Kupci i dalje uglavnom nisu spremni za aute s alternativnim izvorima energije
Vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem i dalje će biti vodeći izbor američkih kupaca, interes za električna vozila na baterije najveći je u Republici Koreji, Kini i Njemačkoj, dok su Japanci skloniji hibridnim električnim vozilima, pokazalo je Deloitteovo istraživanje.
Deloittovo ispitivanje stavova kupaca automobila provedeno na više od 26 tisuća potrošača iz 25 država, pokazalo je da se mnogi kupci zbog ograničenja s kojima se vozači električnih vozila još uvijek susreću, i dalje okreću provjerenim i dobro poznatim vozilima s unutarnjim izgaranjem, pa je samo dio potrošača spreman platiti napredne tehnologije.
Većina ih još uvijek nije spremna platiti više od 500 američkih dolara za napredne tehnologije kao što su motori na alternativne izvore energije, kao ni za druge vrste napredne opreme uključujući autonomnu vožnju, povećanu sigurnost i povezivost.
Vozila s motorima s unutarnjim izgaranjem tako će i dalje će biti vodeći, budući izbor američkih kupaca (69 posto), a kada je riječ o alternativnim motorima, interes potrošača za električna vozila na baterije najveći je u Republici Koreji (23 posto), Kini (17 posto) i Njemačkoj (15 posto), dok su japanski kupci (48 posto) skloniji hibridnim električnim vozilima.
Većina budućih kupaca električnih vozila namjerava puniti svoja vozila kod kuće, osobito u Japanu (76 posto), Indiji (76 posto), SAD-u (75 posto) i Njemačkoj (70 posto). Potražnja za javnim punionicama najveća je u Republici Koreji (38 posto) i Jugoistočnoj Aziji (29 posto).
Potrošače u Njemačkoj, Kini i SAD-u najviše brine doseg električnih vozila, dok potrošače u Aziji najviše brine nedostatak javne infrastrukture za punjenje.
Kupci novih vozila još uvijek su skloniji tradicionalnoj kupnji uživo na lokaciji, nego putem virtualnih platformi. Međutim, virtualna kupovina sve je popularnija zbog praktičnosti, brzine i jednostavnosti.
Potrošači diljem svijeta u značajnom postotku preferiraju kupnju automobila uživo: u Jugoistočnoj Aziji njih 80 posto u Njemačkoj 78 posto te u SAD-u 75 posto.
Usluge zajedničke mobilnosti, uključujući pretplatu na vozila i uslugu naručenog prijevoza, polako se vraćaju na razinu prije pandemije, dok su osobna vozila zadržala svoju poziciju najpoželjnijeg prijevoznog sredstva, stoji u izvješću.
Usluge pretplate na vozila popularnije su na globalnim tržištima, dok interes za njih u SAD-u tek raste. Gotovo trećina američkih potrošača zainteresirana je za usluge pretplate na vozila kako bi pristupili različitim markama i modelima automobila.
HINA