Država bila objavila rat krivotvoriteljima autodijelova i samljela lažnjake Škode i Renaulta i sve opet po starom
Lažni autodijelovi uništeni su pred tri i pol godine u CIOS-u. Nakon krivotvorenih satova Rolex, torbica Louis Vuitton, parfema Chanel,odijela Dior… preša je smrvila i uništila i lažne dijelove Renaulta i Škode. Vjerovalo se tada kako je došao kraj nelicenciranim dijelovima, no posao s “fejkanim” autodijelovima nikad nije bio tako izražen. Evo što sto istražili pred gotovo 40 mjeseci…
Šok za prodavače zamjenskih autodijelova i fušere – nakon jedne pravomoćne sudske presude danas je “presuđeno” lažnim autodijelovima Škode i Renaulta, koje je nedavno zaplijenila Carina RH. Preša u CIOS-u pretvorila ih je u otpad i staro željezo.
Riječ je o zapljeni lažnih rezervnih autodijelova koji su stigli kontejnerom s Tajvana. Iako je to malotko vjerovao, dočakala ih je sudbina krivotvorenih Rolexa, Bossa, Chanela, Armanija, Versacea… Ova presuda otvorila je Pandorinu kutiju. Dosad su se uništavale tenisice, naočale, majice, sportska odjeća, lažni nakit, satovi i “fejkani” predmeti skupocjenih brendova. Uskoro bi naši financijaši i pravosuđe mogli izdavati slične naloge i za vezni lim, masku vozila, blatobrane, vrata, retrovizore, svjetla…
Krivotvoreni zamjenski dijelovi… najčešće dolaze iz Kine, Tajvana i nekih egzotičnih zemalja, od “no name firmi”. Te tvrtke imaju obmanjujući certifikat kojim žele pokazati kako je njihov proizvod vjeran originalu. I to piše na kutijama, no pitanje je tko im izdaje takav certifikat. Nitko! Sami ga pišu i nikome ništa! Pišu što god hoće pa tako i lažnu rečenicu da dijelovi koje proizvode odgovaraju originalu.
Odnedavno su na crnoj listi zaštitnika autorstva, ideja, intelektualnoga vlasništva, patenata, industrijskoga dizajna… i takozvani zamjenski dijelovi za motorna vozila. Hoće li se i za krađu vizualnog identiteta branika, poklopaca motora, farova… odgovarati kao što sada polažu račune na djelu ulovljeni mešetari koji ilegalno proizvode robu pa lijepe zaštitne znakove vodećih brendova? Mogu li i proizvođači “no name” rezervnih autodijelova, trgovci i oni koji ih ugrađuju uskoro očekivati progon?
Ako je vjerovati nedavnoj pravomoćnoj drugostupanjskoj presudi Visokoga prekršajnog suda RH – to je već naša stvarnost. Taj sud potvrdio je prvostupanjsku presudu Prekršajnoga suda u Velikoj Gorici. Trgovac i “ovlaštena osoba” krivi su za “vrijeđanje prava koja proizlaze iz zaštićenog i priznatog industrijskog obličja, odnosno registriranog industrijskog dizajna”! Zbog raspačavanja i ugrađivanja dva fara koji stoje 710 kuna trgovac je kažnjen s 25.000, “ovlaštena osoba” s 5500 kuna, a dužni su platiti i nemale troškove sudskoga postupka.
Slijedi li progon svih koji rade to isto te kako će se postaviti oni koji trebaju štititi intelektualno i industrijsko vlasništvo? Nema nikakve sumnje država je objavila i rat krivotvoriteljima autodijelova.
Sve o aferi “Fejkani autodijelovi” u novom broju Starta.
Fotografije: Romeo Ibrišević