BMW i8 Roadster – ZANIMLJIVO Slavonac Majdandžić ga 2009. nacrtao, a Međimurac Domagoj Đukec ga 2017. usavršio
Godine 2009. BMW je predstavio hibridni coupe koji je nacrtao Slavonac Mario Majdandžić. Uspješna priča BMW-a i8 ispisuje još jedno poglavlje! Sada je na čelu dizajnerskog odjela Domagoj Đukec koji je kupeu pridružio novi BMW i8 Roadster, s otvorenim krovom, dva sjedala i nultom emisijom CO2.
Kao i novi BMW i8 Coupe, BMW i8 Roadster temelji se na arhitekturi vozila LifeDrive s aluminijskim kućištem i kabelskom ćelijom od CFRP-a. Cijene će započinjati od 127.500 eura za kupe te 141.100 eura za kabrio s mekim krovom.
Optimirana tehnologija BMW eDrive, koja se koristi u oba modela, obuhvaća visokonaponsku bateriju sa značajno povećanim kapacitetom i sadržajem energije.
Kada je otvoren, široki krov BMW i8 Roadstera potpuno se uklapa u stražnji kraj. Jedinstveni mehanizam omogućava da se mekani poklopac pretvori u kompaktan paket, stvarajući oko 100 litara dodatnoga prostora za odlaganje prtljage iza sjedala.
CFRP maksimira zaštitu putnika
Dvosjed s otvorenim krovom dolazi s novoosmišljenim vratima na guranje, bez okvira, izrađenim iz CFRP-a, s aluminijskom vanjskom školjkom, a okvir vjetrobrana izrađen je isključivo iz CFRP-a. Ovaj iznimno snažan high-tech materijal idealno je opremljen kako bi osigurao izuzetnu krutost, maksimirajući zaštitu putnika automobila čak i ako se prevrće.
Optimirana BMW eDrive tehnologija: više snage, veći raspon, poboljšano iskustvo električne vožnje
Tehnologija BMW eDrive i optimirana operativna strategija inteligentnog upravljanja energijom dovode do značajnoga povećanja broja pogonskih situacija u kojima električni motor može biti odgovoran za napajanje automobila. Ovo naglašava novi karakter BMW-a i8 Coupea i osigurava da vozači novoga BMW i8 Roadstera potpuno uživaju u automobilu, u tišini i bez emisije štetnih plinova.
Podloga ove nove razine električnog iskustva vožnje ažurirana je verzija litij-ionske baterije, razvijene za BMW i8. Visokonaponska jedinica nalazi se na središnjem dijelu podvozja automobila. Kapacitet ćelija iznosi od 20 do 34 Ah, a bruto energetski kapacitet raste od 7,1 do 11,6 kWh (neto: 9,4 kWh). Sve to znači da električni motor ima više energije na raspolaganju.
U standardnom modusu vožnje, novi BMW i8 Coupe i novi BMW i8 Roadster mogu se voziti isključivo na samom električnom motoru – od koraka do brzine od 105 km / h, što je za 70 km / h u izvornom i8. Električni raspon novog BMW i8 Coupea u NEDC testnom ciklusu povećao se na 55 kilometara i novi BMW i8 Roadster postavlja brojku od 53 kilometra.
Motor s unutarnjim izgaranjem također je prošao dodatnu optimiranje kako bi odgovarao novim modelima BMW i8 Coupe i BMW i8 Roadster. Filtar za čestice sada je ugrađen kako bi se dodatno smanjila emisija, apsorbirajući čestice u ispušnim plinovima.
Ekskluzivna oprema i inovativan stil
Novi BMW i8 Coupe i novi BMW i8 Roadster opremljeni su unutarnjom presvlakom Carpo, koja obuhvaća presvlake izrađene iz pune kože u boji Ivory White za Coupe i Ivory White/ Black za Roadster. Standardna specifikacija također uključuje značajke poput kožnoga sportskog upravljača s višenamjenskim gumbima i lopaticama za pomicanje, električno podesivim i grijanim sjedalima, višenamjenskim instrumentima te pomoćnim vozilom uključujući i Surround View, BMW Display Key i Professional Navigation System.
Dostupne opcije za opremu uključuju BMW Head-Up Display, BMW-ov laserski svjetlosni uređaj s BMW selektivnim snopom i akustično pješačko upozorenje.
Besprijekorno povezivanje s BMW Connected i ConnectedDrive
ConnectedDrive usluge također su uključene, pružajući pristup funkcijama kao što su informacije o stanju u prometu u stvarnome vremenu i informacije o parkiranju na ulici. Pomoćnik za osobnu mobilnost BMW Connected povezuje vozilo s odabranim dodirnim točkama klijenta, kao što su smartphone ili smartwatch, putem fleksibilne platforme Open Mobility Cloud.
Brojni proizvodi i usluge koje se nude u sklopu portfelja 360 ° ELECTRIC osmišljeni su kako bi električna mobilnost u novome BMW i8 Coupeu i novome BMW i8 Roadsteru bila praktična u svakodnevnom životu. Oba modela dobivaju standardni kabel za punjenje u načinu rada 2, koji omogućava punjenje akumulatora iz standardne kućne utičnice za manje od četiri i pol sata. Priključivanje vozila do BMW i Wallboxa omogućava punjenje do 3,6 kW i dovršeno za manje od tri sata. BMW i Wallbox Connect omogućuje upotrebu globalno jedinstvene BMW Digital Charging Service – ključ za inteligentno punjenje koje ili optimira troškovnu učinkovitost ili osigurava preferencijalnu uporabu vlastite solarne energije.
Bavarci su prve narudžbe započeli primati još početkom godine, a procjenjuje se kako će cijene započinjati od 127.500 eura za kupe i 141.100 eura za kabrio s mekim krovom.
Tekst: Monika Savić