TEST RABLJENOG: BMW 118d Urban Line
Najmanji model bavarskog proizvođača uživa velik ugled i na tržištu rabljenog pa se BMW Serije 1 smatra traženom robom.
Razloga tome je više… Visoka kvaliteta izrade itekako je vidljiva u svim elementima ovjesa, motora, prijenosa, upravljačkog mehanizma, ali i u kompletnoj unutrašnjosti. Uz pravilno održavanje riječ je o automobilu koji i nakon nekoliko godina može izgledati kao nov.
Ponajbolji primjer tome je rabljeni BMW 118d Urban Line, kojeg nam je na test ustupio renomirani trgovac rabljenim motornim vozilima BoomCars. Nepune četiri godine star primjerak dosad je prevalio 145.000 kilometara. Upućeni znaju da je to dobra preporuka za kupnju. Prvi razlog tome je što ovlašteni trgovac BoomCars daje jamstvo na prijeđene kilometre, drugi je to što prijeđena kilometraža u razmjerno kratkom vremenskom periodu govori u prilog tome da je automobil veliku većinu vijeka eksploatacije proveo na otvorenoj cesti i autocesti, a takvo korištenje znatno manje opterećuje sve vitalne sklopove od gradske vožnje, a treći i najvažniji je urednost održavanja. Naime, servisna knjižica ispunjena od strane ovlaštenog BMW servisa jamstvo je dobre kondicije.
Premda su brojni proizvođači posegnuli za downsizingom, Bavarci su se tome usprotivili, barem kad su dizelaši u pitanju. Testni primjerak oznake 118d tako ispod haube donosi 2-litrenog 4-cilindraša, što ide u prilog dugovječnosti, jer sa 150 KS i 320 Nm nije znatno mehanički i toplinski opterećen. Obzirom da isti 4-cilindraš obujma 1995 ccm u izvedbi 120d razvija 190 KS, a u izvedbi 125d već ozbiljnih 224 KS, jasno je kako je najslabija izvedba zapravo predimenzionirana, a to sve ide u prilog pouzdanosti, naravno uz pravilno održavanje. Nažalost, vlasnici BMW-a uglavnom su skloniji sportskoj vožnji što znatno opterećuje sve vitalne sklopove, a ako se usto automobil ne održava pravilno problemi će kad-tad isplivati na površinu. U slučaju testiranog automobila, uredno ispunjeni servisna povijest jamstvo je kvalitete održavanja. Vlasnik nije štedio, nego je sve odrađivao na vrijeme i to isključivo u ovlaštenom servisu.
Automatski mjenjač dodatna je pogodnost. Osim povećanja komfora on i pogoduje trajnosti motora. Ovisno u kojem se programu rada nalazi, BMW 118d s automatskim mjenjačem može pokazivati i kultiviranu i štedljivu stranu, ali i ponuditi performanse koje su se do prije desetak godina smatrale sportskim. Uz ubrzanje do stotke za 8,1 sekundi i najveću brzinu od 212 km/h rijetko će tko poželjeti više. Stražnji pogon, nizak položaj sjedenja, raspored mase 50:50 i izvrsno izbalansirano podvozje naglašavaju sportski dojam. Volan je precizan, a ovjes je moguće prebaciti na sportske postavke. Nekoliko dinamično povezanih zavoja otkriva da mu 144.000 kilometara uopće nije ostavilo traga. Dojam čvrstoće i kompaktnosti ne narušavaju niti loše održavane ceste, a kočnice u svakom trenutku ulijevaju povjerenje. Uz 320 Nm najvećeg okretnog momenta, koji vršnim iznosom nije impresivan, ali je dostupan već od 1500/min, pretjecanja su jednostavna, a niti brža vožnja neće oštetiti novčanik, obzirom da ga se može lijepo voziti s prosjekom tek nešto većim od šest litara.
Paket opreme Urban Line s još mnoštvom elemenata s popisa dodatne opreme nudi sve bitno za sigurnost i komfor. Od najvažnijih stavaka valja istaknuti prednja i stražnja LED svjetlam ambijentalnu rasvjetu, navigaciju BMW Business, sustav regulacije brzine s funkcijom kočenja… Uglavnom 2016. godine za tako opremljen novi primjerak u Hrvatskoj je bilo potrebno istresti okruglo 50.000 eura. Već letimičan pogled u unutrašnjost brzo otkriva zašto se BMW smatra premium klasom. Naime, kompletan interijer, kao ni armatura, nemaju niti najmanje tragove trošenja.
Što se tiče održavanja rabljeni BMW nije nužno potrebno davati u ruke ovlaštenom servisu, ali je iznimno bitno zaobilaziti zamjenske dijelove sumnjive kvalitete. Karakterističnih grešaka nema puno, a i većina onih koje su se pojavile Bavarci su riješili opozivima. To je dodatan razlog kupnje modela nakon redizajna, jer su svi propusti nakon prve serije ispravljeni. No, i dalje su mogući problemi s EGR ventilom kao i senzorom radilice, koje je nemoguće ne uočiti obzirom da reduciraju snagu motora. Ostale poteškoće poput problema s električnim ožičenjem motora i pumpom goriva, riješeni su tvorničkim opozivima.
Uglavnom, uz redovito održavanje te korištenje originalnih dijelova rabljeni BMW 118d je izvrstan izbor. Primjerak poput testnog, kojeg nam je ustupio BoomCars, još će dugo gutati kilometre, a uz vrijednost na tržištu rabljenih od oko 17.000 eura nameće se i kao dobra prilika, jer se za uložen novac dobiva svega četiri godine star automobil, koji je kao novi koštao 50.000 eura.