Goodyear u partnerstvu sa Citroënom pomiče granice autonomne urbane mobilnosti
Citroën, kultni francuski proizvođač automobila, nedavno je u Parizu predstavio svoj pogled na budućnost urbane autonomne mobilnosti. Revolucionarno prijevozno sredstvo Citroën Autonomous Mobility Vision zasniva se na autonomnoj višesmjernoj električnoj platformi nazvanoj The Citroën Skate koja može ugostiti seriju različitih „kapsula“ kojima omogućuje najrazličitije vrste mobilnosti i usluga.
Zamisao za Citroën Skate i „kapsule“ nadahnuo je projekt The Urban Collëctif, u kojem sudjeluju Citroën, međunarodni hotelski lanac Accor i medijska tvrtka JCDecaux.
Tijekom cijelog projekta Goodyearova ekipa iz studija za napredno dizajniranje usko je surađivala sa Citroënovom razvojnom ekipom i tako razvila prototip Eagle 360, koji je u savršenom skladu s vizijom i ciljevima Citroën Autonomous Mobility Visiona.
Zbog svojeg oblika, prototip Eagle 360 kompaktan je, okretan i zahvaljujući manevarskim sposobnostima idealan za rješenja urbane i autonomne mobilnosti budućnosti.
Goodyear je svoj koncept Eagle 360 prvi put predstavio 2016. godine na međunarodnom sajmu automobila u Ženevi, a 2017. godine uslijedila je repriza u inačici Eagle 360 Urban.
U časopisu Time koncept Eagle 360 proglašen je jednom od 25 najboljih inovacija 2016. godine. Inspiracija za prototip Eagle 360, koji sada upotrebljava Citroën, potječe upravo iz tih koncepata i s njima dijeli više inovativnih zamisli, a uvodi i nove, njemu svojstvene značajke:
• Velika manevarska sposobnost: zahvaljujući okruglom obliku, taj se prototip gume može pomicati u svim smjerovima, što mu daje veliku sposobnost manevriranja, a putnicima osigurava udobnost. Prototip Eagle 360 omogućuje glatku vožnju jer se nesmetano pomiče i bočno. Tako omogućuje da platforma Citroën Skate bez problema zaobiđe eventualnu prepreku.
• Bez održavanja: prototip Eagle 360 guma je bez komprimiranog zraka. Budući da ne treba provjeravati tlak zraka u gumi, nema opasnosti da će se guma probušiti.
• Izdržljivost: s obzirom na to da je površina gaznog sloja prototipa Eagle 360 četiri puta veća nego kod standardne gume, i trošenje je četiri puta sporije, što znači da gume treba rjeđe mijenjati.
• Veći doseg: prototip Eagle 360 ima krutu unutarnju strukturu i gumenu smjesu s malim otporom kotrljanja, stoga se na kontaktnoj površini pri kontaktu s cestom minimalno savija. To pridonosi smanjenju gubitka energije i manjem otporu kotrljanja, što povećava doseg baterije električnog vozila.
• Konstantno prianjanje: prototip Eagle 360 s heksagonalnim lamelama osigurava stabilno i trajno prianjanje bez obzira na smjer kretanja gume.
Spomenuto partnerstvo najnovije je u bogatoj suradnji između Goodyeara i Citroënove razvojne ekipe. Konceptne i prototipne gume za Goodyear već su niz godina temelj suočavanja s izazovima mobilnosti sutrašnjice i razvoja novih, inovativnih proizvoda i usluga.