8 milijuna kupaca od 2004. – Dacijina priča o uspjehu se nastavlja!
8 milijuna. Ta je brojka simbol nevjerojatnog postignuća i izvor neopisivog ponosa. Naime, Dacia je ove godine prodala 8-milijunto vozilo! Do 2004. bila je nacionalni rumunjski proizvođač automobila, da bi s vremenom postala važno ime u Europi: Dacia je prošla radikalnu preobrazbu i ispisala pravu priču o uspjehu! No koji to resursi, prednosti i posebnosti karakteriziraju Daciju? U nastavku donosimo nekoliko važnih i iznenađujućih informacija o putu koji je Dacia prošla u proteklih 19 godina…
Pokretačka sila automobilske industrije… Dacia je marka kao nijedna druga. Godine 2004. predstavila je novu potrošačku viziju: promicanjem pragmatičnog pogleda na vozila i neprestanim skretanjem pozornosti na ono što je doista bitno, Dacia je ponudila najbolji omjer cijene i kvalitete. Taktika je upalila! Prodaja otad nezaustavljivo raste, a broj zadovoljnih kupaca premašio je osam milijuna! No, što je to što Daciju čini posebnom? Saznajte u nastavku.
Dva života, pet logotipa
Dacia nije oduvijek nastupala pod tim imenom.
Rumunjska marka automobila koja je s vremenom postala poznata pod imenom Dacia osnovana je 1968. pod imenom UAP („Uzina de Autoturisme Pitesti”) koje označava tvornicu automobila u Pitestiju, gradu na rijeci Argeş u središnjoj Rumunjskoj, gdje se nekoć nalazila tvornica i gdje se danas nalazi glavno sjedište marke.
Prvi Dacijin logotip vrvio je lokalnim i nacionalnim obilježjima. Planine u pozadini odavale su počast Rumunjskoj, a posebno Karpatima. U središtu se isticao orao iz grba okruga Arges u regiji Muntenija, gdje je bilo sjedište marke UAP.
Ime Dacia, nadahnuto rimskim nazivom Rumunjske „Dacii”, prvi se put pojavljuje 1980. na crno-bijelom logotipu.
Renault Grupa pripojila je rumunjskog proizvođača automobila 1999. Godine 2003., logotip u obliku štita poprimio je plavu boju i zaživio na Loganu (prvi put predstavljenom 2004.). Bio je to prvi logotip marke koji je nadišao granice Rumunjske i postao prepoznatljiv diljem Europe!
Nekoliko godina kasnije, povodom predstavljanjem Sandera 2008., marka je predstavila novi logotip. Plavu pozadinu zamijenila je svijetlosiva, a središnji dio štita bio je izrezan.
Godine 2021. predstavljen je novi amblem „Dacia Link”, osmišljen da simbolizira povjerenje između Dacije i njezinih kupaca. Sastojao se od međusobno povezanih slova D i C te pet slova Dacijina imena, ispisanih minimalističnim fontom kako bi se istaknula robusna i elementarna priroda marke.
Vozila marke Dacia prodaju se u 44 zemlje
Prva generacija modela Logan, predstavljena 2004., isprva je bila rezervirana za rumunjsko tržište, da bi se naknadno proširila i na istočnoeuropsko. S obzirom na dobre prodajne rezultate, prodaja je proširena na brojne druge europske zemlje.
Bio je to prvi korak marke ka uspjehu.
Dacijini se modeli od tada prodaju u 44 zemlje na području Sredozemlja.
Iako je Dacijina domovina, Rumunjska, jedna od pet zemalja koje bilježe najveću prodaju, francusko je tržište vodeće u tom pogledu, a slijedi ga talijansko. Marka ne prestaje jačati! Već je drugu godinu zaredom najprodavanija marka na tržištu privatnih kupaca u Europi. U Portugalu i Belgiji tako drži vodeću poziciju, dok u Francuskoj zauzima treće mjesto.
Takav uspjeh daje važnost pozicioniranju Dacije i potvrđuje kvalitetu njezinih vozila.
Marka koju traže privatni kupci
Dacijina ponuda danas se temelji na četiri jasno definirana stupa i privlačnom dizajnu, a svojim je nenadmašnim omjerom cijene i kvalitete privukla brojne kupce! I svijest o marki raste: sad već svi u Europi znaju za Daciju!
Prodaja nastavlja rasti. Dacia je 2022. ostvarila rekordni tržišni udjel od 7,6 % na europskom tržištu privatnih kupaca (u usporedbi sa 6,2 % koje je ostvarila 2021.). Marka trenutno bilježi najveću stopu priljeva novih kupaca te najveći rast vjernosti postojećih kupaca na tržištu.
Sandero je već šestu godinu zaredom (od 2017.) najprodavaniji automobil na europskom tržištu privatnih kupaca. Duster je na ljestvici najprodavanijih automobila 2022. zauzeo čvrsto drugo mjesto, a od 2018. drži poziciju najprodavanijeg SUV-a na tržištu privatnih kupaca.
Privlačna paleta puna best-sellera
Osnovna ponuda marke uključuje 100 % električni gradski automobil Dacia Spring (od 2020.), kompaktni Sandero i njegovu pustolovniju izvedbu Sandero Stepway (od 2008.), Daciju Duster SUV (od 2010.) i obiteljski sedmerosjed Dacia Jogger (od kraja 2021.).
Limuzina Logan (predstavljena 2005.) i dalje se prodaje u istočnoj Europi.
Upravo je ponuda najprodavanijih modela omogućila Daciji da u 2023. proda 8-milijunto vozilo.
Dacia je do 2012. imala samo jednu tvornicu, i to u Rumunjskoj, dok ih danas ima čak tri.
Prva tvornica marke nalazila se u Mioveniju u Rumunjskoj, a otvorena je 1968. U njoj se nalazila linija za proizvodnju karoserija i podvozja, linija za mehaničke komponente, ljevaonica i logistička platforma. Brojni su modeli proizvedeni u toj tvornici, uključujući Logan, Sandero, Sandero Stepway i Duster.
Od ožujka 2019., tvornica u Casablanci u Maroku u cijelosti se pripaja Renault Grupi. S radom je započela 1959., ima liniju za proizvodnju karoserija, a u njoj se proizvode modeli Logan, Sandero i Sandero Stepway.
Dacijina tvornica u marokanskom Tangeru otvorena je 2012. U njoj se nalazi linija za proizvodnju karoserija, logistička platforma te linija za proizvodnju podvozja i podsklopova. Ta je napredna tvornica ugljično neutralna te ne ispušta industrijske otpadne vode. U njoj se proizvode Logan, Sandero, Sandero Stepway i Lodgy.
Marka s brojnim nagradama
Iako je Daciju u Europi proslavio model Logan, njezin najprodavaniji model ipak je SUV Duster. Duster je dostupan po cijeni gradskog automobila, a njegova inačica s pogonom na sve kotače odlikuje se vodećim terenskim sposobnostima na tržištu – stoga ne čudi da je upravo on glavno uporište Dacijine ponude! Taj legendarni model osvojio je više od 40 nagrada među kojima su nagrade za „Rumunjski automobil godine”, „Najbolji SUV” u Ujedinjenoj Kraljevini, „Najbolji obiteljski automobil” u Njemačkoj i Belgiji te brojna druga priznanja.
Jogger, obiteljski automobil sa sedam sjedala, ne može se usporediti ni s čim na tržištu! To potvrđuje i 13 nagrada koje je dosad osvojio, uključujući nagradu za „Francuski automobil godine” koju dodjeljuje Argus.
Nakon što je jednostavnim i pristupačnim modelima uzdrmala automobilsko tržište, Dacia je dovitljivim i zabavnim sloganima potaknula pravu revoluciju u marketingu automobila. Neki slogani posebno su zagolicali maštu javnosti, primjerice:
• Dacijin slogan: „Dacia, scandalously afford1Francuskoj „On va quand même pas dépenser si peu…” (hrv. „Nećemo valjda tako malo potrošiti…”)
• Reklama za Duster „Don’t worry, be Duster” (hrv. „Ne brini, budi Duster” i „Si vous voulez un 4×4 juste pour grimper dans l’échelle sociale, vous pouvez juste aller voir ailleurs” (hrv. „Ako tražiš pogon na sve kotače samo radi društvenog statusa, bolje ga potraži drugdje”)
• Reklama za Daciju Sandero „A lawn mower option could be a good idea, could be. But in the new Dacia Sandero, we’ve decided to include a rear view camera. Because, it’s actually useful.” (hrv. „Ne bi bilo loše kad bismo u novi Sandero ugradili kosilicu… Ipak, odlučili smo se za kameru za vožnju unatrag – ona je zapravo korisna!”)
• Reklama za Dacia Lodgy: „Neki bi platili koliko god treba za dobro mjesto. Ali ne i ti.”
Pamet u glavu, prije svega
Dacija vjerojatno ne bi bila tako uspješna da nije domišljatog marketinga. Marka je oduvijek znala kako spojiti jednostavnost i inovaciju i kako se na elegantan način ograditi od suvišnih dodataka i opreme. Dacia je pametna, a pametni su i njezini kupci!
Jedan od najboljih primjera toga je Sanderova prednja i stražnja zaštita podvozja obojena tehnikom bojenja u masi. Te su komponente rezultat složenog dizajnerskog procesa: kako bi se spriječile nepravilnosti ili nedostaci u boji, materijal od kojeg se izrađuje zaštita podvozja obojen je prije oblikovanja! Na taj je način produljena trajnost zaštite podvozja, a neizbježni udarci i ogrebotine postali su praktički nevidljivi.
Valja istaknuti i modularne krovne nosače na Joggeru i Dusteru koji se podešavaju u samo nekoliko poteza. Uz njih je prijevoz svih vrsta tereta, pa i onog najneočekivanijeg, još jednostavniji! Krovni nosači mogu se podesiti iz uzdužnih u poprečne i podnijeti opterećenje do 80 kg (bicikli, skije, krovni kovčezi itd.).
Tu su još i ugrađeni držač pametnog telefona na armaturnoj ploči kojim se upravlja preko multimedijskog sustava Media Control te odvojivi držač pametnog telefona (pored zaslona multimedijskog sustava Media Display/Media NAV) uz koje ćete uvijek biti povezani. Ta inovativna dizajnerska rješenja, za koja su prijavljeni patenti, utjelovljuju duh marke: pametna su, praktična, jednostavna i ekonomična.
Profil Dacijinih kupaca
Dacia želi ispuniti osnovne potrebe svojih kupaca, a da bi u tome uspjela, mora ih dobro razumjeti. U nastavku donosimo nekoliko detalja o kupcima marke Dacia:
– 66 % kupaca su muškarci
– 50 % kupaca staro je između 55 i 74 godine. Jogger privlači mlađe kupce: 55 % kupaca tog modela ima 54 godine ili manje
– Više od 50 % kupaca više ne živi sa svojom djecom. Jogger se izdvaja od ostatka ponude – čak 47 % kupaca tog modela ima najmanje jedno dijete
– 40 % kupaca živi na selu. Kupci Dacije Sandero uglavnom žive u ruralnim područjima (50 %)
– Dacijini kupci svake godine u prosjeku prijeđu oko 12.000 km (u gradu i na seoskim cestama).
Činjenica je da se očekivanja i navike kupaca automobila mijenjaju. Srećom, Dacia je suvremena marka koja sluša svoje kupce i spremno odgovara na buduće zahtjeve mobilnosti.
Suočena s ekološkim izazovima današnjice, Dacia je jedini proizvođač koji sva svoja vozila oprema dvogorivim motorima u svim modelima svoje palete, a nudi i pristupačno električno vozilo – model Spring.
I nakon 19 godina aktivnog mijenjanja automobilske industrije, Dacia je uvijek spremna za novu revoluciju!