EHC HILLCLIMB HR Brdo Nekategorizirano Vijesti

Brdo Ilirska Bistrica – surova realnost za hrvatske brdaše

Prekrasno vrijeme proteklog vikenda u Ilirskoj Bistrici doprinijelo je da spektakl utrke europskog prvenstva bude još veći. Preko 180 prijavljenih vozača, od čega 30-ak formula, vrijedilo je 15 eura koliko su posjetitelji trebali na ulazu platiti ukoliko su željeli pogledati europsku brdsku kremu. Vozilo se uz Prvenstvo Europe, prvenstvo Austrije, Slovenije te Hrvatske, kao i sva ta prvenstva za povijesna vozila.

Startnina za naše vozače je bila ugovorom između dva saveza zajamčena na 80 eura, ali je inače redovna cijena 170 eura, što bi, moramo priznati, smanjilo ionako mali broj naših vozača. Pedantnost tehničkog pregleda je na visokoj razini, iako je bilo nekih potpuno nelogičnih i nerazumnih zahtjeva po pitanju opreme, ali nakraju svi su startali.

Domagoj Pereković

Domagoj Pereković

Od naših gotovo svi iz vrha su bili tu. Bongo, Krainc, Pereković, Jurišić, Mašić, Puškar, Kopajtić, Herceg, Hernady, Ćoza, Knego… te još 15-ak u manjim klasama. Dimitrijević i dalje čeka dijelove za svoj mjenjač koji bi trebao izdržati veliku snagu njegovog Leona s DSG mjenjačem, Majić se oporavlja od svoje nesreće s motociklom, a uskoro se nadamo vidjeti i Filipa Magdića nakon teških obiteljskih trenutaka.

Staza je vrlo brza, start na ravnici, nekoliko dugačkih pravaca, jamstvo su velikih brzina, ali i velikih opasnosti. Na stazi su postavljena dvije šikane kako bi se brzina ipak smanjila ali bez obzira na to ovo je utrka na kojoj je prevladavajući utjecaj imala snaga vozila.

Simone Faggioli, apsolutni kralj europskog brda

Simone Faggioli, apsolutni kralj europskog brda

Pobijedio je, možemo reći potpuno očekivano, Simone Faggioli u svojoj Normi F20 MC, s novim apsolutnim rekordom staze, čime je pokupio novih 10.000 eura nagrade organizatora. Nakon njega je slijedila cijela ergela radicala i formula što je bio izuzetan užitak za gledatelje, kako vizualno tako i po zvuku. S obzirom da je na kružnim utrkama formula, udaljenost gledatelja od staze dosta velika, brdske utrke u kojima sudjeluju vozila kategorije 2(formule i radicali), jedinstvena su prilika da s udaljenosti od svega nekoliko metara osjetite zvuk i vibracije vrhunskih motora ovih bolida. Jedinu formulu koja brani boje naše zemlje, vozi mađar Laslo Szasz, te je završio na 10. mjestu generalnog poretka.

Ing. Andreas Gabat najbrži "auto"

Ing. Andreas Gabat najbrži “auto”

Od “normalnih” automobila najbrži je bio Ing. Andreas Gabat sa svojim Ford Escort Cosworthom, koji se natječe u E1 grupi vozila, koja predstavlja vozila gotovo bez ograničenja. Njegov Cosworth ima 570 KS te je težak 1170 kg. To je dovoljno da bude izuzetno brz, čak brži i od 10-ak formula koje su upola lakše od njega, i zauzme 13. mjesto generalnog poretka.

Igor Stefanovski, makedonac koji je prošle godine postao europski prvak, ovdje je osigurao svoju europsku krunu ponovo, te napravio izuzetan uspjeh, pogotovo za vozača iz jedne “male” zemlje, poput Makedonije.

Bongo

Bongo

Siniša Krainc koji je i pobjednik za prvenstvo hrvatske, plasirao se tek na 9. mjesto u kategoriji 1 (auti, bez formula), čime smo uvidjeli pomalo i surovu stvarnost da koliko god bilo naši momci bili brzi, tehnologija ide naprijed te konkurenti iz susjednih zemalja očito imaju veće mogućnosti ulagati više desetina tisuća eura svake godine u svoje aute kako bi bili još sekundu dvije brži. Drugi je bio Bongo, a treći naš europski prvak Tomislav Muhvić, koji je svojim Mitsubishijem grupe N iza Bonga zaostao ukupno 4 sekunde. Mario Jurišić je nakon relativno solidne prve vožnje imao problem u drugoj kada mu je multifunkcionalna ručica mjenjača njegovog ST-a pukla te je prilično teško mijenjao brzine. Domagoj Pereković je nakon odlične prve vožnje u kojoj je bio treći, podbacio u drugoj te se izvrtio pred zadnjim zavojem, doduše bez oštećenja, ali je upropastio vrijeme iz prve vožnje te značajno pao u poretku. Usprkos dobroj vožnji, njegov Mitsubishi koji bi trebao imati oko 700 KS, i dalje ima određene probleme, te mu je stvarao pritisak vode koja je u konačnici i izbijala na čep hladnjaka. Još jedan hrvatski mađar Laslo Hernadi, koji je standardno dobar, bio je na kraju 4., odnosno pobjednik grupe A, te 3. u grupi A za prvenstvo Europe. Njegov Mitsubishi s  410 KS djeluje vrlo moćno te je bio nedostižan Juraju Puškaru također s Mitsubishijem, ali pripremljenim za rally, s 80-ak konja manje. Puškar, inače povijesni pobjednik na krovu iz Cazina, bio je 5. za PH, odnosno 2. u grupi A, i 4. u grupi A za prvenstvo Europe. Damir Mašić je bio jednu stotinku sekunde sporiji od Puškara u prvoj vožnji ali je u drugoj imao neki, još uvijek neidentificirani, problem s autom te je na jednom dijelu staze trokirao i izgubio 15-ak sekundi. Dejan Kopajtić je nakon problema na prethodnim utrkama ipak uspio solidno odvoziti ovu utrku te se plasirao na 6. mjesto PH.

Slijedeća postaja PH ali i europskog prvenstva je Buzet koji se vozi 19. i 20. rujna, gdje očekujemo većinu ovih vozača na još bržoj i atraktivnijoj stazi.

Related Posts