Je li to rješenje za povećanje dometa električnih automobila?
Grijani sigurnosni pojas pruža toplinu putnicima na niskim temperaturama i može pomoći u smanjenju potrošnje energije za grijanje kabine.
Vozači električnih automobila znaju da čim temperature padnu ispod nule, baterije je potrebno puniti u kraćim intervalima. Niske temperature skraćuju domet električnih automobila i do 50 posto, jer baterija optimalno radi između 20 i 40 Celzijevih stupnjeva. Dodatno, kilovat-sati djeluju na udobnost putnika, jer sustav grijanja ne može crpiti višak topline iz motora s unutarnjim izgaranjem, već mora osigurati toplinu za cijelu unutrašnjost iz baterije.
U njemačkom proizvođaču ZF-u, poznatom po sustavima vozila, a posebno po automatskim mjenjačima, ustanovili su da bi bilo puno učinkovitije grijati putnički prostor izravno električnim grijačima, slično kao sjedala i volani. Njihova inovacija su grijani sigurnosni pojasevi koji ravnomjerno griju gornji dio tijela i zdjelicu sprijeda. U kombinaciji s grijanim sjedalima, grijani sigurnosni pojas može brzo pružiti odgovarajuću udobnost putnicima. To bi zahtijevalo manje topline od klima uređaja, što bi značajno pridonijelo uštedi energije, što bi moglo pridonijeti i do 15 posto većem dometu.
Tehnička osnova grijanih sigurnosnih pojaseva inače je relativno složena. Male žice, poznate kao vodiči za grijanje, utkane su izravno u strukturu remena poput niti, a kontaktni elementi krugova električnog grijanja postavljeni su tako da ne ometaju rad ni remena ni namotača. Ne postoji nikakva razlika u performansama za putnike u usporedbi s normalnim sigurnosnim pojasom, a grijani sigurnosni pojas nije ništa lošiji od svojih normalnih parnjaka u pogledu performansi u sudaru.
Grijani remen se zagrijava čim se vozilo pokrene. Što više putnici u vozilu dopuste ovoj toplini da dopre do njihovih tijela, to je učinak bolji, ne samo za osjećaj ugode, već i bez ugrožavanja sigurnosti. Kada putnici skinu svoje debele zimske jakne, sigurnosni pojas prianja bliže i izravno uz tijelo, a sigurnosni sustav ostaje u optimalnoj funkciji u slučaju sudara. Sada su na potezu proizvođači automobila, jer su grijani sigurnosni pojasevi već uvedeni razvijeni do te mjere da se mogu koristiti za serijsku proizvodnju.
Tekst: Tomaž Gregorić
Izvor: Startnews.hr