Proizvođači litij-ionskih baterija i ove će godine kaskati za potražnjom
Proizvođači litij-ionskih baterija neće moći pratiti potražnju ni u ovoj godini, zbog ubrzane zelene tranzicije i ambicioznih planova proizvođača vozila, upozorila je u utorak konzultantska kuća Wood Mackenzie.
Prošlu godinu obilježila je nestašica litij-ionskih baterija, zbog snažne potražnje za električnim vozilima i poskupljenja sirovina, a ponuda neće pratiti potražnju do 2023. godine, procjenjuju u Wood MacKenzieju.
“Tržište električnih vozila čini gotovo 80 posto potražnje za litij-ionskim baterijama, a visoke cijene nafte potiču više tržišta na uvođenje mjera nulte emisije u transportu, što je pokrenulo val snažne potražnje za litij-ionskim baterijama”, rekao je konzultant Jiayue Zheng.
Američki proizvođači automobila Ford Motor i General Motors nedavno su javnosti predstavili planove širenja u segmentu električnih vozila (EV), podsjeća Reuters.
Ford bi tako do 2024. u Europi trebao lansirati sedam modela električnih vozila i produbiti partnerstvo s Volkswagenom kako bi proizveo drugo električno vozilo za europsko tržište.
Proizvođači baterija na sve veću potražnju odgovaraju planovima o značajnom širenju proizvodnih kapaciteta, navodi se u izvješću konzultantske tvrtke sa sjedištem u Edinburghu.
U ovoj godini očekuje se puno najava novih proizvodnih postrojenja, a do kraja desetljeća kapaciteti bi mogli biti upeterostručeni, na 5.500 gigavat-sati, ističu u Wood Mackenzieju.
U širenju kapaciteta prednjači kineski Contemporary Amperex Technology Co Ltd (CATL), koji baterijama opskrbljuje američkog proizvođača električnih automobila Teslu.
Prema nedavnim napisima u medijima, CATL razmatra lokacije za tvornicu vrijednu pet milijardi dolara u Sjevernoj Americi, Meksiku i Kanadi, podsjeća Reuters.
GM je pak s južnokorejskim POSCO Chemicalom pokrenuo zajednički projekt gradnje tvornice materijala za baterije u Kanadi, koja bi trebala početi s radom do 2025. godine.
HINA
Fotografija: Pixabay