Dacia: prodajni rezultati – AutopressHR
Dacia je u 2022. prodala 277.885 primjeraka na tržištu koje je bilo teško pogođeno globalnom pandemijom i nestašicom elektroničkih komponenti te tako ostvarila rast od 5,9 % u odnosu na prošlu godinu. Unatoč zabilježenom padu tržišta od 14,6 %, marka je na područjima na kojima posluje povećala tržišni udjel za 0,8 postotnih bodova na 3,9 %.
Dacijin rast objašnjava se uspjehom njezine nove ponude. Dacia je u prvoj polovini 2022. učvrstila svoju poziciju treće najprodavanije marke za privatne kupce u Europi.
Štoviše, u prodaji osobnih automobila privatnim kupcima zauzima 2. mjesto u Francuskoj, 1. u Rumunjskoj, 3. u Italiji, 1. u Portugalu, te 3. u Poljskoj, Hrvatskoj, Češkoj Republici i u Mađarskoj, a malo joj nedostaje da zauzme i 3. mjesto u Španjolskoj i Belgiji, gdje trenutačno drži 4. mjesto. U usporedbi s prvom polovinom 2021., marka je napredovala za 4 mjesta na njemačkom tržištu (osvojivši 9. mjesto), gdje je ostvarila i drugi najveći rast na tržištu osobnih automobila za privatne kupce. Izvan Europe, Dacia zadržava vodstvo u Maroku.
Miks narudžbi Dacije Spring i dvogorivnih modela na benzinsko-plinsko pogon (ECO-G, do 10 % manje emisije CO2) čine gotovo polovicu svih narudžbi (48 % narudžbi Dacijinih modela izvan Maroka). Prodajni miks narastao je za 7 postotnih bodova u odnosu na prvu polovinu 2021.