Moda ili korisnost? I jedno i drugo – Avto magazin TV – hibrid s daleko najmanjom potrošnjom
Predstavljanjem nove generacije crossovera HR-V, Honda je zakoračila u mondeni dio tržišta automobila koji nerijetko zahtijeva brojne kompromise korisnika. Ipak, Honda nije zaboravila na jednostavnost korištenja i brojna praktična rješenja po kojima su poznati i drugi automobili iz njihove modelske palete, jer se HR-V može pohvaliti i iznimno štedljivim hibridnim pogonskim sklopom, ‘čarobnim’ sjedalima i izvrsnom ergonomijom.
Kao što je i obećano, slijedi predstavljanje Hondinog pogonskog sklopa. Uglavnom, radi se o hibridnom pogonskom sklopu koji se sastoji od 1,5-litrenog atmosferskog benzinskog četverocilindričnog motora snage 79 kilovata, pogonskog elektromotora snage 96 kilovata i generatora snage 70 kilovata, koji svoju snagu prenose na prednjim kotačima putem bezstupanjskog elektroničkog automatskog mjenjača.
Ovaj pogonski sklop može se izmjenjivati između tri dostupna načina vožnje. Prvi je isključivo električni pogon, koji se uglavnom koristi za pokretanje, niske brzine i „jedrenje.“ U ovom slučaju, pogonski elektromotor se napaja energijom iz litij-ionske baterije i izravno pokreće vozilo. Ali zbog malog kapaciteta baterije, ovaj način je dostupan samo za nekoliko stotina metara vožnje odjednom. Drugi način je hibridni pogon, kod kojeg benzinski motor opskrbljuje elektromotor u ulozi generatora, jer proizvodi električnu energiju za pogonski elektromotor. U ovom slučaju, benzinski motor ne djeluje izravno na kotače. Razlog ove indirektnije i kompliciranije vožnje je tiša vožnja, pogotovo u urbanoj sredini, jer prebacivanje pogona na benzinski motor može biti puno osjetnije i nemirnije.
HR-V koristi ovaj mod pri jačim ubrzanjima i srednjim brzinama.Treći način vožnje je isključivo na benzinskom motoru koji se koristi kada je učinkovitost motora s unutarnjim izgaranjem najveća. To je pri stalno većoj brzini, kao što je vožnja autocestom. U ovom su slučaju benzinski motor i pogonski kotači spojeni preko premosne spojke, a elektronika simulira rad automatskog mjenjača, iako on ima samo jedan stupanj prijenosa.