Završena montaža posljednjeg segmenta mosta Ston
Na gradilištu mosta Ston na trasi pristupne ceste za Pelješki most u petak je obavljeno podizanje i montaža posljednjeg segmenta, dužine 84,4 metra i težine 363,50 tona, izvijestili su iz Brodosplita.
Zbog konfiguracije terena, taj segment podizale dvije mega dizalice simultano u paru. Most je ukupno dug 485 metara i visok je 40 metara, i iznad stonskog zaljeva spaja dva tunela, ima pet stupova i dva upornjaka.
Cijeli raspon sastoji se od šest segmenata koji su izgrađeni u velikim Brodosplitovim kondicioniranim halama i transportirani su morskim putem, čime je kvaliteta i dugotrajnost takve konstrukcije znatno veća nego kod izrada od više manjih segmenata.
Iz Brodosplita napominju da projektom mosta ‘Ston’ i vijadukta ‘Prapratno’ nastavljaju svoje pozicioniranje u tržišnoj niši velikih metalnih konstrukcija.
“Pioniri smo u ovom dijelu Europe, možda i na svjetskoj razini, da konstrukcije od 400 tona odradimo u zatvorenom prostoru pod kontroliranim uvjetima, koje onda u jednom komadu postavimo u projekt. S jednom našom dizalicom možemo postaviti i do 750 tona, a u paru s dvije dizalice kao ovdje, čak i do tisuću tona” istaknuo je predsjednik Uprave Brodosplita Tomislav Debeljak.
Najveći segment dužine je 93,8 metara (poput nogometnog igrališta) i težine 323,30 tona, a montaža se obavila uz pomoć mega dizalice Manitowoc nosivosti 750 tona, što je najveći teret koji je jedna hrvatska tvrtka samostalno obavila, navodi se u priopćenju.
Također se ističe kako su izgradnja, transport i montaža metalnih konstrukcija jedinstveni projekti za Brodograđevnu industriju Split koja neprestano ulaže u opremu i strojeve kako bi zadovoljilo zahtjeve naručitelja u pogledu kvalitete, mogućnosti, konkurentnih ponuda i rokova isporuke.
Postavljanje tog zadnjeg segmenta čelične konstrukcije mosta na trasi pristupnih cesta Pelješkom mostu bilo je planirano za 16. ožujka, no odgođeno je zbog snažnog vjetra. Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković tada je kazao kako je zadovoljan što se taj infrastrukturni projekt uspješno privodi kraju.
Izgradnja mosta Ston dio je četvrte faze projekta cestovnog povezivanja južne Dalmacije, na dionici duljine 7,9 kilometara. Most povezuje tunele Polakovica i Supava. I dok će Pelješki most biti pušten u promet do kraja lipnja, dio pristupnih cesta bit će dovršen do kraja godine.
HINA