AD Plastik Grupa lani s 52,7 posto manjom neto dobiti
Neto dobit AD Plastik Grupe prošle je godine iznosila 22,2 milijuna kuna i niža je za 52,7 posto u odnosu na godinu ranije, pokazuje financijsko izvješće AD Plastika, iz kojega ističu da je u 2021. “najveći utjecaj na poslovanje imala globalna kriza nedostatka poluvodiča”.
Poslovni prihodi Grupe bilježe pad u odnosu na 2020. godinu od 6,8 posto i iznose 1,14 milijardi kuna, dok EBITDA iznosi 123,64 milijuna kuna i niža je za 25,5 posto nego 2020. godine.
Predsjednik Uprave AD Plastik Grupe Marinko Došen ističe da je, iako je sam početak godine imao pozitivne naznake i ukazivao na oporavak tržišta, globalna kriza nedostatka poluvodiča značajno utjecala na prodaju novih automobila.
“Naime, uslijed krize, proizvođači automobila nisu uspijevali zadovoljiti potrebe tržišta i isporučiti tražene količine. Poremećaji u proizvodnim procesima odrazili su se na cijeli dobavljački lanac automobilske industrije, uključujući i naše poslovanje. Za razliku od proizvodnje, prodajne i projektne aktivnosti nesmetano su se odvijale pa smo tijekom 2021. ugovorili više od 150 milijuna eura novih poslova. Ugovorili smo i nekoliko vrlo važnih razvojnih projekata, čime smo osnažili svoju poziciju razvojnog dobavljača”, istaknuo je Došen.
Iz solinskog proizvođača autodijelova ističu da je, uz poremećaje u opskrbnom lancu, prošlu godinu obilježio i značajan porast cijena materijala, sirovina, transporta i energenata. Otvorenom kalkulacijom cijena i usklađivanjem s većinom kupaca umanjen je utjecaj na poslovanje Grupe, navodi se u priopćenu.
Dok su smanjena proizvodnja i nedostatak vozila utjecali na očekivana kretanja broja novoregistriranih automobila na europskom tržištu, istodobno su na ruskom tržištu kretanja bila povoljnija. AD Plastik Grupa je tako u Rusiji ostvarila rast prihoda od 13 posto u 2021. godini, ističu iz kompanije.
“Razvojne aktivnosti proizvođača automobila u punom su zamahu i cijela se industrija aktivno priprema za završetak krize i novi uzlet. Premda je pred nama još jedno vrlo zahtjevno razdoblje i nema prostora za opuštanje, siguran sam kako ćemo uspješno prebroditi ovu nimalo jednostavnu krizu. Spremni smo za nove izazove, ali i bolju, svjetliju te održiviju budućnost automobilske industrije koja sigurno dolazi”, naglasio je Došen.
Po podacima iz izvješća, AD Plastik Grupa je tijekom prošle godine ugovorila više od 150 milijuna eura novih poslova. Ugovorila je i nekoliko važnih razvojnih projekata, naveli su iz solinske tvrtke, dodajući kako intenzivno rade na prodajnim, ali i razvojnim aktivnostima te realizaciji 37 aktivnih razvojnih projekata.
Uz matičnu kompaniju u Hrvatskoj, AD Plastik Grupu čine i dvije tvrtke u Rusiji – AO AD Plastik Togliatti i ZAO AD Plastik Kaluga te tvrtke AD Plastik Tisza (Mađarska), ADP (Srbija) te AD Plastik (Slovenija).
HINA