Ekskluzivno: Stigao je Megane, 5. generacija je revolucionarna i na struju posve, a ZOE dobiva nakon 10 godina ozbiljnog konkurenta
Na nedavnom sajmu automobila u Münchenu novi Megane doživio je svjetsku premijeru, a naši su reporteri imali rijetku priliku čuti priču iz prve ruke, od njegovih dizajnera te od Jean Paul Draia, Renaultovog voditelja razvoja električnih vozila. Ima bateriju od 40, a i od 60 kilovat sati, s dometom do 470 kilometara.
Megane je jednim od najistaknutijih i najvažnijih modela Renaulta od same pojave na tržištu. Zajedno s već umirovljenom Lagunom pomogao je u uvođenju mnogih inovacija i inovacija. Kao što je sada dobro poznato, donio je veliku promjenu. Megane će u petoj generaciji postati automobil s potpuno električnim pogonom. No, to nije sve. Megane, trenutno predstavljen samo u verziji s pet vrata (a s obzirom na otkriveni model na IAA-i u Münchenu, teško bih govorio o crossoveru) bit će potpuno nov, čak i kad je u pitanju pogonski sklop. To je sasvim razumljivo, s obzirom na činjenicu da je Renault jedini isključivo električni automobil, model ZOE je u osnovi star 10 godina te da je posljedično razvoj na ovom području posljednjih godina izuzetno velik.
Kako je za Start rekao Jean Paul Drai, Renaultov voditelj razvoja električnih vozila u C segmentu, tehnologija skrivena pod imenom E -tech potpuno je nova – njegova snaga iznosi 160 kilovata – ali i mnogo kompaktnija; manji i lakši. “Drai dodaje da je” novi motor zračno hlađen, što dodatno povećava njegovu snagu. “Ograničenja postaju sve manja. set je mnogo tanji i stoga jedinstven na tržištu, a povrh svega, omogućuje nove mogućnosti dizajna ”, objašnjava Drai. Inače će takva baterija omogućiti i skladištenje veće količine električne energije. “Bit će dva kompleta, manji s kapacitetom od 40 kilovat sati i veći s kapacitetom od 60 kilovat sati i dometom do 470 kilometara.”
Iako će se novi Megane zvati E-Tech Electric, tehnologija baterijskih ćelija koju je Renault razvio za potrebe novog električnog Meganea potpuno se razlikuje od tehnologije koja se koristi u hibridnim vozilima obitelji E-Tech: Megane, Clio i Captur. Kako objašnjava Olivier Brosse, voditelj razvoja novih proizvoda, to su dvije potpuno različite priče, unatoč zajedničkom imenu. To će omogućiti punjenje snage 7 (kod kuće) ili 22 kilovata (na javnim punionicama) pri izmjeničnoj struji, a potonja bi trebala biti jedinstvena na tržištu, ali Renault još ne ide u detalje. Punjenje na stanicama za brzo punjenje bit će moguće sa snagom od 130 kilovata. Renault koristi najviše dvije platforme – ali u slučaju Meganea također uključivanjem dva elektromotora i posljedično pogonom na sva četiri kotača. Ideja da bi električna energija trebala značiti kraj sportskih verzija vozila stoga je potpuno besmislena.
Renault je nedavno potpisao ugovor o suradnji s Harman & Kardon, koji će osigurati zvučne sustave za skuplje verzije nekih vozila iz modela, a to se odnosi i na Megane. U međuvremenu će zvučni sustav Bose i dalje biti prisutan u jeftinijim verzijama, a s druge strane, trenutna generacija vozila Renault ima ugrađena navigacijska rješenja proizvođača TomTom, koji se polako oprašta. Megane će tako postati njihov prvi model s integriranim navigacijskim uređajem i Google kartama, što znači da će prikazana slika biti više -manje ista kao pri korištenju karata na Android Auto platformi. Sučelje informacijskog sustava u međuvremenu će zadržati prepoznatljivu grafiku koju je Renault predstavio uvođenjem okomitih zaslona, ali razumljivo u malo ažuriranoj slici.
Tekst i fotografije: Jure Šujica