Motori s dva cilindra – AutopressHR
Dvocilindarski motori proizvode se u rednoj, V2 i bokser konfiguraciji. Ducati svoj V2 zove L2, zbog položaja cilindara. Na višim brzinama vrtnje, npr. iznad 3500-4000 okretaja u minuti, u zvuku im počne prevladavati karakteristično zujanje, bez obzira na konfiguraciju, kako pri V2 u Harley-Davidsonu (manje naglašeno zbog karakterističnog redoslijeda paljenja), tako i u rednom motoru u Fiatu 500. Ono se može sakriti pod glasnijim zvukom auspuha, ali zbog ispušnih pulseva i pogotovo u slučaju jednakog razmaka između paljenja cilindara, ta je složenica zvuka dvocilindarskih motora uvijek prisutna.
Neki automobili koji koriste dvocilindarske motore su Fiat 500 (izvorni iz 1950ih i današnji, a u ponudi je bio i uz Fiat Cinquecento, koji je bliskiji izvornoj formuli malog jeftinog automobila “dolce vita” ere nego današnji 500), zatim Polski Fiat 126p (Peglica), Puch 500 (po Fiatovoj licenci, ali s bokserom umjesto rednim dvocilindrašem), brojni Citroëni (od 2CV/Spačeka do Vise), Morgan 3-Wheeler (i prethodnik iz 1930-ih, makar se negdje registriraju kao motocikli) itd. Dvocilindarski motori češći su kod motocikla, npr. V2 kod Harley-Davidsona. Model Fat Boy, s posebnim Stiletto Red lakom, punim felgama (primarno iz estetskih razloga, ali aerodinamički gledano mogu smanjiti otpor zraka te povećati osjetljivost na bočne zapuhe, koji su u svakom slučaju nezgodni kada su snažni) i 1.9 motorom s fotografija je u ponudi i u zagrebačkom salonu.
(foto: Tomislav Keglević)