Jadrolinija lani prevezla 10,5 milijuna putnika i 3,1 milijuna vozila
Brodovi Jadrolinije lani su prevezli 10,5 milijuna putnika i 3,1 milijuna vozila, što je 85 posto od ostvarenog u rekordnoj 2019. te 40 posto više nego pandemijske 2020. pa prošlogodišnji rezultat u tom najvećem domaćem putničkom brodaru ocjenjuju zadovoljavajućim.
Na upit Hine o financijskim rezultatima u 2021., iz Jadrolinije navode da s obzirom na još uvijek prisutnu nesigurnost vezanu uz pandemiju, a bez obzira na prošlu dobru sezonu, s velikom dozom opreza i konzervativno procjenjuju niže prihode u odnosu na predpandemijske.
Ističu da su gubici u pandemijskoj 2020. godini bili značajni te da je pad broja prevezenih putnika i vozila značajno utjecao na prihode i likvidnost.
Vlada je u prosincu zbog utjecaja pandemije odobrila Jadroliniji potporu od 52 milijuna kuna za nepokrivene fiksne troškove.
“Restrikcije vezane za putovanja i prelaske granica značajno su utjecale na rezultate sezone 2020., a, istovremeno su fiksni troškovi ostali isti, uz značajna ulaganja u nabavku zaštitne opreme, kako bi se osigurala sigurna putovanja za vrijeme pandemije te održavanje povezanosti s otocima, ali i susjednom Italijom,” kažu.
Očekuju da će 2022. i sljedeća ljetna sezona donijeti nastavak oporavka od pandemije te da će se poslovni rezultati dodatno približiti rekordnoj 2019. i učvrstiti financijsku i poslovnu poziciju Jadrolinije.
Razvoj flote – strateški cilj
Na pitanje o stanju flote, iz Jadrolinije odgovaraju da je njezin razvoj strateški cilj te da su zadnjih godina floti pridružena četiri trajekta – Faros, Ugljan, Lošinj i Otok Pašman te moderni katamaran Jelena.
Jadrolinija sada ima 54 broda, od čega 10 katamarana, četiri klasična putnička broda, tri trajekta za međunarodne plovidbe te 37 trajekata za lokalnu plovidbu.
Prosječna starost brodova je 28 godina
Ulaže se u nove tehnologije, koje moderniziraju postojeće brodove i planira obnova flote brodovima na obnovljive izvore energije, koji bi odgovarali potrebama linija i posebnostima jadranskih luka.
U flotu se ulaže prema starosti brodova i potrebama određenih linija, a to uključuje i uklanjanje brodova koji su ostvarili svoju svrhu, kao što je lani učinjeno s trajektom Lubenice.
Iz Jadrolinije podsjećaju da se ta tvrtka lani se pridružila Maritimnom inovacijskom klasteru, odnosno Lurssen klasteru izvrsnosti, kao odgovor na razvoj zelenih tehnologija za Jadrolinijinu flotu.
Kada je riječ o unapređenju usluga, iz Jadrolinije navode da već nekoliko godina prepoznaju važnost ulaganja u digitalnu transformaciju poslovanja.
“Ulažemo u digitalizaciju unutarnjeg poslovanja s ciljem povećanja poslovne učinkovitosti, transparentnosti i sigurnosti. Posebna pažnja usmjerena je na digitalizaciju vanjskog poslovanja s putnicima, s ciljem povećanja kvalitete usluge,” ističu.
Planira se predstavljanje nove web stranice, a nastavlja se razvoj usluge bookinga na trajektnim linijama pa, kažu, raste broj linija na kojima je ta usluga dostupna.
U Jadroliniji je potkraj 2021. bilo 1807 zaposlenika, a tijekom ljetne sezone zaposlena su i 42 sezonska radnika na prodajnim mjestima te još 143 dodatna pomorska djelatnika na brodovima.
HINA