Naučite kako ispravno kočiti lijevom nogom
Tehnika kočenja lijevom nogom spada u napredne tehnike kočenja. Za ovom tehnikom se rijetko ukaže potreba u normalnim uvjetima/cestama, a često se koristi na (rally) stazama.
Ova tehnika se može koristiti kada prilikom starta proklizavaju pogonski kotači, kada se u zavoju želi nježno kočiti (pri većim brzinama), te omogućava postizanje boljeg vremena na trkačkoj stazi.
Prilikom vježbanja ove tehnike u početku ćete relativno jako kočiti lijevom nogom, to se događa jer su mišići u lijevoj nozi naviknuli (memorija mišića) pritisnuti spojku do kraja, pa je potrebno malo vremena za prilagodbu jačine kočenja (ono što desna noga zna odavno).
Sprječavanje proklizavanja pogonskih kotača (“šlajfanje”)
Prilikom izlaska iz zavoja, a posebno kod vozila sa pogonom na prednjim kotačima i bez kontrole diferencijala (razlika brzina kotača), često se na trkačkoj stazi, ili na običnoj cesti u slučaju nepovoljnih uvjeta može dogoditi proklizavanje kotača koje je manje opterećeno. Primjer: kod skretanja u desno manje opterećen kotač bi bio prednji – desni.
Kočenjem lijevom nogom smanjuje se “šlajfanje” kotača omogućujući tako brže savladavanje zavoja.
Smanjenje mogućnosti podupravljanja vozilom
Ovom tehnikom se omogućuje nježan prijelaz između kočenja i akceleracije, smanjujući tako neželjeni prijenos težišta vozila koji može narušiti stabilnost vozila prilikom savladavanja zavoja. Ovakvim kočenje zadržaje se težište vozila na prednjim kotačima tijekom zavoja što je više moguće, a to rezultira bržim startom nakon savladavanja zavoja, odnosno boljim vremenom na trkačkoj stazi, te smanjenom mogućnosti podupravljanja.
Brže vrijeme na stazi
Ovom tehnikom se može dobiti djelić sekunde koji je vrlo važan na stazi jer se eliminira vrijeme koje je potrebno da se noga prebaci sa papučice gasa na kočnicu i obratno. Mana ove tehnike je što se ne može koristiti ako je zbog zavoja potrebno promijeniti stupanj prijenosa, osim ako ne planirate promijeniti brzinu bez upotrebe spojke!
Tomislav Seser