Za Automotodrom Grobnik izdvojeno 9,5 milijuna kuna. Radovi na legendarnoj pisti počinju 4. prosinca.
Za legendarnu hrvatsku automobilističku pistu izdvojeno je 9,5 milijuna kuna, a radovi počinju 4. prosinca. Prvih pet faza koje su neovisne o vremenu bit će gotove do 20. veljače, a posljednje dvije faze koje obuhvaćaju stavljanje novog asfalta trajat će mjesec dana.
U ponedjeljak, 4. prosinca započinju radovi na rekonstrukciji legendarne hrvatske automobilističke piste, Automotodroma Grobnik.
“Radi se o velikom projektu vrijednom 9,5 milijuna kuna za koji je Automotodrom osigurao kompletne financije – namjenski kredit u Privrednoj Banci u iznosu od sedam milijuna kuna i dva i pol milijuna kuna iz vlastitog džepa”, najavio je direktor Automotodroma Grobnik, Zdenko Šantić, na tematskoj sjednici Općinskog vijeća Čavle.
Šantić je za 10. prosinca najavio i potpisivanje ugovora s izvođačima radova, njih šest te kazao kako će radovi biti završeni najkasnije do 25. ožujka 2018., a izvodit će se kroz sedam faza.
“Prvih pet faza ne ovisi o vremenskim uvjetima i one će biti realizirane do 20. veljače sljedeće godine, a posljednje dvije faze, koje obuhvaćaju polaganje novog asfalta, potrajat će još mjesec dana”, kazao je Šantić.
Naime, za asfaltiranje su potrebni posebni vremenski uvjeti za što smo angažirali i Državni hidrometeorološki zavod, koji će nas tjedno, a pred kraj radova i dnevno informirati o vremenskoj prognozi. Kompletnu tehničku dokumentaciju potrebnu za radove i za provedbu natječaja izradila je tvrtka Rijekaprojekt iz Rijeke, a angažiran je i talijanski konzultant.”
Prema trenutnom planu, moglo se čuti da bi novi asfalt bi u svakom slučaju trebao biti postavljen prije roka kada je najavljen dolazak predstavnika tehničke komisije FIM-a za izdavanje novih licenci za pistu.
Previše pitanja
U raspravi koja je trajala dva sata na ovu temu sudjelovali su svi vijećnici, pa je Stanislava Žeželića (HDZ) zanimalo tko je dobavljač asfalta, Rajnu Broznić (ARS) naplata kredita i sredstva tekućeg održavanja, Edu Žeželića (HSLS) što je s ‘Go-Kart’ stazom, dok je Goran Mavrinac (AM) istaknuo razmatranje mogućnosti otvorenja javnog međunarodnog natječaja kako bi Automotodrom u budućnosti imao priliku za veće investicije i ulaganja. Mirko Vukelić (SDP) kazao je kako je zadovoljan sportskim sadržajima na Automotodromu, ali ne i dinamikom ulaganja, a njegov stranački kolega Alen Knežević kako je potrebno što prije riješiti manjak komunikacije između Automotodroma i Općine Čavle.
Međutim, Kneževića je zanimalo i koje će nove licence Automotodrom dobiti nakon preuređenja staze. Đurđica Fućak (PSG) zatražila je od Uprave Automotodroma dinamiku rada, odnosno koliko je mjeseci u godini Automotodrom u funkciji, Marka Žuvića (SDP) zanimalo je zašto se toliko dugo čekalo na projekt obnove asfalta, posebno kada se javila opasnost gubljenja licenci, a Aljošu Žeželića iz Unije Kvarnera ‘nesrazmjer između planiranih i ostvarenih stavki’, pa je, kako je kazao, plan i dva do tri puta veći od realizacije i to nekoliko godina za redom.
Sandra Mohorić (SDP) kazala je kako je Automotodrom za Općinu Čavle jako bitan te kako u četiri godine koliko je mandat Vijeća nije dostavljeno materijala o radu i planovima koliko za ovu sjednicu. Marko Sobotinčić (PGS) kritizirao je Upravu Automotodroma što je, prema njegovim riječima, u 10 godina uprihodovala 150 milijuna kuna, a u istom vremenskom razdoblju u Automotodrom uložila svega 27 milijuna kuna
Nezadovoljstvo upravom
“Općina Čavle u mnogočemu vam je išla na ruku, pa se s pravom pitamo je li dosadašnji model upravljanja ispravan”, rekao je Sobotinčić.
Na vijećničke upite odgovorio je direktor Šantić, koji je rekao kako je za nabavku i miješanje asfalta izabran GP Krk. Sa sanacijom asfalta čekalo se dugo, pojasnio je, jer je tek prije nekoliko godina objekt legaliziran, a realizacijom ovog projekta dobit će se kvalitetnije licence što se tiče automobila, ali se s motorima neće ići na više, nego na ishodovanje postojećih licenci, a sve će se lakše ishodovati. Odgovarajući vijećniku Sobotinčiću, Šantić je kazao kako je desetogodišnji prihod Automotodroma 50 milijuna kuna manji nego ga je on predstavio, odnosno iznosi najviše 105 milijuna kuna. Dodao je kako je zbog vremenskih prilika na Grobniku Automotodrom u funkciji osam mjeseci u godini, dok se za četiri mjeseca mirovanja plaća hladni pogon.
U raspravu se uključila i načelnica Ivana Cvitan Polić (SDP), koja je negirala izjave čelnika Automotodroma kako Općina Čavle malo ili ništa ulaže u ovaj objekt.
– To nije istina, na svaki vaš upit odgovorili smo pozitivno – kazala je Cvitan Polić, dodajući kako je Općini Čavle Automotodrom kao pokretač razvoja gospodarstva i turizma veoma važan, što se vidi po tome kako je putem Urbane aglomeracije Rijeka osigurano 550 tisuća eura za realizaciju multimedijalnog postava na Automotodromu i energetsku obnovu zgrada, dok se od projekta start-upa odustalo jer je ponuđen prostor koji veličinom ne zadovoljava.
Raspravu je zaključio predsjednik Vijeća Norbert Mavrinac (Unija Kvarnera), koji je kazao kako je očito da dosadašnji način upravljanja nije dao zadovoljavajuće rezultate niti je ostvareno ono što je obećano te kako je potrebno organizirati zajednički sastanak između Automotodroma, Općine Čavle i Primorsko-goranske županije.
“Vijeće podržava načelnicu Ivanu Cvitan Polić i njezinu upravu u svim dosadašnjim i budućim radnjama, posebice u sastavljanju aneksa ugovora iz 2002. i 2011. godine u kojem će osnova biti definiranje prava i obveza sa strane Općine Čavle kao najmodavca i MK Kvarner kao najmoprimca”, rekao je Mavrinac.
Šantić je također podsjetio kako su radovi trebali početi sredinom ljeta ove godine, čak je od 17. srpnja staza bila zatvorena za dnevnu upotrebu, ali je onda sve odgođeno.
“Izabrani izvođač radova nije dao valjano jamstvo da će radove završiti prema rokovima dogovorenim u tenderu, već je iste produljio do sredine rujna, što bi značilo otkazivanje značajnih događanja, na što u tvrtki koja upravlja Automotodromom nikako nisu mogli pristati”, pojasnio Šantić.
Motociklistička staza na Grobniku zaživjela je sredinom rujna 1978., tada u svijetu najnovija i za okvire tadašnje države jedina i jedinstvena te je i danas, 39 godina kasnije, jedini asfaltirani sportski objekt u Hrvatskoj na kojem su se u prošlosti odvijale najznačajniji svjetski motociklistički kao i brojni međunarodni automobilistički događaji na kružnim stazama.
Svih proteklih godina nije mijenjana asfaltna površina, a godinama se najavljivala zamjena novim slojem, što je početkom ove godine konačno i službeno potvrđeno. Tako će ‘grobnička ljepotica’ svoj četrdeseti rođendan sljedeće godine, čini se, ipak dočekati u novom izgledu – s novim asfaltom. U Automotodromu su uvjereni kako će i nakon završnog projekta to ostati jedna od najljepših staza na svijetu.