Direktor Renaulta smatra da ne treba žuriti s električnim automobilima
Strogi propisi za električna vozila koji stupaju na snagu na tržištima diljem svijeta mogli bi naštetiti okolišu prekidom ulaganja u poboljšanje postojećih motora s unutarnjim izgaranjem, prenosi RevijaHAK.
O električnim automobila i njihovom utjecaju na okoliš raspravlja se godinama. Već smo napisatli desetke tekstova o njihovom CO2 otisku, mjestima gdje se ona isplate, odnosno ne isplate, gdje su ‘prljavija’ od benzinaca i dizelaša zbog nepovoljnog energetskog miksa, a gdje su čišća. Posljednji doprinos ovoj raspravi su izjave izvršnog direktora Renaulta Luce de Mea koji je upozorio je da automobilska industrija ne žuri s uvođenjem potpuno električnih proizvoda, ističući da bi to moglo imati neželjene posljedice po okoliš. Dok je nedavno govorio na The Financial Times Future of Car Summitu u Londonu, de Meo je rekao da je francuski proizvođač automobila posvećen električnim vozilima. No nemoguće je okretati glavu od problema visokih cijena električnih vozila, koje bi se trebale smanjiti do 2025. godine. Tako je, međutim, bilo prije rata u Ukrajini, a sada, pogotovo s nedostatkom ključnih sirovina za baterije i motore (koje uglavnom dolaze iz Rusije), cijene električnih automobila mogle biti visoke mnogo duže od predviđanja.
De Meo kaže da električna vozila možda ispunjavaju prosječne zahtjeve vozača, ali da nisu pogodna za dva ili tri duža putovanja godišnje. Renaultov šef dodao je da je potrebno pomno razmotriti emisiju CO2 električnih vozila tijekom procesa od proizvodnje do reciklaže, a ne samo gledati površne podatke o potrošnji električne energije tijekom vožnje.
Osim toga, de Meo vjeruje da bi strogi propisi za električna vozila koji stupaju na snagu na tržištima diljem svijeta mogli naštetiti okolišu prekidom ulaganja u poboljšanje postojećih motora s unutarnjim izgaranjem.
Izvor: RevijaHAK