Kubičnih centimetara nikad previše – najveći motori u povijesti
Od nastanka automobila se tražio način kako povećati snagu motora s unutarnjim sagorijevanjem, a najjednostavnije je bilo povećati obujam motora.
No, cijene goriva i propisi o emisiji štetnih plinova doveli su do razvoja suvremenih motora manjeg obujma, koji razvijaju veću snagu, prvenstveno zahvaljujući turbopunjačima. Ali niti atmosferski motori nisu prespavali evoluciju pa im se doradama povećavala izlazna snaga iz generacije u generaciju.
Predstavljamo vam najveće atmosferske motore u auto industriji… Prije nego električni automobili preuzmu scenu…
Chevrolet Corvette 6.2L V8 – 466 KS
Dodge Demon 6.2L V8 – 840 KS
Dodge Challenger SRT 392 6.4L V8 – 485 KS
Lamborghini Aventador 6.5L V12 – 760 KS
Ferrari 812 Superfast 6.5L V12 – 789 KS
BMW 760Li xDrive 6.6L V12 – 600 KS
Bentley Mulsanne 6.75L V8 – 505 KS
Rolls-Royce Phantom 6.75L V12 – 563 KS
Bugatti Chiron 8.0L W16 – 1479 KS
Dodge Viper 8.4L V10 – 400 KS
Blitzen Benz 21.5L (4-cilindra) – 200 KS
Fiat Mephistopheles 21.7L (6-cilindra) – 300 KS
Darracq 25.4L V8 – 200 KS
Fiat S76 28.5L (4-cilindra) – 290 KS
BMW Brutus 46L V12 – 493 KS
I za kraj možemo citirati poznatu američki uzrečicu – No replacement for cubic displacement!
Aleksandar Ristovski