Austrijanci i Slovaci navalili na jeftini mađarski benzin po 1,33 eura! Mađarsko tržište benzina zbog Viktora Orbana na rubu kolapsa? Benzinske crpke se već zatvaraju!
Hrvati, što se čeka? U “Mađi” je benzin jeftiniji i 20 %, a i kućne potrepštine su povoljnije zbog Orbana i izbora koji je zamrznuo cijene!
Dok u svijetu cijene goriva bezglavo rastu, Mađari, a i Poljaci su ih zamrznuli na 1,3, odnosno 1,15 eura po litri benzina! Mnogi dileri su prisiljeni prodavati gorivo s gubitkom ako žele zadržati svoj posao.
U nastojanju da obuzda rekordnu inflaciju, Mađarska vlada poduzela je mjere koje su najteže pogodile trgovce. Njih više od 100 već je zatvorilo ili ograničilo prodaju goriva. Kako kažu, ne žele sudjelovati u Orbanovoj izbornoj kampanji koji je upravo počela na njihovim leđima.
Dok cijene nafte na svjetskim tržištima osciliraju iz dana u dan, maloprodajne cijene goriva na benzinskim postajama, kao i cijene ostalih energenata, vrtoglavo rastu.
Već duže vrijeme cijena litre 95-oktanskog goriva ili dizela kreće se oko 1,3 eura, što je još uvijek puno manje nego u nekim drugim europskim zemljama, ali ne i u Mađarskoj.
Cijene goriva tamo se nisu mijenjale od 15. studenog, a sjeverni susjed već neko vrijeme bilježi rekordnu inflaciju koju politički vrh želi ograničiti drastičnim mjerama, poput suzbijanja cijena goriva. Tako je, prema internetskoj stranici Ungarn Heute, vlada ograničila maksimalnu maloprodajnu cijenu oba goriva na 480 forinti, što je oko 1,33 eura. No, ako je spomenuta cijena još u studenom bila prihvatljiva, sada je pala ispod cijene koju dopušta tržište.
Veleprodajna cijena goriva već je dosegla 480,4 forinte za 95-oktanski benzin i 493 forinte za dizel gorivo, što znači da mnogi dileri su prisiljeni prodavati gorivo s gubitkom ako žele zadržati svoj posao.
Najteže tek dolazi
Istovremeno, niske maloprodajne cijene goriva postale su magnet za strane državljane – posebice Slovake, Austrijance i Poljake – te prijevoznike koji odlaze u Mađarsku na točenje goriva. Fenomen je već dobio novo ime: ‘benzinski turizam’. Mnogi vlasnici benzinskih postaja stoga su već počeli ograničavati gorivo; neki dopuštaju točenje goriva od samo pet do deset litara odjednom, dok drugi ograničavaju maksimalnu dnevnu količinu goriva koju su spremni prodati na 60 litara.
Neki servisi su već zatvorili svoja vrata, ali najgore tek dolazi. Mol, nacionalni trgovac naftom koji opskrbljuje gorivom većinu domaćih benzinskih postaja, posljednjih 14 dana nije mijenjao veleprodajne cijene naftnih derivata, ali će vjerojatno uskoro biti prisiljen to učiniti uz sadašnji rast, koji bi ugrozio postojanje više od 100 benzinskih postaja.
S druge strane, već je dogovoreno novo produženje zamrzavanja cijena goriva. Sada se očekuje da će to trajati do 15. svibnja ove godine.