Što je Zak Brown donio McLarenu
Ususret novoj sezoni i nakon predstavljanja novog bolida za 2018. nemoguće je ne primijetiti sve promjene koje su se u Wokingu dogodile tijekom proteklih godinu dana vladavine Zaka Browna. Svaku njegovu odluku možemo hvaliti ili kritizirati, ali neosporne su velike promjene koje su se dogodile i količina medijske pažnje koju je momčad dobila unatoč jednoj od najgorih sezona u povijesti. U nastavku ću spomenuti neke od najupečatljivijih i najznačajnijih odluka.
1. Indy 500 s Fernandom Alonsom
Iako je 2017. bila jedna od najgorih sezona za momčad iz Wokinga, jedan od trenutaka kada se pažnja odmaknula od kaosa u F1 te nekompetentnog i kvarljivog Hondinog motora bio je odlazak Alonsa u SAD. Naime, u suradnji s Marcom Andrettijem omogućeno je da se Alonso natječe na jednoj od najprestižnijih utrka na svijetu. I ne samo to, omogućen mu je i konkurentan bolid.
Alonso je majstorski odradio svoj premijerni nastup na Indy 500, proveo velik broj krugova u vodstvu i bio jedan od kandidata za pobjedu. Na žalost Hondin motor ga je izdao i na toj utrci.
Neovisno o samom rezultatu bila je to win-win situacija za sve aktere. Alonso je dobio mogućnost natjecanja u Indy 500, McLaren je nakon dugo godina ponovo sudjelovao na Indyju, a svi zajedno su se odmakli od negative i problema koji su ih mučili u Formuli 1. Naravno, treba spomenuti i veliku medijsku pažnju koja je popratila cijeli pothvat Alonsa u Americi.
2. Zamjena Honde s Renaultom
To je bilo i više nego očekivano jer McLaren nije mogao provoditi godine na začelju poretka u nadi da će se dogoditi neko čudo i Honda napokon profunkcionirati. Iako su htjeli prijeći na Mercedesove motore, rizik ostanka s Hondom bio je znatno veći nego prijelaz na bilo koju drugu opciju. Još jedan kiks Honde mogao je McLaren baciti na marginu F1 i dovesti u pitanje opstojnost cijele momčadi. Najbolji inženjeri i vozači su već pripremili kofere i krenuli u potragu za novim angažmanom gdje će njihov trud i znanje moći doći do izražaja, bez da sve bude bačeno u vjetar zbog nekompetentnog motora.
3. Lando Norris
Kao što sam već rekao 2017. je bila užasna za McLaren i svaka pozitivna vijest je bila kao suho zlato. Jedna od senzacija se dogodila na testiranju u Mađarskoj, sredinom sezone.
Na jednom danu testiranja McLarenova mlada vozačka nada bila je među najbržima. I uopće nije bitno s koliko je malo goriva Lando Norris odvozio taj krug, koliko je to bilo senzacionalno popraćeno od strane medija i samog McLarena. Iako tada tek 17-godišnjak, Lando je dobio reputaciju jednog od najvećih dolazećih talenata u Formuli 1.
4. Film „Grand prix driver“
Odličan film koji pokazuje pripreme i zabrinutost svih radnika u momčadi, uključujući i šefove i vozače, uoči sezone 2017. Iako je sama namjera najvjerojatnije bila prikazati povratak McLarena na vrh s Hondom, imali smo priliku vidjeti dublji izgled momčadi što bi s Ronom Dennisom bilo teško zamislivo.
5. Povratak narančaste boje
Kako to obično biva, dolaskom novog čovjeka na čelo neke kompanije, projekta i slično, kreće raskidanje s ostavštinom prethodnika. Odmah je nestala uštogljenost i „čistoća“ McLarena te je promijenjeno i ime bolida – iz MP4 u MCL. Nadalje, najveću vizualnu promjenu vidjeli smo povratkom narančaste boje, nečeg što nismo imali priliku gledati tijekom vladavine Rona Dennisa. Prošle sezone je narančasta bila tek u povojima, ali ove je preuzela gotovo cijeli bolid.
Mnogi navijači, pa čak i oni stariji teško pamte kad je zadnji put McLaren vozio utrku F1 u potpuno narančastom bolidu prije 2017. Bilo je to davne 1971.
6. Zadržavanje Fernanda Alonsa
Ostanak Alonsa u momčadi imao je svoju cijenu, ali je bio nužan kako bi se kolektivno momčad zadržala na okupu. Uz loše rezultate odlazak glavne zvijezde momčadi bio bi samo još jedan čavao u lijes prošlogodišnjoj sezoni. Kao što je već bilo rečeno, postojala je ozbiljna bojazan da će većina ključnih ljudi napustiti momčad iz Wokinga i da će momčad ostati godinama zakucana za sredinu poretka.
Sama cijena ostanka Alonsa bila je velika, ali ne samo na račun plaće. Osim novca Alonso je dobio pravo nastupa u punoj sezoni WEC-a i 24h Le Mansa. Također, McLaren je na svoje bolide instalirao natpis „Kimoa“. To je novostvoreni Alonsov brend odjeće i naočala.
7. 24h Daytone
Vrlo vjerojatno je i to posljedica zadržavanja Alonsa, ali sam nastup glavnog vozača McLarena na toj utrci je priskrbio dodatnu medijsku pažnju. Činjenica je da je na Daytoni nastupilo nekoliko sadašnjih i bivših vozača F1, ali nitko nije bio toliko eksponiran i veličan koliko je to bio Fernando Alonso.
8. Maksimalna medijska pažnja u teškim trenutcima
Kao što je Alonso pokupio svu pažnju na 24h Daytone, tako je i McLaren bio gotovo na dnevnoj bazi u medijima protekle sezone. Iako tu pažnju nisu stekli zbog vrhunskih rezultata, postigli su konstantno isticanje sebe i promociju svojih sponzora. Ovdje vrijedi logika da je bolja bilo kakva reklama nego nikakva.
9. eSport
Ulaz u svijet eSporta samo je još jedan dokaz da „novi“ McLaren cilja na ekspanziju i sudjelovanje u svim područjima automobilizma – kako na stazi, tako i na računalu.
10. Sponzori
Koliko god Zak Brawn pričao kako mu je cilj prikupiti sponzore za 2018., izgleda da u tome nije uspio. Bolid je sablasno prazan, a sama priča o naslovnom sponzoru se pretvorila u priču kako to njima ne treba. To je trenutno glavna zamjerka rada novog čelnog čovjeka momčadi iz Wokinga, ali mogla bi biti i ključna ako se ne promijeni. Naime, on je doveden kao marketinški guru koji će im dovesti nove sponzore.