Rabljeni: BMW 535d (2009.) – AutopressHR
Rabljeni BMW Serije 5 uvijek je dobar izbor, pogotovo u paprenoj izvedbi 535d, jer nudi izniman spoj performansi i potrošnje. Serija E60 uvela je trolitrenog dizelaša s dva turbopunjača. Prvotno je razvijao 272 KS, a osvježeni BMW 535d iz 2007. godine nabijen je na 286 KS. Premda istinski fanovi bavarskog proizvođača ne priznaju dizelaše, uostalom kao ni 4-cilindraše, pred BMW-om 535D morali su ustuknuti i skinuti mu kapu.
Motor ispaljuje 580 Nm, a tadašnji BMW M5 s monumentalnim 5.0 V10 520 Nm. Dakle, bio je to prvi dizelaš koji se po pitanju međuubrzanja može mjeriti s predstavnikom M odjela. Za razliku od slabijih izvedbi, pogotovo najpopularnije 530d, 535d nije bio dostupan uz pogon na sve kotače xDrive. Sva se snaga šalje isključivo straga pa neiskusnije vozače može lako ‘izbaciti iz sedla’. Što se tiče mjenjača ručni se nije ni nudio pa su izvedbe 535d opremljene isključivo 6-stupanjskim automatskim. Stotku hvata za 6,4 s, najveća brzina ograničena je na 250 km/h, a prosječno troši 6,7 l po tvorničkim podacima, dok se realno može očekivati oko 8,5 litara.
Kao i u slučaju ostalih predstavnika njemačkih premium proizvođača najveći oprez prilikom kupnje potrebno je usmjeriti na podrijetlo. Detaljna provjera svih papira koji se tiču vlasništva i održavanja uvjet su za kupnju. Sve ostalo je u drugom planu, jer je četvrta generacija BMW-a serije 5 jedna od najcjenjenijih i najkvalitetnijih, ako se izuzme pomalo neobičan dizajn, koji je potpisao Chris Bangle.
Testni BMW 535d iz 2009., s 252.000 prijeđenih kilometara, kojeg nam je ustupio renomirani salon rabljenih automobila BoomCars, dokaz je prvoklasne kvalitete. Dosad nije iziskivao nikakva ulaganja osim redovitog održavanja, svi spojevi su i dalje za peticu, ništa ne klepeće, čvrsto drži strukturu, a ni unutrašnjost ne pokazuje niti najmanje znakove habanja. Premda je riječ od najopterećenijoj izvedbi 3-litrenog dizelaša, motor vuče kao da se tek razradio.
Dovoljno je samo koristiti potpuno sintetičko ulje po tvorničkoj specifikaciji i brige nema. Svi problemi sa zazorima u prednjem i stražnjem ovjesu, karakteristični za prethodnu Seriju 5 E39, riješeni su u E60. Vlasnici jedino trebaju izbjegavati okretanje kotača na mjestu, jer se zbog širokih guma dodatno opterećuje upravljački mehanizam, te nepotrebna oštra kočenja, koja zbog mase od 1660 kg ubrzavaju trošenje prednjih diskova i sve će biti OK. Jedine realne mane ovog automobila su loša kvaliteta brtve između turbopunjača i hladnjaka stlačenog zraka (intercoolera), koja će u slučaju propuštanja aktivirati indikator kvara motora (MIL) te usisni kolektor, sve ostalo je za 5!
Komforna limuzina s bogatom opremom kao nova je bila samo korak ispod visoke klase. Uostalom cijena najsnažnijeg dizelaša s ovakvom opremom penjala se blizu 90.000 eura. Dakle, po pitanju udobnosti nema nikakve dileme pa je rabljeni BMW 535d odličan izbor i za obitelj i za biznis. Funkcionalnost naglašava prtljažnik obujma 520 litara. Svi koji su skloniji sportskoj vožnji bit će oduševljeni i performansama. Što se tiče pouzdanosti najbolje će te se razuvjeriti ako pogledate njemačke oglasnike rabljenih u kojima ni primjerci sa 700.000 km nisu rijetkost. Da zaključimo, za oko 13.000 eura, koliko vrijedi testni BMW 535d, nije moguće kupiti bolju, pouzdaniju, opremljeniju, komforniju, ali ni bržu rabljenu limuzinu.