukturi, dizajnu profila gaznog sloja i smjesi. Rezultat je model koji u izravnoj usporedbi ima tri posto kraći put kočenja na ledu i pet posto bolje upravljanje na snijegu. S obzirom na proturječne ciljeve s kojima se razvojni inženjeri redovito suočavaju kad je riječ o svojstvima važnim za sigurnost u odnosu prema ekološkim performansama, napredak koji su postigli u oba područja dojmljiv je: povećanje kilometraže od deset posto prati smanjenje otpora kotrljanja za dva posto.
Novorazvijene 3D međusobno isprepletene lamele za bolje prianjanje
Za proizvođača se neke od prednosti ovog dizajna ogledaju u novorazvijenim 3D međusobno isprepletenim lamelama koje stvaraju još veće džepove za snijeg u gaznom sloju jer se najbolje prianjanje na snijegu postiže snijegom o snijeg.
Što to točno znači? Snijeg ulazi u profil gaznog sloja gdje se „zbija“, a zatim se taj zbijeni snijeg u gumama prepleće sa snijegom na cesti. Što bolje profil gaznog sloja zadržava zbijeni snijeg, to je bolje prianjanje guma. Tu Continental primjenjuje tehnologiju SnowCurve+.
Gume s tom tehnologijom imaju posebnu strukturu zida od ureza koji se prepleću sa zbijenim snijegom na više od tisuću točaka u gaznom sloju. To pruža veće prianjanje i omogućuje bolji prijenos sila kočenja, posebno pri skretanju. Kako bi dodatno skratio put kočenja na skliskim zimskim cestama, Continental je povećao broj blokova gaznog sloja u dijelu gume WinterContact TS 870 u dodiru s cestom za čak deset posto. Rubovi i lamele u tim blokovima djeluju poput brisača vjetrobranskih stakala, brzo raspršujući bljuzgu i osiguravajući dobro prianjanje na ledom prekrivenim površinama.
Urezi u obliku slova V unaprijeđeni valovitim središnjim urezom koji se proteže oko gume
Guma WinterContact TS 870 posjeduje profil gaznog sloja u obliku slova V koji su usvojili mnogi proizvođači guma. No zapanjujuća je inovacija to što urezi u obliku slova V teku prema valovitom središnjem urezu koji se proteže oko gume, što Continentalovoj novoj gumi specijaliziranoj za zimske uvjete pruža potpuno drukčiji izgled od guma većine konkurenata. Ali ni to nije sve: kombinacijom hidroureza i središnjeg ureza razvojni inženjeri postigli su još brže istiskivanje vode tijekom vožnje po kiši. To pruža još učinkovitiju zaštitu od akvaplaninga i dodatno poboljšava performanse kočenja na mokroj cesti. Još jedan čimbenik koji pridonosi kraćem putu kočenja jest novorazvijena smjesa gaznog sloja koja, kao i u prethodnom modelu, nosi naziv Cool Chili. Smjesa posebnih smola pruža bolje prianjanje i kraći put kočenja po mokroj cesti, ujedno smanjujući otpor kotrljanja te potrošnju goriva, a samim time i emisije CO2.
Uspoređivanje koje je obavio TÜV SÜD: guma WinterContact TS 870 najbolja je u kočenju i upravljivosti po mokroj cesti te prianjanju na snijegu.
Izvanredne performanse ove gume za hladno vrijeme potvrđene su nezavisnim testovima koje je proveo TÜV SÜD na zahtjev Continentala u veljači i ožujku 2021. godine, između ostalog na automobilu WV Golf VII sa široko rasprostranjenom veličinom 225/45 R 17. Njemački se proizvođač premium pneumatika odlučio na ovaj korak zbog mjera poduzetih prethodne godine u borbi protiv pandemije koronavirusa koje su odgodile početak proizvodnje.
„Izlazak na tržište morao je biti odgođen. Zbog toga WinterContact TS 870 nije bio obuhvaćen ADAC-ovim testom zimskih guma za 2021. Kako bismo unatoč tomu našim prodajnim partnerima i krajnjim korisnicima pružili nezavisne i kvalificirane dokaze performansi, zadužili smo TÜV SÜD da certificira značajke proizvoda u usporedbi s najvažnijim konkurentima“, kaže Ralf Hoffmann, rukovoditelj Marketinga i formiranja cijena za zamjenu pneumatika na putničkim i lakim teretnim vozilima u Njemačkoj.
Sveobuhvatni program uključivao je standardne testove na snijegom pokrivenim te mokrim i suhim cestama kao i kriterije okoline poput otpora kotrljanja i buke. Kilometraža je također zabilježena u dodatnom testu u ožujku i travnju. Na osnovi ovih ispitivanja TÜV SÜD izdao je certifikat za WinterContact TS 870 s uravnoteženim zimskim kvalitetama najviše razine. U svim disciplinama na testu nova Continentalova guma za hladne vremenske prilike zauzela je jedno od prva tri mjesta, s najboljim ocjenama u kočenju i upravljivosti po mokroj cesti te prianjanju na snijegu.
WinterContact TS 870 razvijen je za modele kao što su WV up!, WV Golf i Citroen C4, ali i za mnogo skuplje modele, u koje se ubrajaju BMW serije 1 i 3. Raspon proizvoda prvo sadrži 19 veličina za naplatke između 14 i 17 inča. Sljedeće će godine u asortiman biti dodano još 45 veličina.
WinterContact TS 870 P: za automobile srednje veličine i SUV-ove
Continental također postupno uvodi gumu WinterContact TS 870 P kao nasljednicu gume TS 850 P. Kao i kod njezine mlađe sestre (WinterContact TS 870), Continental je i na gumi WinterContact TS 870 P primijenio poboljšanu smjesu Cool Chili i hidroureze. Za dodatnu sigurnost vozača koji stavljaju šire gume, razvojni inženjeri odabrali su udaljiti se od uobičajenoga gaznog sloja u obliku slova V. Umjesto toga opredijelili su se za čvršću konstrukciju s četirima velikim uzdužnim urezima koji prolaze između redova blokova gaznog sloja. Ta inovativna struktura gaznog sloja, znatno drukčija nego na prethodnim gumama, pruža velike prednosti – posebno na mokrome. Vrlo brzo uklanja vodu s mjesta dodira gume s površinom ceste, a posljedica je bolje upravljanje, kraći put kočenja i učinkovita zaštita od akvaplaninga.
U usporedbi s prethodnim, prokušanim gumama razvojni su inženjeri postigli poboljšanje pri kočenju na mokrom za četiri posto i poboljšanje svojstava povezanih s akvaplaningom od osam posto – bez ugrožavanja ostalih performansi. Posebno valja istaknuti poboljšanje kočenja na ledu od pet posto te poboljšanje upravljanja na suhom i na snijegu od po šest posto. Nova Continentalova zimska guma ima i nenadmašna ekološka svojstva: smanjenje otpora kotrljanja za dva posto ide ruku pod ruku s povećanjem kilometraže od 16 posto.
Asortiman proizvoda za početak sastoji se od 52 veličine za putničke automobile i SUV-ove za naplatke od 16 do 21 inča, odnosno oznake XL koja označuje veću nosivost. Zahvaljujući tomu WinterContact TS 870 P idealno je rješenje pri stavljanju novih guma na sedane, SUV-ove i sportske automobile kao što je Audi TT. Kruta izrada gume čini je izvrsnim izborom i za teže modele na električni pogon.
Continental također proizvodi zimske gume za najekskluzivnija i (ili) najsportskija vozila na svijetu: zatražite WinterContact TS 860 S kako biste iskusili osjećaj koji pružaju nenadmašne zimske performanse.