Peugeot e-208: električni nasljednik tradicije duge 50 godina
Pružajući svojim kupcima 100 % električnu mobilnost, Peugeot e-208 uveo je gradska vozila marke sa znakom lava u novu eru i to 50 godina nakon stvaranja te linije. Naime, 1972. godine Peugeot je u prodaju pustio model Peugeot 104, svoje prvo moderno gradsko vozilo. Od tada je čak 10 generacija i 25 milijuna vozila bilo dijelom naših života. A mnogi od njih bili su baš posebni.
Gradsko vozilo nije samo automobil koji se vozi po gradu. To je također model koji često predstavlja prvo vozilo novih vozača, otvara vrata u svijet mobilnosti i slobode. Proizvevši 25 milijuna gradskih vozila tijekom pola stoljeća Peugeot je pružio priliku za nekoliko generacija vozača da prvi put sjednu za upravljač. Modelom e-208 Peugeot je svojim korisnicima ponudio i pristup električnoj mobilnosti.
Od modela 104 iz 1972. do današnjeg vozila Peugeot 208 prošlo je 10 generacija modela gradskih vozila Peugeot. Ciljevi su uvijek bili isti: ponuditi vozila koja što većem broju ljudi omogućuju pristup mobilnosti koja je udobna, sigurna, praktična, privlačna, a danas i tiša i čišća nego ikad.
Na samom početku ove linije vozila bio je Peugeot 104, svestrano, ali kompaktno vozilo koje je odredilo smjer u kojem će se priča dalje razvijati. Kako bi što bolje zadovoljio potrebe svojih kupaca, Peugeot je u svojoj gami uvijek nudio dvije vrste malih vozila: isključivo gradska vozila i višenamjenska gradska vozila…
GRADSKA VOZILA SERIJE 200
Peugeot 205 (1983. – 1998.): posebno vozilo, bez sumnje…
Peugeot 205 uvodi Peugeot u moderno doba. Njegov dizajn, njegova oprema i brojne izvedbe (benzinski motor, dizelski motor, 3 ili 5 vrata, kabriolet, kombi) omogućili su mu da osvoji simpatije širokog dijela publike. Dugo je to vozilo služilo kao referenca za duljinu u svom segmentu: 3,70 m! Sredinom 1980-ih njegov komercijalni uspjeh spasio je Peugeot od teške financijske situacije i ponovno vratio u život marku sa znakom lava. Njegove izvedbe GTI (105, 115 i 130 KS) impresioniraju sve ljubitelje snažnih performansi. Njegovi su rezultati u reliju i rally-raidu obilježili povijest automobilizma.
• Duljina: 3,71 m (3 i 5 vrata)
• Snaga: 45 – 200 KS
• Proizvedeno 5 278 050 primjeraka
Peugeot 206 (1998. – 2012.): najprodavaniji francuski automobil svih vremena!
Možda je istinski posebno vozilo bio baš Peugeot 206? S više od 8 milijuna primjeraka to je najprodavaniji francuski automobil u povijesti! Njegov odvažan dizajn i dinamična vozna svojstva bili su prava senzacija. Uvodeći dva inovativna modela u gamu (karavan i coupé-kabriolet CC) Peugeot postiže zadani cilj i obara rekorde. Iako je Peugeot 205 zablistao na Svjetskom prvenstvu u reliju (2 naslova 1985. i 1986.), Peugeot 206 je ostvario još bolje rezultate: tri uzastopna naslova od 2000. do 2003. godine. Peugeot 206 nalazi se i u legendarnoj reklami u kojoj mladi Indijac od starog vozila sastavi vlastito vozilo 206.
• Duljina: od 3,83 m (3 i 5 vrata) do 4,03 m (karavan)
• Snaga: 60 – 177 KS
• Proizvedeno 8 332 416 primjeraka
Peugeot 207 (2006. – 2014.): mali postaje veliki
Puštanjem u prodaju vozila Peugeot 207 dolazi do uspona u višu klasu marke Peugeot u segmentu gradskih vozila. Duljina tog vozila je 4,03 m, što je 20 cm više od vozila Peugeot 206, čime se dobiva nevjerojatna prostranost. Osim toga, završna obrada i udobnost značajno su poboljšani u gami koja i dalje nudi bogatu ponudu motora i karoserija (i dalje postoji karavan i coupé-kabriolet).
• Duljina: 4,03 m (3 i 5 vrata) ili 4,16 m (JZ)
• Snaga: 70 – 175 KS
• Proizvedeno 2 573 523 primjerka
Peugeot 208 I (2012. – 2020.): uvodi se i-Cockpit
Prvu generaciju vozila Peugeot 208 odlikuje povratak kompaktnijim dimenzijama, ali s više prostora nego u vozilu Peugeot 207, te promjena dizajna u odnosu na modele 206/207. Napredak se posebice vidi u unutrašnjosti vozila gdje Peugeot 208 uvodi novi koncept i-Cockpit koji pridonosi stvaranju užitka u vožnji. A kako bi se u potpunosti udovoljilo ljubiteljima vožnje, Peugeot 208 GTI prvo je gradsko vozilo Peugeot serijske proizvodnje koje premašuje 200 konjskih snaga!
• Duljina: 3,97 m (3 i 5 vrata)
• Snaga: 68 – 208 KS
• Proizvedeno 2 158 177 primjeraka
Peugeot 208 II (2019. – ): odvažan i električan
S ovom drugom generacijom modela Peugeot 208 marka Peugeot snažno obilježava svoj ulazak u 2020. godinu. Vozilo se odlikuje odvažnim dizajnom, po uzoru na modele Peugeot 508 i Peugeot 3008, uz nekoliko referenci na Peugeot 205 (oznaka izvedbe na stražnjim stupovima, dizajn stakala). No najvažnija odlika je da Peugeot 208 označava ulazak gradskih vozila u eru električne mobilnosti dostupne svima. Od puštanja u prodaju proizvedeno je 16 % prodaje modela 208 čini Peugeot e-208! Osim što dolazi i u izvedbama s benzinskim i dizelskim motorom, ova nova generacija također nudi napredne multimedijske sustave povezane s internetom. To je bila ključna stavka zbog koje je nagrađen prestižnom titulom automobila godine 2020.
• Duljina: 4,05 m (5 vrata)
• Snaga: 75 – 136 KS
• Do danas proizvedeno 777 410 primjeraka
GRADSKA VOZILA SERIJE 100
Peugeot 104 (1972. – 1988.): veliki Peugeot u malom formatu
„Sve što Peugeot nudi stane u 3,58 metara!” Reklamni slogan tog vremena pravi je primjer konciznosti. Prvi put je jedna mala limuzina s 4 vrata ponudila udobnost, prostranost, sigurnost i performanse tipične za višu kategoriju. Peugeot je čak ponudio i kraću verziju koja ima 3 vrata. Peugeot je uvijek više od samog gradskog vozila!
• Duljina: 3,30 m (3 vrata) ili 3,58 m (4 vrata)
• Snaga: 46 – 93 KS
• Proizvedeno 1 624 992 primjerka
Peugeot 106 (1991. – 2003.): gradsko vozilo… i već električno
Zahvaljujući svom modernom dizajnu i iznimnoj prostranosti te duljini znatno kraćoj nego kod vozila Peugeot 205 (s kojim je paralelno postojao nekoliko godina), Peugeot 106 postigao je veliki uspjeh među stanovnicima gradova. Iako je u ponudi imao široku gamu benzinskih i dizelskih motora, već je 1995. eksperimentirao s električnom izvedbom opremljenom nikal-kadmijevom baterijom koja je nudila 90 km dometa. To je bio zaista velik pothvat uzevši u obzir tehnologiju iz tog vremena, četvrt stoljeća prije pojave vozila Peugeot e-208!
• Duljina: 3,58 m (3 vrata) ili 3,68 m (5 vrata)
• Snaga: 45 – 120 KS
• Proizvedeno 2 798 246 primjeraka
Peugeot 1007 (2004. – 2009.): previše inovacija?
Peugeot 1007 bio je veliki skup inovacija. Za početak, prvi u svijetu ponudio je dvoja električna klizna bočna vrata. Zatim je svojom strukturom mini-monovolumena ponudio iznimnu prostranost u umjerenim dimenzijama. I naposljetku, nudio je široku paletu opcija personalizacije unutarnjeg uređenja, i to mnogo ranije nego što je to postalo moderno. No, pokazalo se da prijevremeno nije uvijek pravovremeno jer Peugeot 1007 nije ostvario očekivani uspjeh.
• Duljina: 3,73 m (3 vrata)
• Snaga: 70 – 110 KS
• Proizvedeno 124 200 primjeraka
Peugeot 107 (2005. – 2014.): malo je lijepo
Peugeot 107 prije svega predstavlja kvalitetan dizajn s predimenzioniranim prednjim svjetlima zbog kojih prednji dio izgleda vrlo simpatično, te jedinstvenim vratima prtljažnika sastavljenim od jednostavnog zatamnjenog stakla koje daje dozu elegancije stražnjem dijelu. Peugeot 107 ujedno je i najmanji Peugeot koji je ipak uspio, unatoč svim predviđanjima, ponuditi 5 vrata i 4 sjedala. Ukratko, ima sve potrebne elemente za uspješno gradsko vozilo!
• Duljina: 3,43 m (3 i 5 vrata)
• Snaga: 54 – 68 KS
• Proizvedeno 819 062 primjerka
Peugeot 108 (2014. – …): svijet odraslih
Peugeot 108 pomalo je nalik vozilu Peugeot 107 koji želi postati odrasla osoba. Naravno, dimenzije su tek neznatno povećane te i dalje jamči vrlo ugodno upravljanje u gradskoj vožnji. No uspinje se u višu klasu zahvaljujući sofisticiranijem dizajnu, pomnije uređenoj unutrašnjosti… pa čak nudi i izvedbu kabrioleta. U skladu s novim vremenima Peugeot 108 više ne nudi dizelski motor.
• Duljina: 3,46 m (3 i 5 vrata)
• Snaga: 69 – 82 KS
• 427 968 primjeraka proizvedeno do danas