Novi identitet i logotip marke Citroën
Citroën je predstavio osvježeni korporativni identitet i logotip marke, čime najavljuje odvažnu, uzbudljivu i dinamičnu budućnost marke koja postoji već 103 godine, a sada ubrzava realizaciju svoje misije da električnu mobilnost učini dostupnom svima te da u svoj DNK uključi pristupačnost, smjelost i dobrobit kupaca.
Novi dizajn reinterpretacija je izvornog dizajna koji je prvi koristio osnivač marke, André Citroën, nadahnut uspjehom svojeg prvog poduzeća za preradu metala koje je proizvodilo helikoidne zupčanike chevron dizajna. Poznati i tehnički nadahnut izraz „deux chevrons” otad je u središtu identiteta marke Citroën.
Elegantni novi logotip označuje tranziciju i evoluciju marke, a bit će predstavljen krajem rujna na važnom konceptu obiteljskog automobila Citroën. Inačice logotipa zatim će se postupno javljati na budućim proizvodima i konceptnim vozilima Citroën počevši od sredine 2023. Upečatljiv i osvježen vertikalno postavljen oval uvodi novi smjer dizajna u kojem će taj istaknuti logotip postati potpis svih modela marke Citroën prepoznatljiv već na prvi pogled.
Uz novi logotip, tu su i osvježen program korporativnog identiteta marke i novi potpis marke, s obećanjem „Ništa nas ne pokreće kao Citroën”.
Direktor marke Citroën, Vincent Cobée, izjavio je: „Sad kad krećemo u vjerojatno najuzbudljivije poglavlje naše slavne 103-godišnje povijesti, pravi je trenutak da Citroën poprimi moderan i suvremen novi dizajn. Naš novi identitet elegantan je simbol napretka jer svoje kupce fizički premještamo u odvažna vozila okrenuta budućnosti koja krše tradicionalna pravila industrije, a na emotivnoj im razini osiguravamo da cijelo njihovo iskustvo, posebno prelazak na električna vozila, bude pristupačnije, ugodnije i zabavnije, bez obzira na njihove želje i potrebe. Naše nasljeđe pružanja nadahnuća kupcima s pomoću odvažnih i revolucionarnih vozila pokreće nas u osmišljanju drukčijeg, uključivijeg pristupa obiteljskoj mobilnosti u budućnosti te smo uvjereni da će se naši prošli, sadašnji i budući kupci složiti u tome da nas ništa ne pokreće kao Citroën.”
1. NOVI, ALI PREPOZNATLJIV
U srcu novog identiteta marke jest evolucija svjetski poznatog simbola „deux chevrons” koji je sada dobio svoju desetu osvježenu inačicu od osnutka marke 1919., a odlikuje se širim i istaknutijim chevronima u kontrastu s blažim vertikalnim ovalnim okvirom koji ih okružuje.
Ovaj upečatljiviji i osvježen vertikalno postavljen ovalni oblik uvodi novi smjer dizajna proizvoda u kojem će istaknuti logotip postati nedvojbeno prepoznatljiv potpis svih modela Citroën.
Dizajner marke Citroën na globalnoj razini, Alexandre Revert, izjavio je: „Budući da želimo iskristalizirati na što ćemo se usredotočiti u budućnosti, logičan nam je korak bio u grafičkom se smislu vratiti izvornom logotipu koji je osmislio André Citroën, a koji je predstavljao obećanje pristupačne i inovativne mobilnosti za sve. Postupni pomak na istaknutiji i upečatljiviji vizualni potpis marke u našim budućim proizvodima znak je postupne evolucije, a preciznost tehničkih i funkcionalnih chevron linija u kontrastu je s toplinom i gotovo ljudskom nježnošću ovalnog okvira koji ih okružuje.
Uz novi vertikalni ovalni logotip stiže i osvježen i sveobuhvatan program korporativnog identiteta koji je još jedan dokaz predanosti marke Citroën tome da električna mobilnost postane dostupna svima, a istodobno zadržava svoj DNK i dodaje mu aspekte pristupačnosti, smjelosti i dobrobiti kupaca.
Jedan od glavnih ciljeva bio je uključiti elemente nadahnute osobnijim brendovima izvan svijeta automobilske industrije, kao što su kozmetika i odjeća, kako bi se istaknuo topliji dojam marke te kako bi on bio oku ugodan kad se promatra u različitim okruženjima. Primjerice, novi identitet pomno je osmišljen s čistim i pojednostavnjenim korisničkim sučeljem koji kupcima osigurava osjećaj bezbrižnosti tijekom cijelog digitalnog putovanja sa Citroënom, od njihove dnevne sobe do prodajnog salona.
Posebna je pozornost posvećena dizajnu kako bi se osiguralo da digitalno iskustvo ispuni očekivanja novih kupaca u pogledu ergonomskih i estetskih značajki.
Osim toga, u izradi je novi niz animacija kako bi se novi identitet integrirao u sve digitalne aspekte, u vozilu na HMI zaslonima, ali i izvan vozila u aplikaciji My Citroën, čime se kupcima osigurava bogatije i dosljednije iskustvo sa Citroënom.
Novi identitet nadići će digitalno okruženje pa će se novi logotip upotrebljavati u vozilima i na njima kako bi se obuhvatili svi elementi korporativnog identiteta marke, od marketinškog materijala i dokumentacije do znakova u koncesijama i korporativnim zgradama. Ti će učinkoviti novi znakovi biti lakši i štedjet će energiju te neće sadržavati krom kako bi ih bilo lakše reciklirati.
Udoban i dobro poznat koncept uređenja unutrašnjosti „La Maison Citroën” također će se unaprjeđivati jer njegova popularnost među kupcima ne jenjava otkad je uveden prije nekoliko godina.
Svježa, jednostavnija paleta boja i novi font dobiven osvježavanjem aktualnih fontova marke Citroën popratit će logo i dodatno unaprijediti novi identitet marke.
Dok bijela i hladna siva boja ostavljaju dojam mira i opuštenosti, uvest će se dvije nove boje za kontrastne naglaske namijenjene detaljima i posebnim područjima.
Nadahnuta bojom koja je postala dio naslijeđa marke Citroën jer je korištena na legendarnim automobilima kroz cijelu povijest marke, uključujući modele 2CV i DS, umirujuća Monte Carlo plava u bliskoj će se budućnosti vratiti u ponudu, a naći će se i na detaljima palete identiteta marke za primjenu u korporativnom okruženju i maloprodaji.
Osim nje, tu je i energična i prepoznatljiva Infra-Red crvena koja će zamijeniti aktualnu crvenu kako bi se postigla ravnoteža i dinamičan kontrast u tisku te u fizičkoj i digitalnoj primjeni.
Novi potpis marke („Ništa nas ne pokreće kao Citroën”) postupno će se početi koristiti na korporativnoj razini te u priopćenjima i aktivnostima povezanima uz proizvode.
2. EVOLUCIJA I REVOLUCIJA
Novi logotip i korporativni identitet marke Citroën u kombinaciji s potpisom „Ništa nas ne pokreće kao Citroën” najavljuju nadolazeću revoluciju u pristupu marke budućim pristupačnim rješenjima za mobilnost i njezinu predanost bezbrižnom iskustvu kupaca.
Prvi fizički dokaz za to bit će važan konceptni obiteljski automobil koji će predstaviti novi identitet marke Citroën krajem rujna.
Laurent Barria, voditelj odjela za marketing i komunikaciju marke Citroën, izjavio je: „Prisjećajući se naših početaka reinterpretiramo naš identitet kako bismo poslali jasnu poruku svima da iako ostajemo vjerni DNK-u naše marke, situacija u Citroënu uvelike se mijenja.
Nastavljamo stvari sagledavati drukčije kako bismo ispunili našu misiju stvaranja odvažnih rješenja koja električnu mobilnost čine pristupačnijom.
Za to je potrebno revolucionarno razmišljanje u svemu što radimo, od inovativnih vozila koja stvaramo do uključivih i odgovornih usluga koje pružamo, a pritom moramo izraziti naš jedinstven pristup i stajati iza njega. To je upravo ono što obećavamo danas.”
Novi identitet marke Citroën razvio je dizajnerski tim marke u suradnji sa stručnjacima iz dizajnerske agencije poduzeća Stellantis, Stellantis Design Studio.