A kakav Peugeot može biti nego lijep, kompakt koji je tek stigao je i kvalitetan, upravljiv, futuristički i nema ga jeftinijeg od 161.000 kuna
Vozili smo: Peugeot 308 1.5 HDi. PEUGEOT 308 napokon je stigao i na hrvatsko tržište. Iznimno je upravljiv, s nevjerojatno direktnim upravljanjem, ljepuškast, kavlitetno izrađen, futurističkog kokpita, poslovično lijep i po prvi put s posve novim lavovskim zaštitnim znakom. Novi PEUGEOT 308 dostupan je s 3 benzinske 1.2 litrene varijante od 110 do 130 konja, s dvije dizelske 1.5 HDi od 130 KS te s dva plug in hibrida od 180, odnosno 150 konja. Zanimljivo je kako je lansirna boja, metalik zelena Olivine dostupna bez doplate. Rijetkost je tako što, jer većina proizvođača nudi samo bijelu ili eventualno crnu boju kao osnovne, za koje ne treba nadoplatit.
Najjeftiniji je onaj Active Business PureTech 110 S&S, s tri benzinska cilindra, koji će se moći nabaviti po cijeni od 160.975 kuna, a najskuplji plug in GT PHEV 225 e-EAT8 koji stoji 321.991 kunu. Prema dostupnim informacijama za sada problema s narudžbama nema, a maksimalno je čekanje do tri mjeseca.
Imali smo prigodu oprobati dizelsku verziju 1.5 litarskog, dobro znanog turbo dizelaša s nevjerojatno niskom emisijom od 114 grama CO2 koji s ručnim šeststupanjskim mjenjačem i u osnovnoj izvedbi stoji 184.885 kuna, a Allure BlueHDi 130 S&S EAT8 koji smo vozili da se nabaviti od 223.673 kune.
Peugeot 308 sam po sebi je revolucionarni model, ali tek od druge generacije, predstavljene 2014. godine! Njime je Peugeot završio ‘brojanje’ (306, 307 i 308; 205, 206 i tako dalje) novih modela, a uz mnoga zanimljiva i napredna rješenja, poput iCockpita, donio je i najavu i ostvarenje boljih vremena marke. Međutim, već se neko vrijeme pitamo hoće li mu Peugeot nakon sedam godina podariti nasljednika. Odgovor je stigao danas, a on je da! Imali smo ga prigodu oprobati. I što reči? Ovaj kompakt opasno se potrudio i približio premium segmentu.
Povratak dobrom starom dizajnu
No ako je prethodna generacija 308 donijela pravu malu revoluciju, ovog puta dizajneri su zauzeli malo konzervativniji pristup stvaranju. Bočna linija automobila ostala je prilično slična trenutnoj, uključujući C-stup, dok je prednji dio stvoren u skladu s ostatkom novih modela marke. Ali pazite: 308 je ujedno i prvi novi Peugeot koji je dobio novi logotip marke nadahnut onim od prije pola stoljeća ili je ‘samo’ njegov negativan (usput rečeno, osvježeni logotip prethodne marke, koji se sada napušta , prvi je dobio i svog prethodnika).
Iako pomalo nadahnut svojim prethodnikom, brojilo brzo pokazuje da je novi 308 potpuno novi automobil. Dobio je (samo) 11 milimetara duljine, ali istodobno će ponuditi 55 milimetara duži međuosovinski razmak, koji bi trebao biti najsretniji za putnike u drugom redu. Prtljažnik će u međuvremenu ponuditi 412 litara prostora, a dodatnih 28 litara bit će dostupno ispod dna prtljažnika.
Najmoderniji kopip s najnaprednijim sustavima za pomoć
Tehnološki gledano, novi PEUGEOT 308 opremljen je najmodernijim sustavima za pomoć u vožnji. Novi PEUGEOT i-Cockpit® dodatno je razvijen i sada sadrži i-Connect® Advanced, intuitivan, povezan i napredan multimedijski sustav.Štedljivi vrhunskih performansi do najsitnijeg aerodinamičnog detalja, Novi PEUGEOT 308 ponudom punjivih hibridnih motora te benzinskih i dizelskih motora savršeno utjelovljuje načelo „Power of Choice”.
U snažnom i privlačnom dizajnu vozila novi PEUGEOT 308 krasi snažan i privlačan dizajn s odlikama visoke klase, u kojem se ističe novi logotip marke. Općenita optimizacija strukture donijela je više prostora i ističe dinamičnost i identitet vozila.
Tehnološki gledano, novi PEUGEOT 308 opremljen je najmodernijim sustavima za pomoć u vožnji. Novi PEUGEOT i-Cockpit® dodatno je razvijen i sada sadrži i-Connect® Advanced, intuitivan, povezan i napredan multimedijski sustav.
Štedljiv i vrhunskih performansi do najsitnijeg aerodinamičnog detalja, Novi PEUGEOT 308 ponudom punjivih hibridnih motora te benzinskih i dizelskih motora savršeno utjelovljuje načelo „Power of Choice”.
Novi PEUGEOT 308 krasi i novi logo marke PEUGEOT dodatno istaknut na prednjoj masci koja mu je u potpunosti prilagođena. Senzor za sustave za pomoć u vožnji predstavlja evoluciju u tehnološkom i dizajnerskom smislu. Skriven je iza logotipa dok je registarska pločica pomaknuta je na donji dio prednjeg dijela vozila.
Matrix LED svjetla, iznimno snažna i učinkovita i prepoznatljiva
Prednja svjetla izvedena su u LED tehnologiji već od prve razine opreme. Stanjena i pomno oblikovana svjetla ističu dinamičan izgled i identitet koji odlikuju novi PEUGEOT 308. U njihovom produžetku su i dnevna svjetla u obliku kandže na prednjem odbojniku. Ovaj svjetlosni potpis savršeno se uklapa u trenutačni stil marke PEUGEOT, a prepoznatljiv je već na prvi pogled, bilo danju bilo noću. Na izvedbi GT, Full LED prednja svjetla još su tanja i opremljena su tehnologijom PEUGEOT Matrix LED za veću učinkovitost i sigurnost u svakodnevnoj vožnji. Stražnja svjetla izvedena su u Full LED tehnologiji i u obliku su triju linija koje stvaraju moderan svjetlosni potpis karakterističan za Marku.
PEUGEOT ponosno predstavlja potpuno novi PEUGEOT 308. U snažnom i privlačnom dizajnu vozila Novi PEUGEOT 308 krasi snažan i privlačan dizajn s odlikama visoke klase, u kojem se ističe novi grb marke. Općenita optimizacija strukture donijela je više prostora i istakla dinamičnost i identitet vozila.Tehnološki gledano, novi PEUGEOT 308 opremljen je najmodernijim sustavima za pomoć u vožnji. Novi PEUGEOT i-Cockpit® dodatno je razvijen i sada sadrži i-Connect® Advanced, intuitivan, povezan i napredan multimedijski sustav.Štedljivi vrhunskih performansi do najsitnijeg aerodinamičnog detalja, Novi PEUGEOT 308 ponudom punjivih hibridnih motora te benzinskih i dizelskih motora savršeno utjelovljuje načelo „Power of Choice”. Ovisno o zemlji prodaje, novi PEUGEOT 308 može se kupiti na internetskim stranicama Marke, čime se kupcima omogućuje da kupnju, prodaju starog vozila, odabir financiranja i odabir mjesta dostave u potpunosti obave putem interneta.
TECHNO SPIRIT, PEUGEOT i-Connect i i-Connect Advanced
Novi multimedijski sustav nudi svima, ovisno o njihovim željama i potrebama, najbolje iz svijeta pametnih telefona i najbolje iz automobilskog svijeta. Sustav je ergonomičan i prilagođen svakodnevnoj upotrebi, a svaki vozač (može biti najviše 3 profila) može odrediti i pohraniti svoje postavke za prikaz, osvjetljenje i ostalo.
Funkcija Mirror Screen, zrcaljenja sada je bežična i moguće je povezati dva telefona putem Bluetootha u isto vrijeme.
Središnji zaslon visoke razlučivosti dijagonale 10″ može se u potpunosti i na jednostavan način prilagođavati, može prikazivati više informacija te ima widgete i prečace, vrlo je jednostavan za upotrebu i brzo reagira na dodir, poput tableta.
Jednostavno je pregledavati različite izbornike slijeva udesno, odozgo prema dolje kako biste pratili obavijesti, a pritiskom s 3 prsta možete otvoriti stranicu s aplikacijama.
U bilo kojem trenutku možete se lako vratiti na glavnu stranicu pritiskom na dodirni gumb „Početna”, baš kao na pametnom telefonu.
PERFECT FIT, oličenje učinkovitosti
Novi PEUGEOT 308 razvijen je na modularnoj platformi EMP2 (Efficient Modular Platform), spremnoj za ugradnju različitih vrsta pogonskih motora, što omogućuje uvođenje cijele game s električnim motorima, uključujući 100 % električnu izvedbu u ovom segmentu. Već od samog puštanja u prodaju dostupne su dvije izvedbe punjivih hibridnih motora.
Platforma se sastoji od novih strukturnih elemenata koji pružaju veću učinkovitost, sigurnost, užitak u vožnji i udobnost.
Novi PEUGEOT 308 mijenja oblik kako bi se istaknuo u svom segmentu:
Duljina je 4,36 m (+11 cm), vjetrobransko staklo ima veći nagib i pomaknuto je unatrag, međuosovinski razmak povećan je za 55 mm i sada iznosi 2,675 m, čime se povećava prostor za putnike u drugom redu, visina je niža za 20 mm i sada iznosi 1,44 m. Obujam prtljažnika sada iznosi 412 litara uz 28 litara u pretincima ispod poda. S preklopljenim naslonima stražnjih sjedala obujam može doseći 1323 litre.
PERFECT FIT, motori
To što ima veliki izbor klasičnih motora s unutarnjim izgaranjem i s emisijom CO₂ i od 114 g/km po WLTP-u čini ga iznimno zanimljivim i prihvatljivim.
Benzinski trocilindarski 1,2-litreni motori:
PureTech 110 S&S sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem
PureTech 130 S&S sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem
PureTech 130 S&S s automatskim mjenjačem EAT8.
Dizelski četverocilindarski 1,5-litreni motori:
BlueHDi 130 S&S sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem
BlueHDi 130 S&S s automatskim mjenjačem EAT8.
Novi PEUGEOT 308 dostupan je s dva punjiva hibridna motora kao prepoznatljive ikone načela „Power of Choice”:
HYBRID 225 e-EAT8 / kombinacija motora PureTech od 180 KS (132 kW) i električnog motora od 81 kW povezanih s mjenjačem e-EAT8 / od 26 g emisije C0₂ po km i do 59 km dosega u 100 % električnoj vožnji (prema protokolu WLTP, homologacija u tijeku).
HYBRID 180 e-EAT8 / kombinacija motora PureTech od 150 KS (110 kW) i električnog motora od 81 kW povezanih s mjenjačem e-EAT8 / od 25 g emisije C0₂ po km i do 60 km dosega u 100 % električnoj vožnji (prema protokolu WLTP, homologacija u tijeku).
Litij-ionska baterija kapaciteta je 12,4 kWh, a u vozilu su na izbor dvije vrste ugrađenih punjača koji zadovoljavaju sve potrebe kupaca i odgovaraju svim njihovim sustavima za punjenje. To su jednofazni pretvarač od 3,7 kW u serijskoj opremi i jednofazni pretvarač od 7,4 kW u opcijskoj opremi.
Procijenjeno vrijeme punjenja:
uređaj Wall Box (32 A) od 7,4 kW omogućuje potpuno punjenje za 1 h 55 min putem jednofaznog ugrađenog punjača (7,4 kW)
jača kućna utičnica (16 A) omogućuje potpuno punjenje za 3 h 50 min putem jednofaznog ugrađenog punjača (3,7 kW)
standardna kućna utičnica (8 A) omogućuje potpuno punjenje za 7 h 5 min putem jednofaznog ugrađenog punjača (3,7 kW).
Peugeot 308 obara s nogu – Potpuno novi Peugeot 308 hatchback stigao je samo koji mjesec nakon Opel Astre, svojevrsnog “atletskog zeca” francuske kompanije koja sad s ova dva super kompakta napada VW Golf, Ford Focus, Škodu Octaviju, Mazdu 3, no kako je na cesti? Može li napokon skinuti s trona neprikosnovenog Golfa. Isprobali smo 308 po cestama Azurne obale rijetko vozan, prelijep, moderan, elektrificirani kompakt. Doznajemo … Nakon sedam godina jedno od najvažnijih vozila Peugeota predstavlja se u poznatom, ali istodobno potpuno novom imidžu.