BRDSKA UTRKA LUČINE
Nedaleko od Ljubljane u mjestašcu Lučine, 8. i 9. kolovoza održana je brdska utrka u za prvenstvo Slovenije, Centralno europsku zonu, talijanski Triveneto kup, te ista prvenstva i za povijesna vozila. U kotlini podno prekrasnog brda na kojem se nalazi mjesto koje već dugi niz godina ugoščuje “brdaše” u obje kategorije (kategorija 1 su klasični auti, kategorija 2 su formule, radicali i slično), okupilo se gotovo stotinjak vozila. Usprkos nešto većoj startnini nego što smo navikli u našem prvenstvu, 260 eura plus 20 eura za eko taksu, utrku je vozilo i nekoliko naših vozača koji skupljaju bodove u CEZ-u ili su pak svoj godišnji odmor odlučili provesti u mirisu oktana.
Ukupni pobjednik utrke je talijan Federico Liber, naravno u jednoj od formula, dok je najbrži u “klasičnim autima” bio švicarac Ronnie Bratschi u Mitsubishiju Evo 8 od 580 KS koji je dosta olakšan u odnosu na klasični na vrlo niskih 1130 kg. Švicarac je čak dva puta rušio rekord staze za klasične aute i to u prvoj pa ponovo u drugoj vožnji, a svojim odličnim vožnjama je zauzeo ukupno 7. mjesto u generalnom poretku, nadmašivši čak i mnoge formule.
U jakoj međunarodnoj konkurenciji od naših vozača okušali su se Mario Jurišić, Damir Mašić, Juraj Puškar, David Damianich te Karlo Župan u povijesnom “jugiću” Natupili su i “naši dubrovački mađari” Istvan Kavecz, Laszlo Hernadi, i Laszlo Szasz”. Tiziano Ferrais , talijan koji nastupa u kategoriji 2 sa svojom Oselom je također dubrovačka akvizicija ali usprkos dobrim vožnjama na treningu, nije uspio startati na utrci.
Jurišić je utrku iskoristio za dodatna testiranja svoje Vectre ST kojoj je potrebno jako puno rada na postavkama ovjesa. Damir Mašić je imao ponovo ponešto problema sa diferencijalima što mu je oduzelo nekoliko presudnih sekundi da zauzme postolje u diviziji 1. Juraju Puškaru je na startu prve utrke pukao stražnji diferencijal te je usprkos tome došao do cilja, te zamijenio dif i odvozio solidne druge dvije vožnje. Mađari su također imali probleme, Bongo se u jednom zavoju izvrtio te izgubio puno vremena, a Hernadi je imao probleme s elektronikom. Jedino je Szasz odvezao uglavnom bez problema te je tako našu zastavu postavio na 8. mjesto ukupnog poretka. Damianich je također imao probleme ali je ipak uspio završiti sve tri vožnje. Karlo Župan u povijesnom jugiću je skupio još jedno iskustvo završivši utrku u kategoriji povijesnih vozila, ali također uz neke probleme, što i ne čudi s obzirom na starost vozila u povijesnoj kategoriji.
Utrku je pratilo i jako puno gledatelja uz stazu, koji su srdačno navijali i pozdravljali sve vozače podižući atmosferu na vrlo visoku razinu, što se može čak usporediti i s našim legendarnim Buzetom. Kvalitetna organizacija, stroge ali ne i prestroge sigurnosne mjere za vozače i za gledatelje dobar su primjer za mnoge utrke u regiji koje žele napredovati i po broju vozača ali i po prvenstvima koja će ugostiti. Besplatan Wi-Fi u boksu je hvale vrijedan potez organizatora što su inozemni vozači prihvatili s oduševljenjem, što zbog praćenja rezultata što zbog komunikacije. Tečnost natjecanja je također nešto što je važno za primijetiti. U subotu 3 treninga, u nedjelju 3 utrke, te usprkos velikom broju vozača i nekoliko izlijetanja, sve se održalo uglavnom u okvirima predviđenog vremena.
Na samom početku treninga, točnije prije njega, dogodilo se izlijetanje predvozača u novom cestovnom Ferrariju koji je na najposjećenijem dijelu, na serpentimama, izletio u ogradu i totalizirao svoj Ferrari načinivši si štetu od 50-ak tisuća eura, i znatno oštetivši ogradu. Organizatori su velikim trudom sanirali štetu na ogradi kako bi sigurnost bila vraćena na maksimum, dok će vozač Ferrarija još jako dugo pamtiti sudjelovanje u ovoj utrci, s obzirom da je u toj ogradi zbog malo prekasnog kočenja ostavio prosječan stan.
Sve u svemu Lučine su mjesto koje je velikim slovima upisano u kalendar svakog ljubitelja brdskih utrka, te se nadamo sve većem izlasku naših natjecatelja prema regiji, jer se na velikim utrkama stječe najviše iskustva a samo s iskustvom dolazi i rezultat.