Ayrton Senna – Rain man! Oživljavamo uspomene na dan kada je “Gospodar kiše” osvojio treću i posljednju svjetsku titulu, kad je pokorio i ponizio konkurente
Sennin posljednji svjetski naslov ima još veću težinu, jer je do danas ostao posljednji svjetski prvak iz Južne Amerike i posljednji koji je to učinio s 12-cilindarskim motorom. Bila je to sezona u kojoj je konkurencija gotovo bespomoćno zurila u njega.
Ayrton Senna možda nije trkač s najvećim brojem naslova svjetskih prvaka (ali naslov dijele Michael Schumacher i Lewis Hamilton sa sedam), jer posjeduje ‘samo’ tri, no prema mnogima zbog njegova kirurškog osjećaja za vožnju a neustrašivost (ali posebno na kiši) smatra se jednim od najboljih, ako ne i najboljim vozačem svih vremena u Formuli 1. A danas navršava se 30 godina otkako je na kraju sezone pokorio svu konkurenciju. 42. sezona Svjetskog prvenstva u Formuli 1 prošla je u potpunosti pod Ayrtonom Sennom nakon odlaska i katastrofalnih nastupa Alaina Prosta s Ferrrarijem. Slavio je u prve četiri utrke u sezoni i tako jasno najavio da želi novi svjetski naslov. Najbliži mu je bio Britanac Nigel Mansell koji je dao ostavku u prve tri uzastopne utrke sezone, a potom upisao još dvije ostavke i jednu diskvalifikaciju, čime je do kraja sezone ostavio iza Brazilca 24 boda, unatoč pobjedama u pet utrka.
Senna je tijekom sezone slavio u ukupno sedam od 16 utrka – gotovo polovicu, čime je zabilježio 96 od 155 mogućih bodova. Tada je pobjeda u utrci pobjedniku ukupno donijela samo 10 bodova, gotovo sto. Najgore je bilo na posljednjoj ovosezonskoj utrci u australskom gradu Adelaideu, jer je oluja prekinula utrku nakon samo 14 krugova, što čini da se utrka i dalje smatra najkraćom u povijesti, a trkači su dobili samo polovicu bodova.
Kao što je rečeno, treći svjetski naslov za Sennu bio je posljednji. Ustrajao je s McLarenom još dvije godine, ali više nije dobio priliku boriti se za prvo mjesto zbog lošeg trkaćeg automobila. Stoga je 1994. prešao u Williams, s kojim je potom tragično preminuo 1. svibnja 1994. u nesreći na utrci za Veliku nagradu San Marina. No, Sennin posljednji svjetski naslov ima još veću težinu, jer je do danas ostao posljednji svjetski prvak iz Južne Amerike i posljednji koji je to učinio s 12-cilindarskim motorom.