BMW osmica: bavarska coupe krstarica
BMW Serie 8, interne oznake E31, predstavljen je 1989. na frankfurtskom autoshowu (IAA), a oznake godišta modela kreću od 1990. Prepoznatljivi stil BMW-a 80-ih u kabini, ali linija karoserije je inspirirana i starom šesticom (E24); te su automobile nacrtali različiti dizajneri, ali sklapani su u istoj tvornici u Dingolfingu. Niska silueta, svjetla na podizanje, izbacivanje B-stupa, elegantni rep i Hofmeisterov zavoj linije stražnjih bočnih prozora čine ovaj model jednim od vizualno najdinamičnijih BMW-a.
Posebnosti Serije 8 uključuju drive-by-wire elektroničku pedalu gasa, V12 motor uz ručni 6-stupanjski mjenjač i multilink stražnji ovjes. Korištenjem računala u dizajnu ostvarene su uštede u težini šasije, ali osmica je na koncu težila nešto manje od dvije tone. To i nije pokvarilo automobil, jer je zamišljen kao luksuzni GT, a ne sportski auto; bliži je kupe varijanti sedmice nego petice, kao što je to bila šestica.
Od motorizacije je u ponudi bilo dva V8 i tri V12 motora, od kojih je najzanimljiviji 5.6 V12 (S70B56) u modelu 850 CSi. Taj je V12 jača varianta M70 motora, temeljenom na geometriji rednog šestcilindarskog M20 motora (tj., dva takva motora početne zapremine 2.5 l); kut između cilindara iznosi 60°, ali za razliku od M20, blok je aluminijski (tj. AluSil). Kao što oznaka S70 otkriva, radi se o BMW M proizvodu, a 850 CSi u koji se ovaj motor ugrađivao je za cestovno krstarenje ublažena varijanta nikada odobrenog M8 prototipa. Varijanta tog motora korištena je i u McLaren F1.
Osim motora, CSi je imao i unaprijeđeni ovjes, aerodinamiku, kočnice, izravniji prijenosni omjer volana, posebne boje za interijer, druge retrovizore (s dva kraka), i razne hladnjake diferencijala, ulja itd., a osim S oznake motora, nosi i WBS prefiks oznake šasije, još jedan detalj koji otkriva M vezu.
CSi je dolazio isključivo uz 6-stupanjski Getragov ručni mjenjač, a na europskom tržištu je do uvođenja dinamičke kontrole stabilnosti (DSC) koristio i AHK aktivno skretanje stražnjih kotača (Aktive Hinterachskinematik), pri čemu su stražnji kotači zakretani u istom smjeru kao i prednji pri višim brzinama s ciljem stabiliziranja automobila i sprječavanja preupravljanja.
Osim CSi, postojale su i Alpina verzije, veće zapremine motora, s drugim ispušnim sustavom, drugim bregastim vratilima, upravljačkom elektronikom, olakšanim haubama itd.
Fotografirani automobil jedna je od prvih osmica, 850 s V12 motorom iz 1990., i trenutno je oglašen za prodaju. Taj je serijski V12, uz relativno nisku kompresiju i duge prijenosne omjere 4-stupanjskog automatskog mjenjača udoban za vožnju, neopterećen, i dobra podloga za friziranje. Automobil je prošao i restauraciju i Alpinin tretman; tako npr. koristi Alpina upravljačku elektroniku motora, ispušni sustav te povećanu kompresiju, ali zanimljiv je i odabir korištenja brojnih dijelova za CSi model; od kočnica, preko MCSi branika, difuzora i spojlera, do ovjesa.
Uglađeni rad motora i solidni osjećaj vožnje otkrivaju da su se restauracija originalnim dijelovima i servisi isplatili, ali treba imati na umu da je sve na 850 skupo; nosač tablice s CSi modela za prednji branik košta više od servisa izmjene ulja i filtera na automobilu B-segmenta. Rijetki su, skupi su, ali su iznimno zanimljive i atraktivne pojave na cesti, iz vremena kada je bavarska firma odlučila proizvesti konkurenta talijanskim luksuznim GT-ima.