Mercedes se “kvari” najviše, a slijede VW, Peugeot, Opel… Statistika je neumoljiva, među najkvarljivijima nema “koreanaca”
Ovo su brendovi koji su imali najviše opoziva u Europi u 2022.! Statistika je neumoljiva, među najkvarljivijima nema “koreanaca” i tu je samo jedan “japanac”!
Mercedes je najčešće pridjegavao opozivu zbog opasnosti od požara, VW zbog kvara na sigurnosnim jastucima, Peugeot zbog problema s ispuhom, Toyota zbog kočnica…
“Povlačenje” automobila nekada se smatrao tabu temom i o tome proizvođači automobila nisu voljeli naglas govoriti. Dobro, tako je i sada, ali činjenica je da njihov broj stalno raste, pa tako neće biti ni u budućnosti.
Zahvaljujući složenoj tehnologiji i sustavima koji se nalaze u modernim automobilima, šanse za povlačenje vozila su sve veće, posebno za nedavno predstavljene modele.
Britanski automobilistički portal Autocar pripremio je popis marki s najvećim brojem opoziva vozila u 2022. godini. Vrijedi napomenuti da se to najčešće događalo kod najnaprednijih marki, a kod nekih modela bilo je i više povlačenja. Jednom su razlozi bili manji, drugi put (puno) ozbiljniji, pa koji su brendovi imali najviše povlačenja i koji su razlozi za to, pogledajte u fotogaleriji. Bitno je napomenuti da se većina kvarova događala samo na jednom modelu marke, a često se radilo o kvaru komponenti koje vanjski partneri proizvode za pojedine marke automobila, što brendovima malo otežava kontrolu tijeku njihove proizvodnje i kvaliteti, ali je dužan voditi računa o nedostacima. I zato su povlačenja najbolje rješenje za sprječavanje potencijalnih problema ili čak sigurnosnih rizika.
Kia: sedam povlačenja za sedam modela
Razlozi opoziva: kvar zatezača sigurnosnog pojasa, kvar sustava električne ručne kočnice, kvar mjenjača…
DS: osam poziva za opoziv za tri modela
Razlozi opoziva: problemi s auspuhom, problemi s akumulatorom, pogrešna ugradnja zračnog jastuka, prekomjerna istrošenost guma…
BMW: osam povlačenja za 12 modela
Razlozi opoziva: kvar zatezača sigurnosnih pojaseva, problem s otvaranjem vrata pri bočnom udaru, kvar visokonaponske baterije u električnim automobilima…
Ford: deset povlačenja na sedam modela
Razlozi opoziva: problem s izdržljivošću poluosovine, kvar zatezača pojasa, neispravna ugradnja vjetrobranskog stakla i krovnog otvora, problemi s kočnom polugom
Citroën: 11 opoziva za 10 modela
Razlozi opoziva: problemi s ispuštanjem štetnih plinova, problemi s električnim naponom, kvar na stražnjem kočionom sustavu, kvar na stražnjem ovjesu…
Opel/Vauxhall: 12 opoziva za 10 modela
Razlozi opoziva: kvarovi na dijelovima vrata, nepravilna ugradnja/kvar zračnih jastuka, problemi sa stražnjim kočnicama, problemi s električnim instalacijama…
Toyota: 14 opoziva za deset modela
Razlozi opoziva: problemi s kočionim sustavom, kvar radarskog sustava, kvar vodova za gorivo, kvar glavnog računala…
Volkswagen: 14 opoziva za 12 modela
Razlozi opoziva: kvar na sigurnosnim jastucima, kvar na stražnjem spojleru, kvar na zračnim jastucima, plastični poklopac motora…
Peugeot: 15 opoziva za 10 modela
Razlozi opoziva: problemi s ispuhom, kvar kardanske osovine, problemi s dovodom goriva, problemi s grijanjem stražnjeg stakla…
Mercedes-Benz: 39 opoziva za 24 modela
Razlozi opoziva: opasnost od požara u motornom prostoru, mogućnost kvara kočionog sustava, kvar stražnjih stop svjetala…
Tekst: Jure Šuica
Izvor: Startnews.hr