Kako od “najprljavijeg” postati jedan od najčišćih? Volkswagen je ispunio zahtjeve Europske unije – njihovi automobili su dovoljno čisti
Volkswagen napravio je vjerojatno jedan od najopsežnijih i najbržih prijelaza na tehnologiju električnih pogona. Porast prodaje elektrificiranih modela urodio je plodom. Sva vozila marki koje čine Grupu uspjela su smanjiti emisiju štetnih plinova na 118,5 grama, osim Bentleyja i Lamborghinija koji su izdvojeni. Zanimljivo nigdje ne spominju Bugatti “Rimac Automobila” u kojem imaju osjetan broj dionica.
U posljednje dvije godine njemački Volkswagen napravio je vjerojatno jedan od najopsežnijih i najbržih prijelaza na tehnologiju električnih pogona. Naravno, to nisu učinili u potpunosti. Na kraju, ali ne i najmanje važno, njemačka grupacija nije među onima koji bi do 2030. godine potpuno zaustavili proizvodnju i prodaju automobila s motorima s unutarnjim izgaranjem. I ne samo to, već nekoliko robnih marki unutar grupe razvija rješenja kako takve pogonske sklopove održati ‘živim’ što je dulje moguće uz pomoć čišćih goriva kako bi ispunili zahtjeve Europske unije za smanjenje emisije CO2.
Emisije ovog plina iz voznog parka iz svih novih vozila marki Grupacije (osim Bentleyja i Lamborghinija morale su doseći maksimalnih 120,8 grama po kilometru u 2021. Sva vozila marki koje čine Grupu uspjela su smanjiti emisiju štetnih plinova na 118,5 grama, kako je rečeno, to su neslužbeni podaci, a službene informacije se očekuju u narednim tjednima. Treba napomenuti da su različiti brendovi unutar Grupe imali različite ciljeve. Tako je Volkswagen morao doseći vrijednost od 119 grama po kilometru – emisije iz njihovog voznog parka iZa značajno smanjenje emisija iz njihovih vozila u voznom parku zaslužan je porast prodaje električnih i plug-in hibridnih vozila od 64% u jednoj godini. Ako je unutar grupe 2020. godine prodano ‘samo’ 288.000 takvih vozila, lani ih je prodano 472.000, a dvije trećine su bile potpuno električne. Ponuda potonjeg naglo je porasla prošle godine na račun novih modela poput Volkswagen ID.4, Škoda Enyaq iV, Porsche Taycan i Audi Q4 E-tron, a udio novih elektrificiranih vozila porastao je s 10 na 17 posto.znosile su 113 grama, a Audi, na primjer, 129 grama (dosegnuli su vrijednosti od 123 grama).
PORAST PRODAJE NOVIH ELEKTRIČNIH AUTOMOBILA
Za značajno smanjenje emisija iz njihovih vozila u voznom parku zaslužan je porast prodaje električnih i plug-in hibridnih vozila od 64% u jednoj godini. Ako je unutar grupe 2020. godine prodano ‘samo’ 288.000 takvih vozila, lani ih je prodano 472.000, a dvije trećine su bilI potpuno električnI. Ponuda električara je naglo porasla prošle godine na račun novih modela poput Volkswagen ID.4, Škoda Enyaq iV, Porsche Taycan i Audi Q4 E-tron, a udio novih elektrificiranih vozila porastao je s 10 na 17 posto.
Prošla godina bila je posebno teška za postizanje ciljeva Europske unije. Naime, NEDC standard za mjerenje učinkovitosti pogona novih vozila, koji se prije nekog vremena pokazao neučinkovitim, konačno je ukinut, a proizvođači automobila pronašli su mnoge rupe koje su im omogućile da pokažu puno bolje rezultate nego što su automobili zapravo mogli postići. Prema Reutersu, Daimler i BMW također su u okviru zahtjeva EU, ali još nisu iznijeli konkretne podatke.