čuvanje Featured Izbor uredništva ljetne gume Tehnika vijek trajanja Vijesti Zanimljivosti

Mali savjeti za dulji vijek ljetnih guma


Dobre gume važan su dio na vozilu jer omogućavaju dobre performanse, štednju goriva i, dakako, veću dozu sigurnosti. Kada su gume dotrajale sve ovo dolazi u pitanje, međutim ono o čemu se najviše brinemo je, dakako sigurnost. Ako su gume stare i pohabane, veće su šanse za proklizavanje i nesreće. Ovo je posebno bitno u vlažnim uvjetima na cesti.

Danas postoje gume nazvane ‘ljeto – zima’, a zapravo se radi o kombiniranim gumama koje se jednako uspješno koriste i u zimskim i u ljetnim uvjetima na cesti. Dakako, postoje i gume isključivo za zimske te isključivo za ljetne uvjete na cestama i većina stručnjaka, ali i vozača najradije koriste i preporučuju upravo takve gume jer se pokazalo da nude mnogo veći nivo sigurnosti te bolje performanse u određenim uvjetima na cesti.

Trenutno se nalazimo u periodu godine kada se trebaju staviti ljetne gume na vozila, odnosno one su obavezne od 15. ožujka do 15. studenog. Kvaliteta guma različita je od proizvođača do proizvođača te o svakom vozaču ponaosob ovisi koju vrstu guma će koristiti za svoje vozilo. Srećom pa danas postoje i službena testiranja guma te tako možemo vidjeti koje gume daju najbolje rezultate. Dakako, postoje različite ljetne gume kada se radi o promjeru, profilu i sličnom. No, bez obzira na ove karakteristike, ljetne gume se testiraju na sljedeće: ponašanje na suhoj cesti, ponašanje na mokroj cesti, potrošnju goriva, potrošnju same gume te buku koja se stvara pri vožnji.

No, htjeli mi to priznati ili ne, i o nama ovisi veliki postotak performansi samih guma jer o tome kako se brinemo o gumama te kako skladištimo ljetne gume za vrijeme zimskih mjeseci ovisi kakve će gume biti. Već i sami znamo da gume trebaju trajati nekoliko sezona na automobilu klasičnog broja prijeđenih kilometara, stoga je na nama samima velik dio odgovornosti o tome u kakvom će stanju biti, koliko dobro će nam služiti i u konačnici koliko dugo će nam trajati.

Dobro održavana ljetna guma trebala bi izdržati oko 80,000 prijeđenih kilometara. Kako bi to doista tako bilo potrebno je namjestiti tlak u gumama prema napomeni proizvođača. Dobar tlak ne samo da štiti gumu i omogućuje joj da odrađuje svoje najbolje kako može već je i važan faktor u smanjenju potrošnje goriva. Tlak u gumama trebalo bi provjeravati jednom tjedno. Nadalje, svaka guma ima svoj uzorak i kada se taj uzorak promjeni, istroši, znak je da je treba rotirati. Gume se obično rotiraju nakon prijeđenih 12,000 kilometara – odnosno prednje se premjeste na mjesto stražnjih i obratno. Uz ovo, potrebno je jednom godišnje odvesti vozilo na balansiranje kotača. Naime, ako kotači nisu dobro izbalansirani, automobil će uvijek ‘vući’ na neku stranu što u konačnici haba gume i troši ih na jednom dijelu, a nikako nije dobro za njihov vijek. Ne zaboravimo ni na provjeru amortizera. Oni također utječu na životni vijek guma, odnosno ako su istrošeni, utjecat će i na veću istrošenost samih guma. Na kraju treba spomenuti i skladištenje ljetnih guma. Najbolje ih je tijekom zimskih mjeseci držati u zaštićenom prostoru kako bi vremenski uvjeti što manje izravno utjecali na njih.

Ne zaboravimo – sve ovo važno je za dobro prianjanje ljetnih guma i njihove najbolje performanse, stoga je velik dio odgovornosti i na vama, a ne samo na proizvođačima!

Izvor: Silux.hr



Source link

Related Posts