e-POWER: Nissanov inovativni elektrificirani pogon
Odvažan i inovativan pogon e-POWER, kojim marka Nissan ponovno razbija ustaljene obrasce u segmentu crossovera, krajem ovog ljeta postat će dostupan i za Nissan Qashqai, začetnika segmenta.
Novi Qashqai bit će prvi Nissanov crossover za europsko tržište u koji će se ugrađivati jedinstveni pogon e-POWER. Sustav e-POWER ekskluzivna je Nissanova tehnologija i jedan od najvažnijih elemenata Nissanove strategije inteligentne mobilnosti. Riječ je o jedinstvenom pristupu elektrifikaciji motora koji svakodnevnu vožnju čini uzbudljivom i učinkovitom.
„Ugradnjom inovativnog sustava e-POWER u novi Qashqai još smo jednom uzdrmali temelje na kojima počiva segment crossovera. Kupci će uživati u čistom osjećaju električne vožnje, oslobođeni ikakve brige o punjenju. e-POWER predstavlja značajnu prekretnicu u Nissanovoj elektrifikacijskoj strategiji” izjavio je Guillaume Cartier, predsjednik za regiju Afrike, Bliskog istoka, Indije, Europe i Oceanije (AIMEO).
Zašto e-POWER?
Nissanova istraživanja pokazala su da europski vozači crossovera čak više od 70 % vremena za upravljačem provedu na gradskim i prigradskim cestama. Istraživanje je također pokazalo da vozači smatraju kako odabir ekološkog vozila znači odricanje od užitka u vožnji.
Kako bi odgovorio na taj trend, Nissan je razvio sustav e-POWER i posebno ga prilagodio potrebama europskih kupaca. Taj spoj tehnološki napredne baterije i električnog motora te inovativnog termičkog motora s varijabilnim kompresijskim omjerom omogućio je optimalnu potrošnju i istinski užitak električne vožnje.
Tehnologija e-POWER stoga je idealna za sve one koji ne mogu ili ne žele puniti svoj automobil s pomoću kabela, kao i za sve one koji se svakodnevno hvataju ukoštac s izazovima gradskog i prigradskog prometa i koji žele postupno prijeći na 100 % električnu mobilnost.
Kotače pokreće isključivo električni motor
Sustav e-POWER čine snažna baterija povezana s 1,5-litrenim trocilindarskim benzinskim turbomotorom snage 156 KS i varijabilnim kompresijskim omjerom, generatorom, inverterom i 140 kW snažnim električnim motorom dimenzija i snage kao u ostalim Nissanovim električnim vozilima. Benzinski motor proizvodi električnu energiju koja se zatim preko invertera može skladištiti u bateriji, isporučiti električnom motorom ili oboje, ovisno o potrebi.
Budući da kotače pokreće isključivo električni motor, pogon se odlikuje trenutačnim i linearnim odzivom. Upravo ga to čini privlačnom alternativom tradicionalnim hibridima koji svojim nedostacima tjeraju vozače na određene ustupke u vožnji.
Za razliku od njih, e-POWER je osmišljen da pruži užitak, a vožnju pretvori u jednostavno i uglađeno iskustvo koje se može usporediti s vožnjom električnog vozila, no bez nepotrebnog zaustavljanja radi punjenja.
Hibridna tehnologija koja niže uspjeh za uspjehom
Sustav e-POWER prvi je put predstavljen u Japanu 2017. godine, i to u kompaktnom obiteljskom automobilu Note koji je već za godinu dana postao najprodavaniji automobil u toj zemlji. Kako bi se učinkovitije odgovorilo na potrebe europskih kupaca koji se svakodnevno suočavaju s izazovima gradskog i prigradskog prometa, sustav e-POWER znatno je poboljšan za novi Qashqai. Dok se u Nissan Note ugrađuje trocilindarski 1,2-litreni benzinski motor (80 KS) koji napaja bateriju kako bi se razvila maksimalna snaga od 95 kW (127 KS), u Qashqaiju za europsko tržište stvar je ponešto drugačija. Naime, u njega se ugrađuje 1,5-litreni trocilindarski benzinski turbomotor snage 156 KS i varijabilnim kompresijskim omjerom, čime se postiže maksimalna snaga od 140 kW odnosno 188 KS.
Prednost sustava e-POWER je to što motor uvijek radi u optimalnom rasponu okretaja i uz najprikladniji kompresijski omjer, čime se smanjuju potrošnja goriva i emisije CO2 u usporedbi s konvencionalnim termičkim motorima. Povrh toga je i smanjena buka motora pa vožnja teče uglađenije. Prednostima tu nije kraj jer e-POWER pomaže smanjiti i onečišćenje zraka u gradovima.
Za razliku od tradicionalnih hibrida u kojima snažan pritisak na papučicu gasa može rezultirati prekidima u isporuci okretnog momenta, električni motor u svakom trenutku osigurava kontinuiranu isporuku okretnog momenta. Svojim trenutačnim odzivom sustav e-POWER pruža jedinstveno i uzbudljivo iskustvo vožnje u svim uvjetima.
Za još snažnije performanse prilikom snažnog ubrzanja ili pri vožnji visokim brzinama, jedinica za upravljanje energijom sustava e-POWER koristi inverter kako bi energiju koju proizvede 1,5-litreni benzinski motor preusmjerila na električni motor i tako osigurala dodatnu isporuku snage.
Za još veću učinkovitost, sustav u fazama usporavanja i kočenja prikuplja oslobođenu kinetičku energiju koju zatim skladišti u bateriji.
„Znamo da potencijalni kupci Qashqaija e-POWER provode 3/4 ukupnog vremena vožnje na gradskim i prigradskim cestama. Zato smo razvili sustav e-POWER koji u tim uvjetima radi učinkovito, nevjerojatno tiho i bez kompromisa u pogledu performansi. Budući da električni motor pokreće kotače, ubrzanje je trenutačno. Prednost je i to što nema mjenjača koji bi uzrokovao prekide u isporuci snage”, dodaje David Moss, viši potpredsjednik regionalnog odjela za istraživanje i razvoj pri Nissanovom tehničkom centru u Europi.
Tehnologija varijabilnog kompresijskog omjera
U srcu ovog jedinstvenog Nissanova sustava nalazi se 1,5-litreni trocilindarski benzinski turbomotor s varijabilnim kompresijskim omjerom i snagom od 156 KS, posebno razvijen za ugradnju u pogonski sklop e-POWER. Prvotno je ugrađivan u modele Nissanove marke luksuznih vozila Infiniti, a odlikuje ga jedinstveni omjer kompresije kakvim se ne može pohvaliti nijedan drugi termički motor. Budući da se radi o prilagodljivom omjeru kompresije, zajamčene su optimalne performanse i ušteda goriva, ovisno o opterećenju motora. Prije nego što ga je Infiniti počeo ugrađivati u svoje modele 2018., savjetodavna automobilska organizacija sa sjedištem u SAD-u, Ward, uvrstila ga je na popis 10 najboljih motora u svijetu.
Varijabilni omjer kompresije (između 8:1 i 14:1) ne bi bio moguć bez aktuatora koji, u skladu s pritiskom na papučicu gasa, prilagođava duljinu hoda klipa.
U uvjetima jednolične vožnje (primjerice vožnje stalnom brzinom uz napunjenu bateriju), omjer kompresije bit će viši kako bi se smanjila potrošnja i ograničile emisije. U uvjetima dinamične vožnje, sustav će primijeniti niži kompresijski omjer kako bi se maksimizirala snaga potrebna za punjenje baterije ili izravno napajanje električnog motora. Gradacije kompresijskih omjera odvijaju se besprijekorno i bez potrebe za intervencijom vozača.
„Sustav e-POWER novog Qashqaija jedinstvena je tehnologija koja na prvo mjesto stavlja učinkovitost i užitak u vožnji. Zato nam je bilo važno osigurati da i europski vozači uživaju u beskompromisnoj vožnji. Ova tehnologija nudi najbolje iz oba svijeta i, iznad svega, ono najbolje od marke Nissan – odvažnost, revolucionarnost i inovativnost u službi vozača” dodaje David Moss.
Linearan rad motora
Pri razvoju sustava e-POWER bilo je važno osigurati „povezan” osjećaj u vožnji, odnosno da brzina benzinskog motora novog Qashqaija bude približna brzini vožnje. Inženjeri Nissanova tehničkog centra u Europi (u Ujedinjenoj Kraljevini i Španjolskoj) udružili su snage i razvili sustav pod nazivom „Linear Tune”. Taj sustav postupno ubrzava 1,5-litreni benzinski motor kako bi udovoljio zahtjevima za isporukom snage prilikom ubrzavanja, bez ikakvih prekida u pogledu performansi i zvuka motora. Nesrazmjer između brzine motora i brzine vožnje može djelovati uznemirujuće na vozače i putnike. Na primjer, iznenadno povećanje broja okretaja motora bez razmjernog povećanja brzine putnici doživljavaju kao napor i smetnju u vožnji. Sustav „Linear Tune” tomu staje na kraj.
Papučica e-Pedal
Kao i model LEAF, novi Qashqai e-POWER dostupan je sa sustavom e-Pedal koji omogućuje vožnju samo s jednom papučicom. U „kreni-stani” vožnji gradom značajno smanjuje potrebu za pomicanjem stopala s jedne papučice na drugu, a vozačima omogućuje da ubrzaju i uspore koristeći samo papučicu gasa.
Sustav je najprije potrebno aktivirati s pomoću tipke na središnjoj konzoli. Nakon toga, papučica gasa i dalje će služiti za ubrzavanje, no kad je otpustite vozilo će naglo usporavati. Otpuštanjem papučice gasa, sustav e-Pedal kočit će Qashqai silom od 0,2 G, što je dovoljno za aktivaciju kočionih svjetala i smanjenje brzine na brzinu hoda pješaka, ali ne i za potpuno zaustavljanje. Zahvaljujući tomu, parkiranje pri nižim brzinama odvija se bez ikakvog napora. Upravljanje jednom papučicom omogućuje brze prilagodbe u vožnji, što gradsku vožnju čini još intuitivnijom, manje napornom i uglađenom.
Ponuda elektrificiranih motora
Pogon e-POWER dodatno obogaćuje ponudu motora novog Qashqaija. Postojeći 1,3-litreni blagi hibridni motor dostupan je s dvjema razinama snage: 138 KS (103 kW) i 156 KS (116 kW) za još snažnije performanse te nisku potrošnju i emisije.
Treća generacija crossovera Nissan Qashqai zadržava sve kvalitete koje taj model čine prepoznatljivim – upečatljiv dizajn, profinjen dojam u tehnološki naprednoj unutrašnjosti te spoj učinkovitih i dinamičnih performansi.
„Vjerujemo da će se kupcima svidjeti odvažna tehnologija e-POWER, a pogotovo činjenica da mogu uživati u električnoj vožnji bez brige o dosegu. Nije riječ samo o tehnologiji koja vožnju čini zabavnom, već i o dobro promišljenom iskoraku prema održivijoj mobilnosti. Qashqai e-POWER prvenstveno je namijenjen ekološki osviještenim vozačima koji nisu spremni na kupnju potpuno električnog automobila, no koji ipak žele svakodnevno uživati u njihovim zabavnim voznim osobinama” rekao je Arnaud Charpentier, regionalni potpredsjednik Nissanova odjela za strategiju proizvoda i cijena, regija Afrike, Bliskog istoka, Indije, Europe i Oceanije (AIMEO).
TEHNIČKE SPECIFIKACIJE*
e-POWER
(1,5-litreni VCR turbomotor) |
||
Snaga |
KS (kW) |
188 (140) |
Okretni moment |
Nm |
330 |
Vrsta pogona |
Prednji pogon |
|
Potrošnja u mješovitom ciklusu vožnje |
l/100 km |
5,3 |
Emisije u mješovitom ciklusu vožnje |
g/km |
119 |