LJETNA PAUZA 2. DIO: PROMJENE U McLARENU
Taman kad se činilo da bi momčad iz Wokinga trebala krenuti ka oporavku uslijedio je novi šok. Nakon hrpe obećanja o povratku u vrh nakon prelaska na Renaultove motore, ovosezonska forma momčadi pokazala se i više nego razočaravajućom. Ne samo da nisu uspjeli doći blizu vrha poretka, nego su ostali debelo zacementirani u sredini poretka, a u borbi za četvrtu poziciju ih na svim poljima gazi i Renault i Haas i Force Indija koja je prije mjesec dana nakratko završila i u stečaju zbog manjka novca.
Kolikogod su se prošle 3 sezone izvlačili na Hondin motor, toliko su ove godine ostali u šoku koliko je njihov bolid loš. Čak se u nekim aspektima pokazao gori od prethodnika, a mogli bi i zločesto primijetiti da je momčad zapravo u sezonu krenula s malo modificiranim prošlogodišnjim bolidom. Sve to naravno nije moglo proći bez temeljitih promjena.
Prvo je izletio tehnički direktor Tim Goss, ali bilo je jasno da momčad očekuje još puno promjena, posebno nakon što je Zak Brown povećao svoju ulogu u momčadi.
Nakon katastrofalnog rezultata u Francuskoj, gdje se ni Alonso nije uspjeo probiti u Q2 i nakon totalnog gafa s Freddo čokoladicama (da McLarenovi zaposlenici su kao nagradu za uspješno obavljen posao dobivali malu čokoladicu), Eric Boullier je morao otići. Mada samo to sigurno nije bio razlog. Čovjek je u svom razdoblju u Wokingu proteklih sezona podijelio ogromnu hrpu glupih izjava umjesto da se pobrinuo da momčad napreduje na stazi. Najprije je išla priča kako se samo sa „tvorničkim“ motorom može do pobjede i svesrdno branjenje Honde, da bi prošle godine okrenuo stajalište i pričao o pobjedama s bilo kojim motorom, a sve je završio ponovnim okretanjem za 180 stupnjeva i ponovnom pričom o „tvorničkoj“ momčadi.
Boullierova uloga je podijeljena u dvije tako da sad Gil De Ferran, bivši prvak u IndyCaru obavlja dužnost sportskog direktora, a Andrea Stella je preuzeo ulogu direktora za performanse.
Andrea Stella je došao s Alonsom iz Ferrarija i bio je njegov trkaći inženjer, a Gil je prije u F1 radio kao sportski direktor Hondine F1 momčadi 2005. i 2006.
Nadalje Brown je odlučio dovesti novog tehničkog direktora. Izbor je pao na Jamesa Keya iz Toro Rossa. Problem je nastao u tome što je James pod ugovorom s Toro Rossom te će McLaren morati platiti novčanu kompenzaciju ili prepustiti nekog od svojih mladih vozača Red Bullovoj juniorskoj momčadi.
Kad smo već kod vozačke postave, Fernando Alonso je objavio da napušta F1 i da se okreće drugim izazovima. Na njegovo mjesto je, nakon neuspjelog pokušaja dovođenja Daniela Ricciarda, doveden Carlos Sainz, ali i dalje je pitanje tko će biti drugi vozač momčadi. Stoffel Vandoorne u ove dvije sezone nije pokazao gotovo ništa, iako je došao kao prvak GP2 serije i to nadmoćno pregazivši konkurente na svim područjima. Na njegovo mjesto pretendira mladi Lando Norris, ali Zak Brown nije pretjerano sklon postavljanju juniora u bolid koji nije konkurentan jer je upitno koliko on može pomoći s njegovim razvojem. Zasad izgleda da bi Norris mogao na posudbu u Toro Rosso kao kompenzacija za Jamesa Keya.
Kad sam jednom čitao opis utrke u Monte Carlu pročitao sam da je utrka specifična jer ako samo nešto malo ode krivo onda će uskoro sve otići kvragu. Otprilike to se može upotrijebiti i na McLaren. I sad kad su u najvećim problemima javio se i bivši šef momčadi, Martin Whitmarsh indirektno iskazavši želju za povratkom na tu funkciju. Međutim, koliko može biti rješenje čovjek pod čijim je vodstvom sve krenulo nizbrdo? U njegovo vrijeme McLaren je izgubio Lewisa Hamiltona i status „tvorničke“ momčadi Mercedesa, a po riječima Rona Dennisa on je bio odgovoran za katastrofalan bolid iz 2013., nakon što je bolid 2012. bio kandidat za naslov prvaka. Koliko je Dennis bio nezadovoljan njime tumači i podatak da se upravo zbog navedenih stvari vratio iz mirovine i ponovo preuzeo vodstvo u McLarenu. Međutim, iako je izgledala kao dobra ideja, njegova odluka o prelasku na Hondu 2015. pokazat će se kao još jedan korak ka raspadu sistema. Ron je po isteku 2017. izbačen iz McLarena, a na njegovo mjesto je zasjeo Zak Brown.
U zadnjih par mjeseci polako izlazi na vidjelo da su problemi započeli davno ranije. Početkom 2000-tih je došlo do situacije u kojoj Dennis navodno nije dopustio Adrianu Neweyju da dobije dio vlasništva u momčadi te su njihovi odnosi zahladili, a Adrian je prešao u Red Bull. Ron je s druge strane dao Withmarshu da sastavi konstrukciju momčadi u kojoj ona više nikad neće ovisiti o jednom čovjeku, jednom dizajneru ili inženjeru. Upravo ta „matriksna“ struktura je sada proglašena za krivcem koji usporava razvoj bolida i koči pojedinca da maksimizira svoje ideje i talent.
Hoće li Zak Brown uspjeti sastaviti sve konce i pokrenuti momčad prema gornjem dijelu poretka ostaje za vidjeti. Zadatak mu nije nimalo lagan, a ni sponzore koje je obećao još nije doveo. Treba reći da su odlaskom od Honde izgubili oko 100 miljuna eura po sezoni te da si nove greške teško mogu priuštiti.